זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

שימו חיפ בקלפי

פורסם בתאריך: 2.3.19 21:06

“אבל פינוי התנחלויות, האם את בעד פינוי התנחלויות? את מאמינה שיש פרטנר?”, שואל מגיש החדשות בYNET את מיקי חיימוביץ', המיועדת לתפקיד השרה להגנת הסביבה בממשלת בני גנץ. חיימוביץ' מתפתלת, משתנקת. זה לא התחום שלה, זה לא הנושא שהיא באה לדבר עליו. היא באה לדבר על איכות הסביבה על מיחזור, אבל המגיש מתעקש לעסוק בנושא המדיני כאילו זה הנושא היחיד על סדר היום. ומי יוכיח לו אחרת?

השיח הציבורי בישראל הוא חולה. עניינים פעוטים כמו עומס בבתי חולים, זיהום אוויר, קריסת השירותים הסוציאליים ותחבורה ציבורית כושלת לא עולים לדיון בדרך כלל. ובבחירות הללו עוד פחות, על רקע הסוגיות ה”מהותיות” כמו אם נפתלי בנט הוא ימין ישן או חדש, אם משה כחלון הוא ימין שפוי ואם גנץ הוא מספיק אפוי.

חודש וחצי לבחירות. עם היד על הלב – האם הבחירות האלה באמת מעניינות אתכם? האם תהיה להן השפעה על החיים שלנו? תיאורטית כן, בפועל מעט מאוד. החברה הישראלית היא חברה סמכותנית שמחפשת כבר שני עשורים מנהיג שיושיע אותה. אבל לא סביר לצפות מאיש אחד – ראש ממשלה או ראש עיר, מוצלחים ככל שיהיו – שישנה הכל מלמעלה למטה בכל התחומים. עלינו לעזור לעצמנו אחרת הסיפור של חיפה ובתי הזיקוק יידחק גם הפעם לתחתית סדר היום, ושוב נמצא את עצמנו מתחננים לחברי כנסת להגיע, להתעניין ולהצביע למרות הלחצים המופעלים עליהם על ידי לוביסטים מטעם עידן עופר או ג’ולס טראמפ.

הגדילה לעשות סיעת הירוקים שכרתה ברית עם גנץ והביאה את צמרת מפלגתו לסיור במפרץ חיפה. סלפי ומפגש עם פעילי הסביבה, הזמנה לחוג בית והתחייבות מצולמת לסגירת בז”ן מצד לא אחר ממספר 2 משה בוגי יעלון, יליד קרית חיים. ומה עם ראש העיר? מדוע היא לא מזמינה את אבי גבאי לסיור חיפאי ולהתבטאות בסוגיה? ושמשון עידו את צמרת מפלגת הליכוד? ואנשי הבית היהודי ומר”צ? ויהדות התורה? וחד”ש? למה הם לא עובדים בשבילנו מול מוקדי קבלת ההחלטות בפוליטיקה הארצית? מרתיח!

מול חוסר הדוגמה האישית מצד הנבחרים, כתמיד אני מזמין אתכם, התושבים, ליטול את היוזמה. ביום חמישי בערב תתקיים סדנה ייחודית, פתוחה לקהל בהאביטוס (רחוב מעלה השחרור 17). בסדנה יינתנו כלים לכל המעוניין לגלות כיצד לוודא שהמועמדים שרוצים את הקול שלנו, יפעלו למען הבריאות שלנו ולא למען אינטרסים של בעלי התעשייה המזהמת. יש הרבה עבודה בדרך להבראת מפרץ חיפה, ועכשיו יש לנו הזדמנות להשפיע.

נדבר על כיצד להגיע לחוגי בית ולשאול את השאלות הנכונות, כיצד לסחוט התחייבויות מצולמות ובעיקר כיצד להעביר את המסר שזה הנושא הכי חשוב לנו. “החיים עצמם” אם תרצו.

זיהום האוויר בחיפה הורג יותר מהסכסוך הישראלי פלסטיני, ממלא את מחלקות בתי החולים יותר מתאונות הדרכים, והוא אדיש לדת, גזע ומין. בבחירות האלה שמים חיפ בקלפי ומצביעים חיפה. קודם כל יוצרים את המציאות. והפוליטיקאים? הם יגיעו אחר כך.

הכותב הוא פעיל בארגוני איכות הסביבה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יועצים ופעילים..

    נורא טרנדי להיות "פעיל סביבה" וללהג טורים ומשם קופצים פוליטית לג'ובים כיועצי שרים כמו עציציוני או יועצי תקשורת או יועצי סביבה אח איזה חיעוץ שטותי אחר עבור הג'וב העתידי בצמוד לפוליטיקאי המיועץ..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר