אנטנות סלולריות על גג בניין (צילום: ניר קידר)
אנטנות סלולריות על גג בניין (צילום: ניר קידר)

הכנסת אישרה: אנטנות סלולריות ללא היתר בנייה

על פי התקנות החדשות שאישרה ועדת הכלכלה ניתן יהיה להקים עד שבע אנטנות סלולריות על גג בניין בהליך מהיר, שהמחליט היחיד בו הוא מהנדס העיר

פורסם בתאריך: 8.5.18 16:30

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) תקנות חדשות המאפשרות לחברות הסלולריות להקים אנטנות סלולריות על גגות בניינים בהליך מהיר ללא היתר בנייה. לפי התקנות שאושרו, כל חברה סלולרית תוכל להקים במהלך שנה עד עשר אנטנות סלולריות קטנות בהליך תכנוני מהיר המקנה פטור מהחובה לקבל היתר בנייה. התקנות מגבילות לשבע את מספר האנטנות שניתן יהיה להקים על אותו הגג, אך ההגבלה לא תחול על גגות ששטחם עולה על 500 מ"ר.

את התקנות יזם משרד האוצר, ומהזווית המקומית ניתן לומר שהן עשויות להחריף את המחלוקות לגבי התשתיות הסלולריות בחיפה, שמיקומן עורר בשנים האחרונות עימותים עם החברות הסלולריות ועם הרשויות, כולל בבתי המשפט.

לפי התקנות החדשות, בקשה להקמת אנטנה תוגש למהנדס העיר, ועליו יוטל לבדוק אותה ולתת את תשובתו תוך 30 יום. על החלטתו ניתן יהיה לערער תוך 15 יום ממועד קבלתה, והליך הערעור יסתיים תוך 40 יום. שלט המודיע על קיומה של האנטנה יוצב על ידי החברה הסלולרית במקום בולט ונראה לעין, והודעה על הצבת האנטנה תפורסם גם בעיתונות. עוד חויבו החברות הסלולריות לשמור על תקינות המתקנים, ובמקרה של הפסקת השימוש בהם לפנות אותם תוך 30 יום. התקנות ייכנסו לתוקף 30 יום לאחר פרסומן ברשומות.

 

 

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) שניהלה את הדיון בוועדת הכלכלה אמרה כי מצד אחד התושבים מתמידים בשימוש בטלפונים הסלולריים, אך מצד שני מסתייגים מהקמת אנטנות סלולריות בסביבתם, ולכן "עדיף שיהיה איזשהו הסדר מאשר שהנושא יישאר ללא הסדר כלל. עם זאת, חייבים לוודא שאנחנו מייצרים מספיק בטיחות עבור הציבור".

במהלך הדיון התעוררה מחלוקת בדבר מספר המתקנים המקסימלי שאותו ניתן יהיה להקים על אותו הגג, ונחמיאס ורבין הבהירה שהיא לא תאשר את התקנות ללא הגבלה על מספר האנטנות. לאחר דין ודברים הוחלט להגביל את המספר לשבע אנטנות.

 

אנטנה סלולרית (צילום: עופר וקנין)

אנטנה סלולרית (צילום: עופר וקנין)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עמיר - ללא קרינה בשבילך

    ביזיון!
    מכשירים את השרץ.
    זה אומר עוד 30 אתרי שידור בלב שכונות מגורים בשנה.
    300 ב10 שנים!
    אסון למאות משפחות בשנה.

  2. מני בן אריה

    האמת? ממש חמור. מי שחושב שזה לא כל כך נורא… מוזמן להקיש בגוגל את המשפט "איך בעצם הקרינה מזיקה לנו". המחיר של נזקי הקרינה כפי שיתבטא בסוכרת/סרטן/מחלות ניוון עצבי, ועוד, יהיה גבוה, גם בהיבט הכלכלי וגם בהיבט האנשי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר