הפגישה של בכירי אגודת ישראל
הפגישה של בכירי אגודת ישראל

ושוב: מחלוקת על חלוקת תקציב התרבות התורנית

בפגישה של חברי הנציגות הבכירה של אגודת ישראל נשמעו טענות על חלוקה לא שוויונית לכאורה של תקציב התרבות התורנית, והאצבע המאשימה הופנתה אל סגן ראש העיר מיכי אלפר מסיעת דגל לתושב. אלפר בתגובה: "חבל שלמישהו כואב שהכסף מגיע לציבור ולא נשאר בתחנות באמצע"

פורסם בתאריך: 14.8.19 10:33

אתמול (שלישי) נערכה בחיפה פגישה של חברי הנציגות הבכירה מהמחלקה הארצית ומהמחלקה המוניציפלית של אגודת ישראל, שמטרתה היתה היערכות לקראת הבחירות הארציות לכנסת ה-22 ב-17 בספטמבר. בפגישה הועלו גם טענות על חלוקה לא שוויונית לכאורה של תקציב התרבות התורנית שמובילה לאפליית ציבור הבוחרים של אגודת ישראל, כאשר האצבע המאשימה הופנתה אל סגן ראש העיר מיכי אלפר מסיעת דגל לתושב.

בפגישה השתתפו מזכ"ל אגודת ישראל ומ"מ ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, סגן ראש העיר בני ברק שוקי יהושע מנדל, סגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש, נציג קהילת בעלז הארצית יהושע ויינברגר, נציג חסידות גור מרדכי ינקלביץ, יו"ר קהל סערט ויז'ניץ יוסף באהם, מנכ"ל קהילת בעלז בחיפה אליעזר נחמן, חבר הנהלת קהילת כלל חסידי בחיפה שלמה פשקוס ועוד.

כזכור, סיעת דגל לתושב חתמה על הסכם קואליציוני לפני הבחירות המקומיות, ומתוקף ההסכם מונה אלפר למחזיק תיק התרבות התורנית. שתי הסיעות החרדיות האחרות – אגודת ישראל וש"ס – הצהירו לפני הבחירות על תמיכתן ביונה יהב, אך לאחר ניצחונה של עינת קליש רותם הצטרפה סיעת אגודת ישראל בראשותו של אריה בליטנטל לקואליציה.

כבר בחודש פברואר דווח ב"כלבו – חיפה והצפון" על מחלוקת בין הסיעות החרדיות בנושא חלוקת תקציב התרבות התורנית, שגדל השנה מ-2,004,600 שקל ל-3,116,000, ובליטנטל אמר: "אלפר ואני נעשה את הכל בידידות ובחברות כדי שכולם ייהנו מהתקציב. הפערים הם לא גדולים". כעת כאמור עולות שוב טענות על חלוקה לא שוויונית לכאורה.

 

 

בפגישה של אנשי אגודת ישראל הוחלט כי הנושא ייבחן שוב, ולא נשללה האפשרות לפנות לקליש רותם בעניין כדי להביע את מורת רוחו של קהילות אגודת ישראל בחיפה מהעניין.

אחד מהנוכחים בפגישה סיפר ל"כלבו – חיפה והצפון": "היתה ישיבה בנושא היערכות לבחירות עם נציגות של מרכז אגודת ישראל. מטבע הדברים עלו גם השאלות מה קורה בחיפה ואיך אנחנו מסתדרים עם ראש העיר ועם אלפר, וכל אחד אמר את דעתו. על ראש העיר לא היתה ביקורת אלא רק על אלפר. נשמעו טענות בעניין תקציב התרבות התורנית שהולך לחוג מסוים בלבד, כלומר לציבור של אלפר. החליטו שנחכה שבוע-שבועיים, ובינתיים אגודת ישראל תבדוק את הטענות. הם יחשבו מה לעשות, ובעוד שבועיים-שלושה נתכנס שוב ונחליט".

בליטנטל סירב להגיב על הדברים.

אלפר מסר בתגובה: "תקציב התרבות התורנית גדל באופן משמעותי מתוך מדיניות של ראש העיר לייצר שוויון בחלוקת התקציבים. השוויון הזה מתבטא בחלוקת תקציב התרבות התורנית בין האוכלוסיות השונות. היום אנחנו דואגים שכולם יקבלו את מה שמגיע להם באופן שוויוני, והקיץ האחרון מוכיח זאת יותר מאלף עדים. המציאות היא שיש חוברת אירועים שהופקה על ידי המחלקה לתרבות בעיריית חיפה, שיש בה אירועים שלא מופנים לקהל יעד ספציפי אלא לכולם באופן הכי שוויוני שיש. האירועים השנה נעשים בשוויון מלא בין הקהילות השונות בתוך האוכלוסייה החרדית – דבר שלא היה בעבר – ואנחנו מגיעים לשכונות הדר ונוה שאנן עם אירועים שמותאמים לכל גיל ושנעשים מתוך השקעה ומחשבה מרובה כדי ליצור הנאה ועושר בתוכן. חבל שלמישהו כואב שהכסף מגיע לציבור ולא נשאר בכל מיני תחנות באמצע".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דעת אמת

    כנסו ל – 'דעת אמת' בטוויטר ובפייסבוק וגלו איזה שטויות והבלים נלמדים בישיבות והכוללים.

  2. בא לי קוגל

    סתם שואל…כמה הציבור הערבי מקבל??? וכמה הציבור הרוסי מקבל???? וכמה הציבור הכללי מקבל???

  3. אפי

    בליטנטל התנהל בשיתוף עם ראש העיר הקודם
    בהעברת כספים בלעדית לבליטנטל , בחלוקה לא שוויונית ולא חוקית.
    כיום נגמרה החגיגה….ולעברינים אין יותר מקום בעירית חיפה

  4. אליעזר

    בליטנטל בכהונתך לא היה אירועים בקרית שמואל ובקושי בנו"ש .
    איזה איש מהשלטון המושחת אתה לך תלקק לגקי וואקים

  5. מיכאל

    עוד מליון שקל לחרדים . מה יהיה . קליש הכריזה שהשנה אין כסף לתיקון כבישים והמצב קשה …סגני שרים , מינויים פוליטיים ועכשיו זה . זה כנראה מה שמגיע לנו . תלמדו לקח

  6. שחור משחור

    העתיד של חיפה יהיה שחור…
    ביטול ארועי ספורט ותרבות במליון שקל כמו מרתון חיפה והעברת הכסף לתרבות תורנית
    העיקר שהחרדים ממשיכים לקבל תקציבים יחודיים במנותק מכל שאר האוכלוסיה. זה המתכון לאסון לאומי.

  7. חילוני

    אתם פשוט מגעילים
    למה לציבור חרדי לא מגיע לקבל נתח קטן מהתקציב?
    הציבור הזה גם חי כאן! גם משלם ארנונה!
    אתם שדואגים למיעוטים, הגיע הזמן שתפסיקו להיות צבועים ותדאגו גם למיעוט החרדי שחי בקרבכם
    הם בני אדם לא פחות מכם!
    אבל אתם ליברלים רק כשזה נראה יפה
    כשזה לדאוג לזכויות חרדים אז הליברליות נעלמת

  8. ישראל

    בליטנטל אתה עצרת את המחקר של הפרופסרים ברמב"ם עם ליצמן אהובך …
    על הדרך לקהילות שלך דאגת לתשלומים…
    ההבדל שאצל קליש הכל בגלוי ואמיתי ואתה עוד משחק עם הנתונים לרעה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר