מינהלת הבחירות בהיכל הספורט (צילום: שושן מנולה)
מינהלת הבחירות בהיכל הספורט (צילום: שושן מנולה)

שני הצדדים של תקופת הבחירות

פורסם בתאריך: 10.11.18 18:58

זהו, הבחירות נגמרו וכעת נשאר רק לסכם את החודשים האחרונים ולהמתין ולראות מה צפוי לנו הלאה. אל כל החגיגה הזאת אני באופן אישי “נקלעתי לסיטואציה”, אם לצטט את מה שאמר דורון מדלי על נטע ברזילי. אבל יש הבדל אחד – ברזילי זכתה באירוויזיון ואני נשארתי מחוץ למועצה.

מי ששוחח איתי בתקופה שלפני שהצגתי את מועמדותי וניסה לשכנע אותי להתמודד קיבל תשובה חד משמעית שזה לא בשבילי. הפוליטיקה כחבר מועצת עיר לא עניינה אותי. אני מכיר בחשיבותה הרבה אבל גם יודע היטב שאפשר להזיז דברים גם בלי להיות שם.

אבל אחרי שיחה עם חברת המועצה שרית גולן שטיינברג השתכנעתי מדבריה שיש אנשים שעושים ויש כאלה שמדברים, וקיבלתי את הזמנתה להיות בצד העושה, כפי שהתיימרתי במשך כל חיי. בנוסף לכך הייתי גאה לעמוד לצדה של גולן שטיינברג, שלדעתי היא חברת המועצה הפעילה והראויה ביותר, ואם עזרתי ולו מעט לכך שהיא נבחרה לקדנציה שנייה הרי שמבחינתי עשיתי את שלי, במיוחד לנוכח העובדה ששועלים פוליטיים ותיקים כמו ישראל סביון ורמי לוי לא הצליחו לגרוף מספיק קולות, למרות שתקציבם היה גבוה הרבה יותר מזה של רשימתנו הקטנה. ראוי לציין בהקשר זה גם את שיעור ההצבעה הגבוה ואת ריבוי המתמודדים שהורידו את הסיכויים להיכנס פנימה.

מי שמתאר את תקופת הבחירות כחוויה נהדרת וכיפית, וראיתי כמה כאלה ברשתות החברתיות, כנראה השתתף בבחירות אחרות. החוויה הכללית של הבחירות בחיפה היתה נוראית. חברים ותומכים של חלק מהמתמודדים איבדו כל רסן והפכו את המערכה לאלימה, שלילית ושקרית. הרשתות החבריות הושחתו על ידי טרולים שכתבו באין מפריע את מה שהם רוצים, ולא משנה אם מדובר באמת או בשקר – העיקר להשיג את המטרה. גם רחובות העיר נראו כמו מזבלה ענקית עם פלאיירים ועם שלטי חוצות מפוזרים בכל פינה.

כשחושבים על זה, מדובר בסיטואציה מוזרה: המתמודדים על מושב במועצה מתאמצים, מבזבזים כסף רב, לא עובדים ומקוששים קולות כאחרוני הקבצנים על מנת לקבל תפקיד של חבר מועצה, שבמקרים רבים הוא כפוי טובה ושבו הם ישרתו את הציבור בחינם.

מנגד היו גם נקודות אור בתהליך – פעילים וחברים ברשימה שעשו הכל כדי לעזור לרשימתנו דלת התקציב, ללא תמורה אך מתוך אמונה שאנחנו צריכים להיות שם כדי להשפיע ולשנות. להם אני חייב תודה גדולה על הזכות שנפלה בחלקי להכיר אותם.

אשר לתוצאות הבחירות – כמה דברים הם ברורים לחלוטין. הראשון שבהם הוא שהציבור משתוקק לשינוי, למשהו חדש, צעיר יותר ואולי יוזם יותר. התברר גם שנושא איכות הסביבה נמצא במרכז העניין של הציבור החיפאי, אשר מבקש מנציגיו להגביר את מלחמתו בזיהום האוויר.

אסיים באיחולי הצלחה למנצחים. נותר לי רק לקוות שכולם יפעלו למען תושבי העיר ויזכרו שלשם כך הם נבחרו – לקדם את העיר בכל הנושאים שהם הבטיחו בתעמולת הבחירות שלהם ובנושאים אחרים שעל סדר היום בעיר המיוחדת שלנו.

הכותב היה מועמד במקום השני ברשימת חיפה בשבילנו בראשות עו”ד שרית גולן שטיינברג

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר