הזנקת מרוץ חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
הזנקת מרוץ חיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

איך קובעים סדרי עדיפויות

פורסם בתאריך: 6.7.19 21:30

אחד מהדברים שייחדו את חיפה, במיוחד בשנים האחרונות, היה אירועי הספורט שהתקיימו בה במתכונות שונות. אך בעקבות הביטולים של אירועי ספורט שונים, נראה שזה יחדל מלהיות חלק מה־DNA של העיר.

כמנכ”ל אגודת הספורט הגדולה ביותר בעיר (ובארץ) אני משתדל לרשום את ספורטאי האגודה גם לאירועים שהם פחות תחרותיים. למשל מרוץ המדרגות, שאולי מסמל את העיר יותר מכל אירוע ספורט אחר בגלל מסלולו הפתוח והייחודי במדרגות העיר ההררית. גם “צאו לרוץ” היה אירוע יפה שבמסגרתו על כל סיבוב שמשתתף משלים נתרם כסף למטרה חשובה. בשנה שעברה למשל, נבחרת ג’ודו ממינכן שהתארחה אצלנו השתתפה ביחד עם נבחרת הג’ודו שלנו במרוץ ותרמה את הכסף לניצולי שואה – דבר שריגש את כולם עד דמעות.

אבל לא עוד. שני המרוצים האלה, שהפכו למסורת, לא יתקיימו. לפחות לא השנה.

מעל לכל האירועים האחרים נמצא מרוץ הדגל של רשות הספורט העירונית – מרוץ חיפה. מרוץ זה התקיים במקור ברחובות הכרמל, ולפני כמה שנים, בעקבות החלטה נכונה של ועדת הספורט, הוא הועבר לאזור כביש החוף והעיר התחתית והפך לאחד המרוצים המבוקשים בארץ. ביטול המרוץ הוא אכזבה גדולה לרבים – לרצים המקצועיים, לחובבי הריצה שמבקשים הזדמנות להשתתף בתחרות רשמית ומקצועית, לרצים העממיים ובאופן כללי לעיר, שנהנית מחשיפה מעולה באירועים כאלה. מדי שנה השתתפו במרוץ הזה כ־10,000 איש שהגיעו מכל הארץ וגם מרחבי העולם. לא עוד.

עוד גורם מאוכזב הוא איגוד האתלטיקה הישראלי שהכריז, לאחר שחתם על הסכם מול עיריית חיפה, כי אחד מהמקצים במרוץ יהיה אליפות ישראל בריצת 10,000 מטר, ואף פרסם את הדבר בקרב קהילת האתלטים בארץ והמתעניינים באיגוד העולמי. למרות זאת החליטה העירייה לבטל את התחרות.

הסיבה לביטול התחרות אינה ברורה, בעיקר משום שההודעה פורסמה בלי לספק את הסיבה, מלבד טענה מעורפלת בדבר “נתונים מטרידים באשר להוצאות ועלויות”. מהם הנתונים ומה מטריד בהם? לא צוין. אבל נניח רגע שאין כסף לממן את המרוץ. כיצד ייתכן שבמקביל בוחרים להשקיע 300,000 שקל בתחרות שחמט יוקרתית, בעוד שלתחרות שהפכה למסורת אין מקור תקציבי? כדאי לציין שוב שלמרוץ חיפה נרשמים כ־10,000 ספורטאים, לעומת תחרות השחמט שאליה מגיעים 16 משתתפים בלבד. אל תטעו – אין לי התנגדות לתחרות שחמט, אבל מדובר בהוכחה לכך שהכל עניין של סדרי עדיפויות.

טענה אחרת ששמעתי היא שההתנהלות בארגון התחרות היתה לקויה. אם זו הסיבה, אני לא מבין למה לא מארגנים את התחרות מחדש ומקיימים את המרוץ המסורתי רק באופן טוב יותר וחסכוני יותר.

ויש כמובן טענה נוספת אשר רווחת ברשתות החברתיות ובפרלמנטים של בתי הקפה, ולפיה ראש העיר החדשה רוצה להשכיח את כל מה שמזכיר את עידן שלטונו של קודמה יונה יהב. יכול להיות שבלשכתה של עינת קליש רותם מאמינים באמת שכל מה שעשה ראש העיר הקודם היה לא בסדר, לא נכון ו/או לא תקין, וזוהי הסיבה שבגללה מתבטלות זו אחר זו מסורות שהן לא רק אירועי ספורט אלא גם אירועים כמו עיר הבירה, עיר הנוער ומסיבות צובחוץ. אם יש בזה ממש, הרי שמה שמטריד, כהגדרת דוברות העירייה, הוא לא “נתונים באשר להוצאות ועלויות” אלא דרך קביעת סדרי העדיפויות.

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנכ”ל אגודת מכבי חיפה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. סאקוני

    התנהלות ילדותית, וכל נבחרי הציבור היושבים בקואליציה נדמו בעת הזו כדגים.

  2. אלון גרינפלד

    רועי, כל כך מאכזב שבשביל הפואנטה של הכתבה שלך, שכחת למשל לציין שלראשונה זה 7 שנים קליש העלתה את תקציב התמיכות ב-20%. כל שאתה, בתור יו"ר מכבי, קבלת השנה תמיכה במכבי חיפה כרמל הגבוהה ב-200,000 ש"ח לעומת מה שקבלת בשנה שעברה.

    מה עם שיפוץ מסלול הריצה באצטדיון נו"ש שמוחלף לראשונה מאז הוקם האצטדיון ושמי שעושים בו שימוש אלו חברי האגודה שלך?

    אם כבר אתה מדבר על דברים שקליש עושה שונה מיהב, לא שווה להזכיר שיש דברים שהיא עושה לספורט שגם עוד שנים רבות על יהב לא היו קורים?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שני דברים רועי..
    א. שינויים הם לא בהכרח דבר רע וברוב המקרים אפילו טובים!(גם נמתין עם חשיפת הנתונים על "נתונים מטרידים בקשר לעלויות וההוצאות")
    ב.הטענה "הרווחת" בפרלמנטים וברשתות על רצונה של עינת להשכיח את תקופת יהב,היא רכילות מגמתית במקרה הטוב..וחוץ מזה לגיטימי להנהלה חדשה לקבוע סדרי עדיפויות משלה…שבוע טוב!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר