השר להגנת הסביבה זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)
השר להגנת הסביבה זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)

אם אין אני לי

פורסם בתאריך: 21.12.18 11:17

פוליטיקה היתה עסק מלוכלך הרבה לפני הפייק ניוז, כלומר הרבה לפני שהמושג פייק ניוז הפך לחלק מהניוז. מאז שהמושג הזה הוא ניוז אנחנו סופגים פייק ניוז בריבוע, כי ספקי הפייק ניוז של פעם טורחים כעת לציין שמה שמטיחים בהם הוא פייק ניוז ולייצר כנגד פסאודו ניוז כדי להילחם בסו קולד פייק ניוז של אחרים. ואין עיר שסובלת מזה יותר מאשר חיפה, כי איזה סוג של אמת כבר אפשר להגיד עליה כפוליטיקאי ארצי רציני? שהיא חשובה למישהו? שהממשלה מתכוונת לטפח אותה ולהעלות אותה לראש סדר העדיפויות הלאומי? הרי האמת הלא פייקית בהקשר הזה היא גלויה ופשוטה: יש למדינה מחסן של פסולת. היא לא מתכוונת להעתיק אותו לשום מקום. תתמודדו.

אבל הבה נקשט לכם את ההתמודדות עם קצת פייק. נכריז על תוכנית של פיתוח הצפון בעלות של 15 מיליארד שקל. 12 מיליארד פייק שקל מהם יוקדשו לתחבורה ותשתיות, מיליארד פייקים יעברו לרווחה ולבריאות ועוד מיליארד לפייק חינוך.

שנתיים בלבד עברו מאז הוכרזה התוכנית לפיתוח הצפון. במהלך השנתיים האלה הכסף היחיד שעבר מהממשלה לחיפה שחורג מהשגרה הוא 25 מיליון שקל להקמת רשות חדשנות שתעודד הקמת סטרט אפים, בעיקר בעיר התחתית. במהלך השנתיים האחרונות הועברו ל”כלבו” ידיעות שונות על אותם 25 מיליון שקל בתדירות של פחות מחצי שנה – כל פעם ידיעה אחרת, כאילו מדובר בתקציב אחר. ארבע ידיעות פורסמו בעיתון על התקציב הזה, שבכל פעם הוצג כאילו זה עתה זכתה בו חיפה כבפרס הגדול בהגרלת הלוטו.

בשבוע שעבר התראיין שר הכלכלה אלי כהן בתוכנית הרדיו “קלמן ליברמן”. כהן קבל על כוונתה של ראש העיר עינת קליש רותם למנות את רג’א זעאתרה לסגנה, מה שלא מתיישב עם מה שהוא כינה “העמדה הציונית שלו”, ואיים למנוע מחיפה תקציבים עתידיים. כששאל אותו מגיש התוכנית אסף ליברמן לאלו תקציבים הוא מתכוון אמר כהן שכמובן, מה שמגיע לחיפה על פי חוק לא יישלל ממנה, אבל כספים נוספים, פינוקים ומנעמים כאלה שהמדינה יכולה להעניק – זה לא. ליברמן הוסיף ללחוץ ושאל “מה לא תיתן?”, ואז אמר כהן “25 מיליון שקל להקמת רשות חדשנות”. אמנם, הוא הוסיף, זה כסף שכבר עבר ולא ניתן לשלול אותו, אבל בעתיד…

מה אנו למדים מכך? שעיר של כמעט 300,000 נפש, שאמורה לכאורה ליהנות מתוכנית פיתוח של 15 מיליארד שקל, צריכה בעצם להנמיך את קומתה ולהתיישר עם האג’נדה של הממשלה כדי לקבל נדבה של 25 מיליון שקל, שגם אותה מורחים על פני שנים ומשתמשים בה כשבט מעל לראשה. זה סוג היחס בין השלטון המרכזי לשלטון המוניציפלי. הווה אומר – זה סוג היחס בין השלטון המרכזי למי שמייצג את הנתין באופן אותנטי. הנתין הוא לא חשוב. בריאותו היא לא באמת חשובה. אם היא היתה חשובה השר לאיכות הסביבה זאב אלקין היה מחרף נפשו ומאיים בפרישה מהקואליציה אחרי הפרסום של הדוח של משרד הבריאות שמגלה ששיעור האסתמה בקרב ילדים בחיפה הוא גבוה פי 2.3 מהממוצע הארצי.

אבל מה בוחר אלקין לומר על חיפה? שיהיה לו קשה לעבוד מול קליש רותם בגלל שהיא החליטה למנות את שהירה שלבי לסגניתה. ומה עם הבוחרים שלך בחיפה, אלקין? אותם 30,000 שהצביעו לליכוד? ומה עם השבועה שנשבעת לשרת את כולם? במקביל שמענו את יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי קופץ על עגלת שוללי זעאתרה, אבל כמי ששימש כשר להגנת הסביבה לפני אלקין, בעניין האסתמה לא שמענו דבר.

כמו שאמרנו, פוליטיקה היא עסק מלוכלך. שרים נשבעים עם יד אחת על התנ”ך ועם היד השנייה במקומות שהצנעה יפה להם. לתושבים בחיפה אין סיבה לצפות שמישהו בירושלים יחליט פתאום לדאוג לאינטרסים שלהם ולטיפוחם, אפילו לא שר האוצר תושב העיר משה כחלון, ויעידו על כך שלוש השנים האחרונות שבהן לא קיבלה חיפה אפילו תמורה אחת לקורבנות הרבים שהיא העלתה למען המדינה בבריאות תושביה. לעיר הזאת אין דבר להפסיד כי איש בממשלה לא מתכוון לאפשר לה להרוויח דבר. הדרך היחידה להתנהל היא לסמוך על עצמנו, והמשימה החשובה באמת היא להבין מה זה אומר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. 433

    הממשלה הזו מלאה טרוריסטים סביבתיים ובובות מחמד של טייקונים מושחתים תאבי-בצע.

  2. פינוקים ומנעמים

    גם פאינה היקרה חילקה כאלה לערד ולתמר, ועכשיו מחכה לפוסטה שתיקח אותה לקלבוש.
    הדברים של השרים הם לא יותר מרמזים פומביים מפי מאפיונרים שיודעים שלא יקרה להם כלום, לא אם ירפדו את מקורביהם ועושי דברם ולא אם יאיימו להמנע מכך.
    אבל גם דון כהן וגם דון אלקין וגם דון כחלון ילכו בעקבות דון ניתאי ודון דרעי. חיפה רק צריכה להחזיק מעמד ולא להתכלך בחרא שהם מציעים.

  3. שרון

    צודק ולא צודק.
    צודק – שחיפה לא היתה בראש סדר העדיפויות הלאומי עוד לפני ה-30 באוקטובר. ולא קליש אשמה בזה.
    לא צודק – כי לפוליטיקה יש כללים. אחד מהם הוא שהשלטון המרכזי חשוב מאוד לשלטון המקומי. וראש עיר שרוצה להצליח (אף שחברה למפלגת האופוזיציה….) צריכה להשקיע בקירוב חברי הממשלה אליה וגיוסם להיות שותפים לה.
    עוד לפני המינוי הבעייתי של זעתראה, קליש עשתה רבות כדי להראות שהיא מצפצפת עליהם וההתנהלות שלה אחרי המינוי היתה לא טובה.
    קליש צריכה לזכור שהיא כבר לא יו"ר האופוזיציה אלא ראשת העיר. עם כל הכבוד למיכי אלפר והרב דובי חיון, הכסף הגדול מגיע מאלקיו ונתניהו, גם אם לא תמיד נעים לנו להכיר בזה. שתתחיל לגייס שותפים במקום לרכוש אויבים!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר