סניף אחוזה של בית הספר הריאלי
סניף אחוזה של בית הספר הריאלי

גידול חד במספר התלמידים הדרוזים בריאלי

עשרות תלמידים מהיישובים הדרוזיים בכרמל נקלטו השנה בבית הספר הריאלי, כאשר בחטיבה התיכונית בסניף אחוזה לומדים 27 תלמידים דרוזים רק בשכבת כיתות ז'. בית הספר כינס צוות חשיבה כדי לסייע בקליטתם

פורסם בתאריך: 16.9.18 11:19

עשרות תלמידים מהיישובים הדרוזים בכרמל נקלטו השנה בבית הספר הריאלי, במיוחד בסניף אחוזה, ועשרות תלמידים נוספים נדחו מחוסר מקום – כך מסרה הסמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שוש עידן. לדבריה זוהי תופעה חדשה שבעקבותיה כינס בית הספר צוות חשיבה כדי לדון בשאלה איך מסייעים לתלמידים להיקלט בצורה מיטבית למרות שלא כולם בעלי רמת העברית הנדרשת כדי לעמוד במשימות בית הספר.

בריאלי מציינים שכיום לומדים במערכת החינוך שלהם 120 תלמידים שערבית היא שפת האם שלהם, לעומת עשרות בודדות בשנים שקדמו. עידן: "מספר התלמידים הדרוזים שקלטנו השנה בריאלי הוא גדול מאוד בכל הסניפים. בחטיבה התיכונית באחוזה לומדים בשכבת כיתות ז' 27 ילדים דרוזים, ובסניף יסוד אחוזה לומדים בכל הכיתות 28 תלמידים דרוזים. בגלל הביקוש הרב פתחנו כיתה ז' חמישית בחטיבה התיכונית באחוזה".

לדבריה של עידן, הקרבה של סניף אחוזה לכפרים הדרוזים דלית אל-כרמל ועוספייה הפכה אותו לאטרקטיבי עבורם.

 

 

איך את מסבירה את הביקוש הרב במגזר הדרוזי, בעיקר לנוכח העובדה ששכר הלימוד בבית הספר עלה באופן משמעותי?

"זאת הבעת אמון במערכת החינוך שלנו. במשך שנים לומדים אצלנו תלמידים דרוזים, אבל אף פעם לא היו לנו מספר בקשות גדול כל כך להתקבל".

איך אתם מסייעים להם עם העברית?

"אנחנו עושים כעת ניסיון של מתן שיעורי עברית בצהריים פעמיים בשבוע. השיעורים יימשכו עד שנרגיש שהעברית שלהם היא מספקת להבנת הנקרא ולדברים אחרים. השיעורים הללו מתקיימים נוסף על המערכת הרגילה".

האם התלמידים הדרוזים מצליחים להשתלב בבית הספר למרות מגבלת השפה?

"בהחלט. אנחנו מאמינים שחלק גדול מלמידת השפה נעשית כשהתלמיד נמצא בסביבה דוברת עברית. לכן היו מקרים שבהם הסכמנו לקלוט את התלמידים ולקחנו על עצמנו ללמד אותם עברית במהלך שנת הלימודים. פיזרנו אותם בכל הכיתות במספר ממוצע של שלושה-ארבעה תלמידים בכיתה. יש לנו גם תלמידים דרוזים בסניף מטו"ס (מדע טבע וסביבה) במרכז הכרמל ויש גם בסניף הדר, אם כי להדר מגיעים תלמידים מכפרי הדרוזים בגליל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר