קייטנות רכיבה בצפון. תמונה ממאגר Ingimage
קייטנות רכיבה בצפון. תמונה ממאגר Ingimage

קייטנות רכיבה בצפון שכדאי להכיר

קייטנות רכיבה על סוסים מאפשרות לילדים להתנתק מהמחשבים ומהקונסולות, להיפתח לתחומים חדשים ולהתחבר לעולם הספורט, החי והטבע תוך כדי לימוד מיומנויות חדשות. הכירו את קייטנות הרכיבה המומלצות בצפון

פורסם בתאריך: 2.6.19 09:21

קייטנת רכיבה: מרכז רכיבה קיבוץ יגור

קורסי הקיץ לרכיבה על סוסים במרכז הרכיבה בקיבוץ יגור, הם הרבה מעבר לכל קייטנת רכיבה אחרת. החווה נפרשת על שטח של למעלה מ 10 דונם, על רקע נוף יפיפה ומרהיב, וכוללת 4 מגרשי רכיבה.

מרכז רכיבה קיבוץ יגור נחשב לבית הספר לרכיבה המוביל בישראל. הוא משתתף ומקיים בעצמו תחרויות יוקרתיות ונחשבות, ומתמחה בלימוד רכיבה אולימפית (רכיבה אנגלית).

בעת רכיבה על סוסים בסגנון אולימפי מעבר לפן הספורטיבי, מתקבלים ערכים נוספים מדהימים, באמצעות הקשר הטבעי שנוצר בין הרוכב ובין הסוס – זוהי עבודת צוות מיומנת, המפתחת שיווי משקל, התמצאות במרחב, מוטוריקה עדינה, מוטוריקה גסה וביטחון עצמי.

מיקה אייזנבאד, אלופת ישראל בדרסאז ורוכבת השנה במקצה ילדים עד גיל 14

מיקה אייזנבאד, אלופת ישראל בדרסאז ורוכבת השנה במקצה ילדים עד גיל 14

יפתח אמדורסקי, בעלים ומנהל מרכז רכיבה קיבוץ יגור, הוא מאמן בינ"ל מוסמך מהעשרה היחידים בישראל. הוא רוכב מזה 37 שנים, ועם שחרורו מצה"ל כצנחן, הקים את מרכז הרכיבה בנהלל שפועל עד היום. לאחר 3 שנים הוא יצא ללימודים והתמחות באנגליה אצל מייקל ויטיקר, אלוף אנגליה בקפוצות מכשולים ואחד הרוכבים הטובים בעולם, משם חזר לישראל ועבד בתחילה כשכיר בהקמת מרכז הרכיבה ביגור. משנת 2001 המרכז בבעלותו ובניהולו. בשנת 2001, אמדורסקי סיים שנתיים של לימודים בהולנד בבית הספר הממשלתי, עם תואר ״מאמן בין לאומי דרגה 3״. יפתח אמדורסקי, הוא בן דודו של אסף אמדורסקי המפורסם, ובן דוד של קרן פלס. גם הוא נדבק בחיידק השירה, ושר באירועים קטנים, אך רכיבת הסוסים היא מרכז עולמו.

מהי רכיבה בעצם רכיבה אנגלית ומה מיוחד בה?

הספורט האולימפי שהשורשים שלו הם מהרכיבה הצבאית, כשהחיילים בצבא נלחמו תוך כדי רכיבה על סוסים והיו צריכים לעבור תעלות ומכשולים טבעיים. סגנון הרכיבה האולימפי מתפצל לשניים: רכיבה אומנותית – ריקוד בלט עם הסוס, וקפיצות מכשולים.".

מה מבדל את קורסי הקיץ שלכם מכל קייטנת רכיבה אחרת?

"יש הרבה קייטנות רכיבה על סוסים, והבידול שלנו ייחודי – אנחנו לא קייטנה, אלא מעבירים קורסים מקצועיים ברכיבה אולימפית, לילדים ולבני נוער.  המרכז שלנו הוא בית הספר לרכיבה ספורטיבית הטוב בארץ, ואנחנו החווה שמקיימת ומשתתפת בהכי הרבה תחרויות בישראל. קיימנו תחרויות יוקרתיות כגון: אליפויות ישראל ברכיבה אמנותית ובקפיצות מכשולים ומשחקי המכביה. לפני שבועיים, ניצחנו בתחרות אליפות בתי הספר בקפיצות מכשולים לשנת 2019. החווה מתמחה ברכיבה בכל הרמות לילדים ולמבוגרים, מגיל 5 ומעלה, גם רוכבים ללא ניסיון כלל."

מה הילדים לומדים במהלך קורסי הקיץ בקייטנה?

"הילדים ובני הנוער לומדים את כל מה שקשור לעולם הסוסים בכלל ולרכיבה האולימפית, בפרט. הקורסים בקיץ מתקיימים באווירה של קייטנה מאוד נעימה, אך בניגוד לקייטנות אחרות שלא מלמדות רכיבה אלא פשוט מאפשרות לילדים להתנסות ברכיבה על סוסים, אנחנו מלמדים את כל תורת הסוס: איך ניגשים לסוס, כיצד רוכבים, כללי בטיחות. הם לומדים רכיבה אומנותית, קפיצת מכשולים, והכל כמובן בהשגחה בהדרכת מדריכים מנוסים ומוסמכים, בהדרגה ותוך ליווי מקצועי ומלא. השיעורים מתקיימים גם במגרש, גם בכיתה ממוזגת וגם באורווה המוצלת. הילדים נחשפים לעולם הסוסים וספורט הרכיבה.

ישנם שיעורים בכתה כאמור, בהם לומדים כיצד לשבת נכון על הסוס והיבטים נוספים ברכיבה וסרטים מקצועיים. גם ילדים שמעולם לא פגשו בסוס מקרוב, ידעו כבר לאחר מספר ימים כיצד לגשת אל הסוס, לטפל בו, להתאים ארכובות וכמובן לרכב עליו. הקורסים סופר מקצועיים באווירה הכי כיפית שיש.

מעבר להנאה ולהיכרות עם עולם הסוסים, הילדים יוצאים מהקורס עם ידע רחב בנושא הסוסים והספורט, הם מקבלים בסיס לרכיבה, וזה מתאים במיוחד לילדים שכבר מיצו את כל הקייטנות הרגילות ורוצים לצאת עם ערך מוסף. ילד שייצא מהקורס שלנו יידע מה זה עולם הסוסים והרכיבה.

הקורסים מתקיימים בשיעורים פרטיים ובקבוצות קטנות לצורך הבטיחות והמקצועיות. תוכנית הרכיבה שלנו משמשת  גם כקרש קפיצה להמשך ולבחירה ברכיבה כספורט אולימפי. רוכבים שאפתנים יכולים להוכיח את עצמם על ידי הצבת מטרות ועבודה עקבית ובהמשך להתפתח בתחום ולהשתתף בתחרויות גדולות בארץ ובעולם.

על אילו סוסים החניכים רוכבים?

"אנחנו רוכבים על סוסי ספורט מהטובים בארץ, וסוסי פוני וולש. מאחר ורוב הקהל שלנו הם ילדים, אלו סוסים שטובים מאוד לילדים. סוסי הפוני מגזע וולש הם פונים גדולים יותר וספורטיביים מאוד שמשתתפים ואף מנצחים בתחרויות קפיצות וברכיבה אומנותית, גם בישראל.

חשוב לציין, כי הסוסים מאומנים ובטיחותיים, ומלבד התאמתם והכשרת לעבודה עם ילדים, אני באופן אישי רוכב על כל סוס וכל פוני למשך מספר דקות לפני שהילדים עולים עליו, כדי לוודא פעם נוספת כי הסוס כשיר. גם רווחת הסוסים מאוד חשובה לנו, הסוסים נמצאים חלק רב מהיום במרעה ונהנים מהחופש".

מוחמד שפעי. רוכב השנה בקפיצות במקצה 70 ס"מ.

מוחמד שפעי.
רוכב השנה בקפיצות במקצה 70 ס"מ.

פרטים על קורסי הקיץ בקייטנה

פעילות הקיץ מתקיימת בימי ראשון עד שישי והתחרויות בשבת.

הקורסים עבור ילדים מגיל 7 ומעלה, ומתקיימים במחזורים של חמישה ימים, החל מה- 1.7 ועד אמצע אוגוסט. אפשר להשתתף בעד שלושה מחזורים לילד.

יש הסעות בתשלום מחיפה ועד לחווה ביגור.

שעות קייטנה

שעות הקייטנה גמישות מאוד, כשהפעילות היא בין 08:30-13:00, אך הורים יכולים להביא את הילדים מוקדם יותר לפני העבודה, ויכולים להשאיר את הילדים לאחר שעות הפעילות לצהרון – ללא תשלום נוסף, מלבד מחיר עלות של ארוחת צהריים. בית הספר ממשיך לפעול, גם כשהקורס מסתיים, והילדים יכולים להישאר, לראות סרטים בכתה ממוזגת, לאכול צהריים, ארוחת ארבע, לעזור לאכף את הסוסים לשיעורים של אחר הצהריים וליהנות מפעילויות שונות ומגוונות.

כתובת המרכז: קיבוץ יגור

טלפון: 04-9848770

נייד משרד: 053-2420671

050-7967289

מעבר לעמוד הפייסבוק

יפתח אמדורסקי ונבחרת מרכז רכיבה יגור אליפות בתי הספר מקום ראשון 2019. צילום קרן שמר

יפתח אמדורסקי ונבחרת מרכז רכיבה יגור אליפות בתי הספר מקום ראשון 2019. צילום קרן שמר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר