נחל הקישון (צילום: חגי פריד)

אני רק שאלה

פורסם בתאריך: 4.11.18 11:17

מיהו יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה? מיהם נציגי משרדי הממשלה בוועדה? מי מייצג בה את הציבור? כיצד הם הצביעו בעניין פארק הקישון? כיצד הם הצביעו לגבי התוכניות להרחבת מתחם בז”ן?

באיזה שלב סטטוטורי נמצאת תוכנית מנהור הרכבת? מה מומש מתוכנית חזית הים העירונית? מהם החסמים שמונעים את מימושה? מה היה סדר היום בפגישה האחרונה של ועדת המשנה לתכנון ובנייה? איך היא פעלה כדי לתמוך באינטרסים העירוניים?

מהו סך פליטות מזהמי האוויר מתעשייה במפרץ חיפה? האם הוא פוגע או עלול לפגוע בבריאות הציבור? מהם החומרים שאינם מנוטרים ונחשבים למזהמים? האם הסכנה הנשקפת מהם היא זניחה? האם היא קטנה מזו של החומרים המנוטרים? האם היא גדולה ממנה?

איך באמת מנקים בוצה של נחל שהורעל במשך עשרות שנים? איך באמת מונעים הזרמת שפכים תעשייתיים אליו? מהם המנופים החוקיים להפעלת לחץ על מפעלים למנוע זיהום של האוויר, המים והקרקע? מהו הבסיס החקיקתי לכך? מהן סמכויותיה של הרשות המקומית מבחינת רישוי? כיצד בנויה הרגולציה?

כמה חיפאים משתמשים מדי יום בקווי האוטובוס של אגד? כמה משתמשים במטרונית? כמה מהם הם בעלי מכוניות? כמה בעלי מכוניות פרטיות עברו לתחבורה ציבורית בשנים האחרונות בשל שיפורים שהוכנסו בה? כמה אנשים לא משתמשים בתחבורה הציבורית בגלל חוסר נגישות?

כמה משקיעה מערכת החינוך העירונית בילד מנוה פז? כמה היא משקיעה בילד מחליסה? והאם ההשקעה בהם היא קטנה יותר מאשר ההשקעה בילד מאחוזה?

כמה ילדים יהודים לומדים בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים כמו הריאלי וליאו באק? כמה תלמידים לומדים בבתי ספר ממלכתיים? מהו ההבדל בין ההישגים של אלה להישגים של אלה?

כמה ילדים ערבים לומדים בבתי ספר פרטיים? כמה מהם לומדים בחינוך הציבורי? מהו ההבדל בין ההישגים של אלה להישגים של אלה? מהו ההבדל בין בתי הספר הציבוריים היהודיים לאלה ערביים מבחינת השקעה ותשתיות?

בכמה תיקים מטפל כל עובד סוציאלי בלשכות לשירותים חברתיים? על כמה קשישים הוא אחראי? על כמה משפחות עם נוער בסיכון? האם לעובדים הסוציאליים יש די זמן לפגוש את כל הפונים הזקוקים לעזרתם? מהו חלקה של העיר במתן עזרה לאוכלוסיות מוחלשות אל מול חלקן של עמותות לעת מצוא?

כמה דיירים של הדיור הציבורי חיים בחיפה? כמה זכאים לדיור ממתינים לדירה? כמה ממתינים לפרויקטים של פינוי-בינוי?

כמה בתים נטושים יש בחיפה? כמה מהם הם בבעלות עירונית? כמה מאלה שבבעלות עירונית יכולים לשמש לצרכים עירוניים שונים כמו בתי ספר, מרכזי חינוך לא פורמלי, מעונות לאוכלוסיות בסיכון ומרכזי סיוע?

מהם המבנים המתאימים לשימור בחיפה? כמה תעלה תוכנית שימור בהנחה שיהיה צורך לשלם לבעלי הנכסים ולמשקיעים שרכשו אותם בגין זכויות בנייה שיאבדו?

כמה תערוכות של אמנים חיפאים נפתחו במוזיאוני חיפה בשנים האחרונות? כמה תערוכות של אמנים תל אביבים? מה נעשה בעיר כדי לקדם אמנות מקומית – מוזיקה, ספרות, שירה? כמה מופעים של אמנות מיובאת נערכים בעיר?

מהו מספר הטלפון של שר האוצר, שר הבריאות ושר החינוך?

בהחלט לא הייתי מצפה שראש עיר שרק נכנסת לתפקיד תוכל לענות על השאלות האלה. לא מיד.

בהחלט הייתי מצפה שאחרי חצי שנה בתפקיד היא תוכל לענות עליהן. הזמן קצר, הצרכים כבירים, והתפקיד מחייב.

הכותב הוא עורך החדשות של עיתון “כלבו”

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה קליין

    לא ראינו אותך מסקר באופן הוגן את מועמדותה לפני הבחירות. עכשיו יש לך דרישות ממנה? צא בחוץ !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר