מסעדת "יאן יאן": קפיצה קולינרית לסין הקסומה. צילום: גלעד הר שלג
מסעדת "יאן יאן": קפיצה קולינרית לסין הקסומה. צילום: גלעד הר שלג

מסעדת "יאן יאן": קפיצה קולינרית לסין הקסומה

כמעט בכל עיר מרכזית בעולם תוכלו למצוא את ה"צ'יינה טאון" שמתהדרת במאכלים סינים ייחודיים. אם היינו צריכים להצביע על מקום כזה בארץ, זו בהחלט היתה מסעדת "יאן יאן" שבעיר חיפה. בכתבה הבאה תקבלו הצצה למסעדה שתעשה לכם חשק להוציא את הצ'ופסטיקס מהמגירה

פורסם בתאריך: 8.12.19 14:28

המילה "יאן יאן" אומנם נשמעת כמו שם של דמות מהסרט מולאן, אך לשמות בשפה הסינית קנטונזית (השפה הסינית המדוברת ביותר בסין) יש משמעות ולעיתים אפילו כמה. "יאן יאן" הוא תיאור לשיגשוג, רווחה, פוריות והשמחה שבשפע. אותה שמחה שבעלי המקום מייחלים שירגישו הלקוחות כשהם באים להתארח במסעדה שלהם.

מסעדת "יאן יאן" הוקמה לפני כ-36 שנים בחיפה על ידי בני משפחת וונג. משפחת וונג הגיעה לארץ בשנת 1979 כפליטים ממלחמת ויאטנאם. ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, הכיר בהם כפליטים ואפשר להם לבנות את ביתם בארץ ישראל. כך, בשנת 1984, הם פתחו את מסעדת "יאן יאן" מתוך מחשבה להקים ולהכיר לאוכלוסייה המקומית בארץ מסעדה סינית אותנטית שגם הסינים יוכלו ליהנות ממנה ולהרגיש בבית. שהרי איך לא? אם את האוכל מבשלת יד אותנטית הנאמנה למקורות שלה?

מאכלים שעושים חם בלב. צילום: גלעד הר שלג

מאכלים שעושים חם בלב. צילום: גלעד הר שלג

בעבר נקראה המסעדה בשם ״סין סין״, אך כיום המסעדה מוכרת בשם "יאן יאן". פירוש שני השמות זהים, השם ״סין סין״ הוא בשפה המנדרית. המסעדה כיום מנוהלת על ידי סי, המכירה רבים מהלקוחות בשמם וידועה בשירות החינני והלבבי שלה. "אנחנו אוהבים את הלקוחות שלנו", אומרים בעלי המקום. הם מכירים את האורחים רובם לפי שמם ומה הם מעדיפים לאכול. האווירה המשפחתית החמימה במסעדה כובשת לב והמשפחה מאוד מאמינה ביחס אישי, חם וביצירת אווירה ביתית, כך שכל אחד ירגיש בבית ויחווה את המקום והמאכלים שהמקום מציע בצורה הטובה ביותר.

סין זה כאן. צילום: גלעד הר שלג

סין זה כאן. צילום: גלעד הר שלג

התפריט מושקע ומגוון ומרגישים זאת בכל מנה ומנה. במסעדה קיים השילוב המושלם בין תפריט עם שלל מנות סיניות אותנטיות בדיוק כמו במסעדות בסין, לבין מנות נוספות ממטבחי המזרח הרחוק, כאשר המנות האהובות ביותר במקום הן: וון טון מטוגן (כיסונים מטוגנים), ספריבס קנטונזי (צלעות פיקנטיות) ומאפו טופו (תבשיל טופו המגיע ממחוז סצ'ואן שבסין).

כמובן שהמטבח במסעדה עשיר גם במנות צמחוניות וטבעוניות, בין אם במרקים ללא תוספת מן החי, סלטים, דים סאם צמחוני ומנות ותבשילים טבעוניים המוגשים לצד אורז. כל מנה עשויה מחומרי גלם טריים ואיכותיים, חלקם אפילו מיובאים ישירות משווקי סין. המסעדה מציעה גם תפריט עשיר הכולל עסקיות במחיר משתלם וביניהן: מוקפצים, מבחר מנות אורז, מנות מעולות עם פירות ים ושלל מנות נוספות.

אווירה חמה וביתית בכל ביס. צילום: גלעד הר שלג

אווירה חמה וביתית בכל ביס. צילום: גלעד הר שלג

לאלו מכם שרוצים להישאר בבית מול הטלוויזיה, מסעדת "יאן יאן" דואגת לא פחות ומפעילה מערך משלוחים עצמאי שיביא עד אליכם את החוויה הקולינרית של ליטל צ'יינה. המשלוחים מ"יאן יאן" חיפה מגיעים לכל שכונות העיר, ניתן להזמין משלוחים גם לנשר וליישובים נוספים בסביבה.

אם אתם חפצים באירוע קונספט של מאכלים מסין, "יאן יאן" הוא האופציה המושלמת בשבילכם. המסעדה מתמחה גם בשירות קייטרינג של עד מאה סועדים, ומתאימה לאירועים מכל הסוגים: ימי הולדת, חתונות קטנות ואינטימיות, אירועי סוף שנה לחברות ולכל מי שרוצה לחגוג בסין מבלי ללכת רחוק מידי.

כשנשאלה סי בעלת המקום מה היא מאחלת למסעדה, היא ענתה: "אני מאחלת לנו שנוכל תמיד לשמור על סטנדרט של אוכל ושירות איכותיים ובכך נישאר נאמנים ללקוחות שלנו". רציתי לחבק אותה ולהזמין דים סאם באותו הרגע. אז אין זה פלא, שהאוכל הטעים והיחס החם והמשפחתי שבעלי המקום יוצרים במסעדה, הם השילוב המושלם שקורא ללקוחות לחזור פעם אחר פעם ולהצביע ברגליים.

מסעדת "יאן יאן"

כתובת: דרך יפו 26, חיפה

טלפון: 04-8660022

שעות פעילות: בכל ימות השבוע, מהשעה 12:00 עד השעה 22:00

קישור לאתר

קישור לעמוד הפייסבוק

צ'יינה טאון במרחק נגיעה. צילום: גלעד הר שלג

צ'יינה טאון במרחק נגיעה. צילום: גלעד הר שלג


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נאוה

    באנו בערב גשום. כל כך רצינו לפרגן. כל כך רצינו למצוא מסעדה שאפשר לחזור אליה… האוכל היה בינוני ומטה. מרק טום ים רע. דים סאם קנוי תעשייתי. ספר ריבס
    קשים ויבשים. ומחיר שאפילו את כל הרע הזה לא היה שווה. את הסודה לא הצליחו לקלקל. חבל….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר