זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

מכרז חדש לבחינת הקשר בין זיהום האוויר במפרץ לתחלואה

כשנתיים לאחר דחיית ממצאי המחקר האפידמיולוגי במפרץ חיפה פרסם המשרד להגנת הסביבה מכרז לביצוע עבודת מחקר נוספת לבחינת הקשר בין זיהום האוויר במפרץ לבין תחלואה

פורסם בתאריך: 15.5.18 08:10

כשנתיים לאחר שממצאי המחקר האפידמיולוגי שנערך במפרץ חיפה הובילו לחילוקי דעות בין צוות החוקרים לבין ועדה מדעית ממשלתית בעניין הממצאים, פרסם היום (שני) המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, מכרז שבו הוא מזמין הצעות לביצוע עבודת מחקר נוספת לבחינת הקשר בין זיהום האוויר במפרץ לבין תחלואה.

במכרז מבקש המשרד להגנת הסביבה, באמצעות לשכת המדענית הראשית של המשרד ד"ר סיניה נתניהו, מציבור החוקרים בארץ בתחום האפידמיולוגיה הסביבתית להגיש הצעות למחקר "בנושא בחינת הקשר בין ניטור הפליטות ממקורות הפליטה באזור מפרץ חיפה לבין שיעור וסוג התחלואה באזור, וזאת על בסיס נתוני מערכת הבריאות, בתי החולים ומרפאות שירותי הבריאות השונים שבאזור חיפה והקריות".

 

 

בדברי הרקע למכרז צוין כי "תינתן עדיפות להצעות מחקר בעלות פוטנציאל גבוה לתרום לתהליכי קבלת החלטות בקביעת מדיניות ופעולות בתחום בריאות הסביבה, וכמו כן תינתן עדיפות למחקרים אשר בהערכת החשיפה יכמתו את תרומת מקורות הפליטה השונים (ובפרט תחבורה, תעשייה ומקורות טבעיים) וכן יציגו את הקשר בין זיהום האוויר לתחלואה ברזולוציות שונות מבחינה מרחבית".

במסמכי המכרז צוין כי הגופים הרשאים להגיש הצעות הם מוסד מוכר להשכלה גבוהה בישראל, מכון מחקר בישראל לרבות מכוני מחקר הפועלים במסגרת מוסדות רפואיים, ומכון מחקר בישראל שהוא חברה ממשלתית או יחידה ממשלתית. עוד צוין במסמכים כי אזור מפרץ חיפה כולל את שטח הרשויות המקומיות חיפה, קרית אתא, קרית ים, קרית ביאליק, קרית מוצקין, נשר, קרית טבעון, רכסים וזבולון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רמי חן

    לאחר ההשתקה המרושעת של חוקרים בכירים באקדמיה הישראלית והדלגטימציה שעשו בתחום זה לאקדמיה בכלל, שהוציאה בעבר מחקרים ראויים שמראים את הקשר בין זיהום לתחלואה באופן די ברור במפרץ (ובכלל), ממשיך המשרד להגנת הסביבה לקדם את הדליגיטמציה לאקדמיה ולחוקרים בצורת מכרז למחקר חדש (אגב מחקר מוזמן… "עדיפות להצעות מחקר בעלות פוטנציאל גבוה לתרום לתהליכי קבלת החלטות…" – שיתאים למזמין!), כאילו שהמחקרים שנעשו עד כה לא נכונים ולא תקפים. הדרך לערער עבודות מחקר אקדמיות הנה באמצעות עבודות מחקר חדשות, וזה לא נעשה כך.
    אז תגידו, איזו אקדמיה או אלו חוקרים שמאויימים או מפחדים להוציא מסקנות נכונות, ילכו באופן חופשי למחקר כזה, לאחר כזה טרור השתקה והפחדה. מי יהין? יש לי השערה: אולי אקדמיה שזוכה למתן בסתר מאיזה בעל עניין…

  2. רמי חן

    לאחר ההשתקה המרושעת של חוקרים בכירים באקדמיה הישראלית והדלגיטימציה שעשו בתחום זה לאקדמיה בכלל, שהוציאה בעבר מחקרים ראויים שמראים את הקשר בין זיהום לתחלואה באופן די ברור במפרץ (ובכלל), ממשיך המשרד להגנת הסביבה לקדם את הדליגיטמציה לאקדמיה ולחוקרים בצורת מכרז למחקר חדש (אגב מחקר מוזמן… "עדיפות להצעות מחקר בעלות פוטנציאל גבוה לתרום לתהליכי קבלת החלטות…" – מחקר שיתאים למזמין!), כאילו שהמחקרים שנעשו עד כה לא נכונים ולא תקפים. הדרך לערער על עבודות מחקר אקדמיות הנה באמצעות עבודות מחקר נוגדות, וזה לא נעשה כך.
    אז תגידו, איזו אקדמיה או אלו חוקרים שמאוימים או מפחדים להוציא מסקנות נכונות שלא תואמות את מבקשי המחקר, ילכו באופן חופשי למחקר כזה, לאחר כזה טרור השתקה והפחדה? מי יהין?
    יש לי השערה: אולי אקדמיה שזוכה למתן בסתר מאיזה בעל עניין…

  3. אור לגויים

    בתי הזיקוק תורמים לטכניון שגנז את מחקריו שהראו קשר ברור לתחלואה הגבוהה של ילדים במפרץ חיפה,זאת נודע לי ממקור ראשון דוקטורנטית בטכניון שעסקה במחקר.

  4. לוי

    שטויות. ברור חשוב שהמחקר יהיה כזה שייסע בתהליכי קבלת החלטות ולא מחקר שישב על המדף.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר