עו"ד אלה קפלן לוינגר (צילום: גלית גאשי)
עו"ד אלה קפלן לוינגר (צילום: גלית גאשי)

לראשונה: איגוד הערים להגנת הסביבה יוכל לקנוס מזהמים

מינויה של עו"ד אלה קפלן לוינגר כתובעת הסביבתית של האיגוד יאפשר לו לפעול לא רק כגורם מקצועי מייעץ, אלא גם כסמכות אזורית העוסקת באכיפה ובמתן קנסות נגד הגורמים המזהמים

פורסם בתאריך: 7.5.18 12:39

לראשונה מאז הקמתו מינה איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה תובעת סביבתית – עו"ד אלה קפלן לוינגר, שבתפקידה הקודם שימשה תובעת עירונית בכירה בשירות המשפטי של עיריית חיפה ועסקה באכיפה משמעותית של חוקי התכנון והבנייה ודיני רישוי עסקים. נוסף על תפקידה כתובעת סביבתית משמשת קפלן לוינגר כיועצת משפטית באיגוד.

מהאיגוד נמסר כי המהלך יאפשר תגבור משמעותי של האכיפה בתחום איכות הסביבה במפרץ חיפה: "מינויה של עו"ד קפלן לוינגר כתובעת סביבתית מהווה פריצת דרך מבחינת האיגוד משום שעד כה פעל האיגוד כגורם מקצועי ומייעץ, אך מעתה יוכל לפעול גם לאכיפה סביבתית ולמתן קנסות כסמכות אזורית".

 

מנכ"ל האיגוד ד"ר עופר דרסלר: "פריצת הדרך באכיפה הסביבתית נובעת מכך שמעתה ייאכפו החוקים הסביבתיים בהתאם לחוקי המדינה ולא על פי חוקי העזר העירוניים כפי שנעשה עד כה. עד כה פעלו במפרץ חיפה על פי חוקי העזר העירוניים משום שכל עירייה פעלה בשטחה ולא היה גורם אזורי שתכלל את פעילות האכיפה הסביבתית. השינוי המיושם כעת בתחום האכיפה נעשה בשיתוף עם העיריות ועם המועצות, שתמכו בהעברת הסמכות בנושא לאיגוד הערים כגורם אזורי מקצועי ובקיא. מעתה תפעל התובעת לענישה אפקטיבית ומרתיעה יותר, שכן סכום הקנסות שאותם באפשרותה להטיל כסמכות אזורית גבוהים הרבה יותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר