גן אהבה בבית הספר נאות פרס
גן אהבה בבית הספר נאות פרס

משבר הגן בנאות פרס: העירייה תיפגש עם ההורים

אחת מהסייעות בצהרון בגן בנאות פרס עזבה, ובקרב ההורים שורר חשש שגם הגננת תעזוב. אנשי תחזוקה של עיריית חיפה תיקנו חלק מהליקויים, הורי הילדים רוכשים בכספם שישיות של בקבוקי מים מינרליים

פורסם בתאריך: 9.9.19 08:08

מחריף המצב בגן הילדים בשכונת נאות פרס אשר ממוקם במבנה בית הספר בשכונה, וזאת לאחר שאחת מהסייעות בצהרון עזבה ובקרב ההורים שורר חשש שגם הגננת תעזוב.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" בשבוע שעבר, עיריית חיפה פתחה את גן הילדים בקומה השנייה של בית הספר אך לא התאימה אותו לקליטת הילדים. לאחר הפרסום הגיעו לגן אנשי תחזוקה של העירייה וקיבעו את דלתות השירותים שבגלל כובד משקלן הילדים לא היו מסוגלים לפתוח אותן, וכעת הן פתוחות כל הזמן. נוסף על כך התקינו אנשי התחזוקה מעצורים על חלונות הגן כדי שהילדים לא יוכלו לפתוח אותם וליפול למטה.

עם זאת, ליקויים אחרים עדיין לא תוקנו, והוריהם של ילדי הגן מתלוננים כי חלק מהחדרים במקום עדיין חשוכים ואין בהם תאורה מספקת, וכי מדרגות העץ שהציבה העירייה ליד הכיורים כדי לעזור לילדים להגיע לברז המים אינם בטיחותיים וזוהי רק שאלה של זמן עד שאחד מהילדים ייפצע.

כדי לפתור את בעיית היעדרו של מתקן למי שתייה בגן, הוריהם של הילדים מקיימים תורנות יומית, רוכשים בכספם שישיות של בקבוקי מים מינרליים ומביאים אותם לגן.

 

 

אם לילד בגן: "בחודש מאי הבטיחה לנו העירייה שנעבור למבנה קבע, אבל בפועל אנחנו לא רואים בנייה של גנים בשכונה, וזה מדאיג אותנו מאוד. נראה שהשהייה בבית הספר היא לא זמנית אלא סידור של קבע לכל השנה".

אם נוספת: "הבעיה חריפה עוד יותר בצהרון שפועל בשעות 17:00-14:00. אלה הן שעות קשות מאוד. הילדים משתעממים אחרי שעות ארוכות שבהן הם סגורים בגן. לצוות הצהרון קשה לעבוד בתנאים האלה והוא קורס. הגענו למצב שבו לפני ארוחת הצהריים, כשהצוות לוקח את כל הילדים לרחוץ ידיים, נוצר סרט נע, וכך גם אחרי האוכל כשכולם צריכים ללכת לשירותים. זהו גיל קשה מאוד, וכוח האדם אינו מספיק".

מעבר לכך שהגן לא הותאם לצורכיהם של הילדים, עם אלו עוד בעיות צריך הצוות להתמודד?

"חלוקת הגילאים היא לא חכמה, בלשון המעטה. בדרך כלל בגנים העירוניים יש חלוקה של ילדים שנולדו לאורך כל השנתון, ולכאן שלחו רק את הילדים הכי קטנים בשנתון. נוצר מצב שבו ליותר ממחצית מהילדים בגן עדיין לא מלאו 3. קשה מאוד לעבוד כך כי אין חצר ומתקנים ואין לצוות אפשרות להוציא את הילדים להתאוורר ולהוציא אנרגיה. פשוט אין אופציה כזו. הילדים סגורים בתוך המבנה לאורך כל שעות הפעילות".

לדבריה של האם, רוב ילדי הגן עדיין לא נגמלו מחיתולים וחלקם נמצא בתהליך הגמילה: "הילדים בגן הם צעירים מאוד. ההפרש בין גיל 3 לגיל 3.5 הוא תהומי מבחינת ההתנהגות של הילדים. אין אצלנו ילדים גדולים יותר שכבר גמולים ויכולים לזרום עם הצוות".

יצוין שהעירייה דחתה מהיום (שני) ליום רביעי פגישה עם ההורים כדי לדון איתם בבעיות.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת להקמת גן חדש לילדי טרום חובה בנאות פרס. בימים אלה נמצאת העירייה בשלבי סיום התכנון, ולאחר השלמת התכנון וקבלת היתר הבנייה תחל הקמת הגן. עד להקמת הגן החדש בחנה העירייה, בשיתוף עם ההורים, כמה חלופות לקיום פעילות הגן באופן זמני, ולבסוף, לבקשת ההורים לקבל מענה בתוך השכונה, נבחרה החלופה בבית הספר. מטבע הדברים, בבית הספר יש תשתיות קיימות ובוצעו התאמות נדרשות, ובהן התקנת ישבנונים בתאי השירותים, הצבת דרגשי הגבהה בטיחותיים לנוחות השימוש בכיורים, ומבואת בית הספר הוסבה לשמש מתחם פעילות עם דשא סינתטי ועם מתקנים ניידים. נציגי אגף החינוך שליוו את תהליך הכשרת המקום במשך כל תקופת העבודות, ימשיכו ללוות את פעילות הגן על מנת לוודא כי כל צורכיהם של הילדים נענים ולבצע התאמות נוספות ככל שיידרש. בתוך כך ייבחנו ויטופלו יעילותו של המזגן וכל שאר הנושאים שהועלו על ידי ההורים. נקבע סיור עם כל הגורמים המקצועיים ליום רביעי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר