קשישים. איך לא חשבו על זה קודם? (צילום: אורן זיו)
קשישים. איך לא חשבו על זה קודם? (צילום: אורן זיו)

המצע של שדולת הגמלאים: הקמת רשות גמלאים עירונית

מצע הרשימה קורא להקמת רשות שתפעל באופן דומה לרשות הצעירים ותדאג לצורכי הגמלאים מול אגפי העירייה בתחומים שונים, ובהם רווחה, תקבות וביטחון. סעיפים נוספים במצע: פעילויות חברתיות, ארוחה חמה והנחות בחניה

פורסם בתאריך: 28.5.18 14:49

סיעת שדולת הגמלאים בראשותו של חבר מועצת העיר אלי לנדאו מבקשת להקים רשות גמלאים עירונית בדומה לרשות הצעירים – כך עולה מעיון במצע הרשימה. בסיעה מקווים לקבל את אמון הציבור בכלל ושל הגמלאים בפרט כדי להביא להקמת הרשות, שמטרותיה יהיו לדאוג לצורכי הגמלאים מול אגפי העירייה השונים – החל מתחום הרווחה, דרך תחום התרבות וכלה בתחום הביטחון.

המצע של שדולת הגמלאים כולל גם סעיפים כמו ארגון פעילויות חברתיות לאזרחים הוותיקים, דאגה לארוחה חמה לקשישים נזקקים ומתן הנחות בחניה ובאירועי תרבות לגמלאים.

חבר השדולה פיני וגמן, ששימש עד לא מזמן כמנהל מינהל החינוך והרווחה בעירייה: "בחיפה מתגוררים כ-60,000 אזרחים ותיקים ש-20 אחוז מהם בני יותר מ-80. ככל שהאוכלוסייה מזדקנת יותר היא זקוקה יותר לסיוע בתחום הטיפול האישי. רשות הגמלאים העירונית תדאג לכך".

 

 

האם נפגשתם עם המועמדים לראשות העיר כדי לקבל הבטחה בכתב להקמת הרשות?

"לא נפגשנו עם אף מועמד מכיוון שאנחנו לא רוצים להיות מחויבים לאף אחד, אבל זו תהיה הדרישה שלנו. יש בעיה בעיר בנושא הגמלאים. אין עבורם פעילות תרבותית מכוונת, והמרכזים הקהילתיים לא נותנים להם הנחות. זה משהו שחייב להשתנות".

עד לא מזמן היית בכיר בעירייה. מדוע הנושא לא טופל כבר אז?

"הנושא עלה פעם על הפרק אבל לא יושם הלכה למעשה, היו רק דיבורים. לדעתי, הרשות צריכה לפעול כרשות מתאמת מערכות והיא לא תבוא במקום אגפי הרווחה והתרבות. היא תהיה מרכז מידע רציני שאנשים יוכלו לקבל באמצעותו מענה, אך עם זאת החלטותיה יהיו מחייבות מבחינת התיאום והתפישה. הגופים העירוניים יהיו חייבים לשתף פעולה עם הגמלאים בתחומי העשייה שלהם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דני דין

    בראש שדולת הגימלאים צריך להעמיד את יהב אדם עם נסיון רב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יונה יהב אחרי 15 שהות עבודה מפרכת בנסיעות לחו"ל וגזירות סרטים זקוק לתקופה ארוכה של מנוחה ושקט. עזרו ליונה לשמור על בריאותו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר