מיכי אלפר. שבת בהר כנען (צילום: אורלי זיילר)
מיכי אלפר. שבת בהר כנען (צילום: אורלי זיילר)

מגעים לאיחוד מחדש של הסיעות החרדיות בחיפה

אחרי הפיצול של שס"ג על רקע התמיכה במועמדים לראשות העיר התקבל מיכי אלפר מדגל לתושב בביתו של האדמו"ר מויז'ניץ. איחוד מחדש של סיעות החרדיות עשוי להגדיל את משקלן במשא ומתן הקואליציוני

פורסם בתאריך: 5.11.18 12:45

התפתחות מעניינת בגזרה החרדית לקראת המשא ומתן הקואליציוני עם עינת קליש רותם: אגודת ישראל וש"ס דנות באפשרות של איחוד מחדש.

כזכור, שלוש הסיעות החרדיות – אגודת ישראל, ש"ס ודגל לתושב – שהרכיבו בקדנציה הנוכחית את סיעת שס"ג התפצלו על רקע אי הסכמה במי לתמוך במרוץ לראשות העיר. מיכי אלפר מדגל לתושב הנהיג את ההתנגדות ליונה יהב ואת התמיכה בעינת קליש רותם, בזמן שאגודת ישראל בתמיכתו של סגן השר יעקב ליצמן, וש"ס, בתמיכתו של שר הפנים אריה דרעי, תמכו ביהב.

את השבת האחרונה עשה אלפר בחברתו של האדמו"ר מויז'ניץ יעקב הגר, חבר מועצת גדולה התורה של אגודת ישראל, בביתו בהר כנען, ובאגודת ישראל, שכבר פתחה בשיחות איחוד עם ש"ס, מקווים שההתקרבות שחלה בשבת בין אלפר לאדמו"ר תכשיר את השטח לאיחוד של שלוש הרשימות, וכך הן יגיעו למשא ומתן הקואליציוני עם ארבעה מנדטים. דגל התורה זכתה בבחירות בשני מנדטים, ואגודת ישראל וש"ס זכו במנדט אחד כל אחת.

 

 

דודי זילברשלג, האסטרטג של אגודת ישראל, הבאנו שלום עליכם?

"אלפר הגיע לתפילה וקיבלו אותו כאילו לא קרה כלום. ביום שבו הוא קיבל את ההחלטה על פיצול הרשימה אמר לו הרבי שהוא מאוד לא מרוצה מהצעד הזה אבל גם שדלתו תהיה פתוחה בפניו כמו לפני כן. אלפר עלה לתורה, ואחרי כן, במוצאי שבת, האדמו"ר קיבל אותו לשיחה".

אז הולכים לאיחוד מחודש?

"עמדתי בתוקף מאחורי הקמפיין שכותרתו היתה 'בדרכי נועם ושלום' כי הציבור הדתי בחיפה חי בשלום עם ציבורים אחרים. הדו קיום של חיפה הוא לא רק יהודי-ערבי אלא גם דתי-חילוני, והיתה לנו צרה גדולה מאוד בגלל הפיצול. לאורך כל מערכת הבחירות הקפדנו להימנע מפגיעות הדדיות על מנת שביום שאחרי אפשר יהיה לחבור ביחד. אני מקווה שהחזון הזה יתגשם, שהכל יחזור לקדמותו ושנהיה ברשימה מאוחדת".

אלפר מנסה להכניס אתכם לקואליציה?

"אני מקווה שכן כי ברור שידיים שלובות הן חזקות יותר מאשר יד אחת בודדת".

אורי אוזן, חבר מועצת העיר החדש של ש"ס, משלבים כוחות?

"בשלב זה אנחנו שוקלים את המהלך וכנראה שנצעד ביחד. קודם נדון עם ראש העיר הנכנסת, ואם זה לא ילך כנראה שנבוא ביחד לשולחן המשא ומתן. יש מגעים לחיבור, ונראה שזה הכיוון שאליו נצעד"

את תגובתו של אלפר לא ניתן היה להשיג.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלפר יור בועדת התכנון חיפה = שבירת הסטטוס קוו והשתלטות של מיעוט קטן על תכנון כל העיר.
    לא מבין למה קליש הסכימה

  2. אליע..

    מיכי הוא אחד האנשים היות ישרים שאנו מכירים בעיריית חיפה לאורך תקופה ארוכה יונה התעלל נפשית הן בציבור החרדי והן במיכי עצמו במיוחד באזור נווה שאנן.
    בנווה שאנן מתגורר חבר של יונה מאוד מקורב אליו ליד ישיבת שנמצאת ברח' בן ארצי (תבינו לבד על מי מדובר) במשך שנים הוא מירר להם את החיים לציבור החרדי שם מנע מהם בניות ושיפוצים במבנים שלהם ולא דיי בכך ממש כחודשיים לפני הבחירות כדי לרצות את החבר שלו שמתגורר ברח' בן ארצי יונה דאג לזמן את מרבית המנהלים הבכירים בעירייה לפגישה ברח' בן ארצי על מנת שהעירייה תממן שיפוץ כללי של רח' בן ארצי לרבות סילוק של עמוד בזק שלא הפריע לאיש שינוי בהסדרי התנועה, שינוי מיקום פחי האשפה של הישיבה ומה לא.
    מדובר במקרה מאוד חמור שהייה מקום לבצע חקירה בנושא ע"י משטרת ישראל

  3. רפי

    כל בו למה אתם לא מעלים את הכתבה שהרגע כתבתי על מיכי ויונה בגלל שאתם עדיין בצד של יונה?????

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר