עיריית חיפה. גזבר העירייה ג'אקי ואקים: "כל הסיפור הזה של דברי הסבר אינו מחויב המציאות והוא גם לא הגיוני" (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה. גזבר העירייה ג'אקי ואקים: "כל הסיפור הזה של דברי הסבר אינו מחויב המציאות והוא גם לא הגיוני" (צילום: רמי שלוש)

אושרו התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח של העירייה

מועצת העיר אישרה את תקציבי עיריית חיפה לשנת 2019 - התקציב הרגיל שמסתכם ב-2,310,088,000 שקל ותקציב הפיתוח שעומד על 931,740,000 שקל. חלק מהדיון הוקדש לחשיפת "כלבו - חיפה והצפון" על כך שתקציב הפיתוח הוגש לחברי המועצה ללא דברי הסבר

פורסם בתאריך: 27.2.19 07:16

ברוב קולות הנשען על חברי הקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם אישרה אתמול (שלישי) מועצת העיר חיפה את שני ספרי התקציב של העירייה לשנת 2019 – התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח. התקציב הרגיל, המיועד למימון השירותים השוטפים לתושב, מסתכם השנה ב-2,310,088,000 שקל, ואילו תקציב הפיתוח, המיועד למימון פרויקטים שונים מעבר לפעולות השגרתיות, בעיקר בתחומי הבינוי והתשתיות, עומד על 931,740,000 שקל.

כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון", תקציב הפיתוח החדש הוגש לחברי המועצה ללא דברי הסבר, כאשר סעיפי התקציב מקודדים באופן לקוני בהמשך לנוהג מהקדנציה הקודמת. למרות זאת אושר במתכונת זו גם תקציב הפיתוח הראשון של הנהגת העיר החדשה, כאשר חלק מהדיון הוקדש לפרסום בנושא כאן.

גזבר העירייה ג'אקי ואקים אמר כי החוק אינו מחייב לצרף דברי הסבר לתקציב הפיתוח המשקף בחלק מהמקרים רעיונות גולמיים בלבד: "קראתי כתבה שבה נשאל למה אין דברי הסבר לתקציב הפיתוח. אני לא יודע מה זה דברי הסבר לתקציב פיתוח. אני עובד לפי החוק, והחוק מחייב אותי להביא למועצת העיר תקציב רגיל, תקציב פיתוח ודברי הסבר לתקציב הרגיל. זה מה שאני יודע להביא. עכשיו, אם מישהו מחברי המועצה רוצה לדעת משהו בקשר לתקציב הפיתוח, אני מוכן להתייחס. אגב, לא בכל רשות מקומית מאשרים תקציב פיתוח כי הוא באמת אוסף של רעיונות. לא כל מה שכתוב בתקציב הפיתוח יש לנו תוכניות מגירה לגביו, כבר נעשה איזשהו מפרט, עשינו מכרזים ומחכים לכסף שיגיע. ממש לא. זה חזון. אלה דברים שמינהלי העירייה מעלים על הנייר. יש רעיונות, אגב, שיש להם תוכניות. אני לא רוצה לעשות מזה כאילו אין תוכניות. ממש לא. כשכותבים ריבוד כביש, יודעים למה הכוונה. מה צריך להסביר? או פתיחת בית ספר או הקמת גן".

 

 

ואקים הוסיף כי "כל הסיפור הזה של דברי הסבר אינו מחויב המציאות והוא גם לא הגיוני", וציין גם כי בעת אישור התקציב אין ודאות באשר לגיוס הכספים מכלל מקורות המימון שהוגדרו בתקציב הפיתוח: "אם נצליח להביא את הכסף, פרויקטים יבוצעו. לא נביא את הכסף-לא יבוצעו. הרבה תלוי בגיוס הכספים". בעקבות דבריו של גזבר העירייה, נראה כי עדיף להביא לאישור מועצת העיר תקציבי פיתוח לפרויקטים בשלים לביצוע, שקיים מקור תקציבי ודאי למימושם.

בדברי הסיכום לישיבה התייחסה קליש רותם בין השאר לגידול הניכר בהקצאות בתקציב הרגיל למינהלי הרווחה והחינוך: "בתחום הרווחה יש תוספת של כ-13 מיליון שקל ביחס לשנה שעברה, בתחום החינוך יש תוספת של 57 מיליון שקל לעומת שנת 2018, וזהו התקציב הגדול ביותר לחינוך אי פעם בעיריית חיפה. מבחינתי, היה חשוב להראות כיוון ומגמה בתקציב".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. הבטיחה שהעירייה לא תממן את הרכבל. העירייה מעבירה 50 מליון שקל

    הכיוון והמגמה זה שמשכורות אגפי העירייה המנופחים ולשכתה המנופחת מרלשים ועוזרי סגנים מיותרים זוללים לציבור את הארנונה הכי גבוהה בישראל ואף אחד לא מבין מה זה 50 מליון לרכבל כשאמרו לנו שאת הרכבל מממן משרד התיירות?
    למה לשקר לציבור בפרצוף

  2. שווה תחקיר מקיף מי העמותות שיקבלו תוספות

    הגדלת תקציב העמותות זה פתח אדיר לשחיתות
    גופים פוליטיים מקימים עמותות רווחה. כל עמותה חרדית וערבית זה פעילי המפלגות.
    זה למעשה כספי שוחד לשותפות הקואליציה לפעילים שלהן בעמותות.
    הכסף הזה לא מגיע לציבור שצריך אותו הוא מגיע למשרדים ופעילים של מפלגות בתחפושת עמותות רווחה

  3. הפוליטיקה שלנו גמורה

    בחירות: "נבטל את בזבוזי הרכבל"
    3 חודשים אחרי הבחירות: "תקציב העירייה לרכבל 50 מליון שקל".

    אחרכך מתפלאים למה הציבור מתייאש ולא בא להצביע?
    מה שווה ההצבעה שלנו? כנ"ל בכנסת בסוף כולם יישבו עם כולם
    ורק מחלקים מליארד שקל למשרדי פרסום ויועצים ומקורבים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקיצור קליש הזו לא שווה כלום. שתמשיך להסתובב בעולם למה לא

  5. ועדה קרואה S.O.S

    ארנונה בשמיים
    הגירה המונית החוצה
    ניפוח במשכורות ענק בעיריה
    ובזבוזים על חזירי בר ורכבלונים
    רק ועדה קרואה דחוף

  6. ראינו פה רק תגובות מהאופוזיציה.

    טוב שביטלו את הבימות ביום העצמאות ובזבוז של מאות אלפי שקלים מכספי ציבור. רק כך יהיה נעים יותר לנסוע ולטייל ברחובות ובמדרכות ללא רעש צורם אזניים. חברה, יהיו אוטובוסים למרכז בידור עירוני, וכישרונות מחיפה יופיעו עבורינו. הרבה יותר נכון וערכי מבתקופתו של יהב.

  7. אלי

    גם אני חושב שהרכבל זאת השקעה שטותית.
    אבל אי אפשר לעצור את זה. בגלל שכבר עשו התחייבויות לפני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר