ח"כ יעל כהן פארן בכנס לעצירת הזיהום בחיפה (צילום: עידן אורון)
ח"כ יעל כהן פארן בכנס לעצירת הזיהום בחיפה (צילום: עידן אורון)

כ-100 פעילים השתתפו בכנס לעצירת הזיהום בחיפה

את הכנס לעצירת הזיהום בחיפה יזמה ח"כ יעל כהן פארן, שהציגה בו את הצעת החוק שלה להבראת המפרץ שתעלה להצבעה ביום שלישי הקרוב. העיקרון המרכזי בחוק: מפעל מזהם לא יוכל לפעול בתוך ריכוז אוכלוסייה

פורסם בתאריך: 3.6.18 17:31

כנס לעצירת זיהום האוויר בחיפה התקיים בעיר ביוזמתה של ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני), המכהנת כיו"ר השדולה למען תושבי מפרץ חיפה בכנסת. בכנס השתתפו כ-100 איש, ובהם פעילים מהארגונים הסביבתיים ואזרחים מודאגים. בכנס הציגה ח"כ כהן פארן את הצעת החוק שלה הכוללת תוכנית להבראת המפרץ שתעלה להצבעה ביום שלישי הקרוב. כמו כן, נשאו דברים בכנס ד"ר יובל ארבל מעמותת צלול והפעילה הסביבתית מימי פרץ.

הצעת החוק מתייחסת לכמה מרכיבים, ובהם גיבוש הסטנדרטים הסביבתיים הנדרשים לתעשייה שממוקמת במרכזי אוכלוסייה, הטמעת תקן אוויר נקי מחמיר והכנסת חלופות תעסוקתיות איכותיות ונקיות למפרץ כגון תיירות, הייטק, קלינטק ומשרות שלטוניות של המדינה. נוסף על כך מתייחסת הצעת החוק לדאגה לעובדים, לשמירה על שכרם ולהענקת סיוע להם בקשר לשינויים התעסוקתיים הנדרשים.

 

 

כהן פארן אמרה בכנס: "לחיפה מגיע לחיות ללא זיהום. הצעת החוק שלי היא התקווה להבריא את השטח, לשקם אותו ולהבטיח לתושבי המפרץ אוויר נקי ועתיד ללא סרטן, ואני אלחם עליה בכנסת. הצעת החוק מבקשת דבר פשוט – שמפעל מזהם לא יהיה בתוך ריכוז אוכלוסייה, כלומר או שהמפעל יפסיק לזהם או שהוא יפסיק לפעול בתוך ריכוז האוכלוסייה. כל מפעל יצטרך להציג למינהלת מיוחדת את התוכנית שלו כיצד הוא מפסיק לזהם. מפעל שיקבל אישור לתוכנית ימשיך לפעול, ומי שלא אז לא. בחיפה קיים ריכוז החומרים המסוכנים והמזהמים הגדול בישראל. סגירת מיכל האמוניה מוכיחה כי ניתן לשנות את המציאות בזכות לחץ ציבורי שנמשך יותר מ-15 שנה. שיתוף הפעולה בין ארגוני הסביבה והתושבים וההתגייסות של הפעילים מראים כיצד ניתן לשנות מציאות כאשר פועלים ביחד. אנחנו צוברים את הכוח כדי לשנות את המצב בחיפה, יש עוד תקווה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר