מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני בוועידת ערי ישראל לחינוך (צילום: ראובן כהן)
מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני בוועידת ערי ישראל לחינוך (צילום: ראובן כהן)

"כרשות אנחנו נעשה הכל כדי לפשט את התהליכים"

חברת מועצת העיר סיגל ציוני, המשמשת מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה התייחסה בדבריה בוועידת ערי ישראל לחינוך לקשר בין הרשות המקומית לארגוני המורים ולמשרד החינוך. "זו עבודה משותפת", אמרה ציוני, "רק בגיוס שותפויות אפשר להגיע לתוצאות"

פורסם בתאריך: 25.8.19 13:09

מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני נאמה בוועידת ערי ישראל לחינוך שנערכת היום (ראשון) בחיפה, והתייחסה בהרחבה לקשר בין העירייה למערכת החינוך שבתחומה. "חינוך מתחיל ביצירת אווירה", אמרה ציוני, "מה שנכון לעיר אחת לא נכון לעיר אחרת. עיר רב תרבותית שונה מעיר שאין בה אוכלוסייה מגוונת. בחיפה אנחנו מדברים על התחדשות חינוכית בהלימה עם התחדשות עירונית בכל השכונות, עם התאמה לצרכים ועם מענה רב תרבותי לכל הקהילות".

לדבריה של ציוני, המטרה העירונית היא ליצור מערכת חינוך שוויונית, רלוונטית וחווייתית: "חינוך הוא לא תוכנית ריאליטי. המרוץ לציון הנכסף הוא לא חזות הכל. מתוך המהות יש לשאוף להגעה ל-100 אחוז ולא הפוך. הבית והחינוך החברתי-ערכי הם קריטיים. ד"ר גוגל מספק ידע אבל לא יכול להחליף את החממה האנושית והרגשית שמספקים המורים, אשר מעניקים כלים ואסטרטגיות למידה".

ציוני התייחסה לרפורמה שלדעתה צריכה לעבור מערכת החינוך: "שדה הקרב הפך ממלחמה ספונטנית למלחמת מוחות וטכנולוגיה, ולשם צריך לכוון כאשר על הפרק רפורמה בחינוך המיוחד ובתי הספר הייחודיים ובניית הרצף עבורם. הייחודיות צריכה לעבור בחינה מחדש. מה שנחשב ייחודי בעבר לא בהכרח מתאים היום. לגבי החינוך הציבורי מול מה שנחשב פרטי, גם העירייה מתקצבת את החינוך הפרטי השנה. צריך לתת את הדעת על הבחירה בפרטי כסמל סטטוס למעמד חברתי ולא משום סיבה אחרת".

 

 

על היחסים בין העירייה למורים אמרה ציוני: "אף אחד מאיתנו לא מבין את המשמעות של לעמוד יום יום מול ילדים. זו עבודה קשה, תהליכית ולא מתגמלת, וצריך להתמודד עם הרבה מאוד דברים. כרשות אנחנו נעשה הכל כדי לפשט את התהליכים, כך שיהיה לכם יותר קל. גם כך הדברים הם מורכבים. בגלל שצמחתי בוועדי ההורים העירוני, המחוזי וארצי אני יודעת להגיד שמה שחשוב זה לא 'אנחנו' ו'הם'. זה אנחנו, אנחנו ושוב אנחנו. זו רק עבודה משותפת. צריך להפסיק לדבר על מורים, על הורים ועל ילדים אלא עם, עם ועם. אני רואה חינוך רק בגיוס שותפויות. רך כך אפשר להגיע לתוצאות".

לדבריה של ציוני, העירייה עובדת בצורה מסודרת גם עם ארגוני המורים וגם עם משרד החינוך: "לכל הסוגיות שמנינו נצטרך לתת מענה, ולכל דבר כזה יש תוכנית עבודה מסודרת, אבל היא תיעשה רק ביחד. אנחנו נימדד במבחן התוצאה. כדי שהמערכת הזאת תהיה מחבקת היא צריכה להיות מחובקת. ככל שזה תלוי בנו – בי כמי שמובילה מדיניות ובראש העיר שזו האג'נדה שלה – אנחנו מחבקים את האנשים, את ציבור ההורים ואת המנהלים".

ציוני סיימה את דבריה בתקווה שהשנה תיפתח כסדרה.

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר