איטום גגות בחיפה: כל מה חשוב לדעת בעונת החורף. בתמונה - איטום יסוי מתחת לרעפים. צילום: מר ששון
איטום גגות בחיפה: כל מה חשוב לדעת בעונת החורף. בתמונה - איטום יסוי מתחת לרעפים. צילום: מר ששון

זיפות גגות בחיפה: גג-כל איטום מסבירים מה שחשוב לדעת

שוחחנו עם מר ששון, בעל חברת 'גג כל איטום' לשירותי איטום גגות ופתרונות איטום מתקדמים, המספק טיפים חשובים להכנת הגג מפני נזילות בחורף. לגזור ולשמור

פורסם בתאריך: 25.12.19 16:19

עם בוא החורף והגשמים הקרבים, צפויות לעתים בעיות של נזילות וחדירות מים לתוך הבית. גגות הבתים והמרפסות מהווים מוקד עיקרי לחדירת מים, הפוגעים בדירה ובמבנה. כדי להימנע מנזקים ועלויות יקרות, מומלץ להסתייע בחברת איטום מקצועית על מנת לוודא שאיטום הגג ואיטום המרפסת תקין.

שמירה על הגג בצורה מיטבית היא מצוינת לאורך כל השנה אך במיוחד בעונת הגשמים, חשוב לתחזק את הגג ולשמור מפני חדירת מים.

"כולנו יודעים, שכאשר יש גג מעל לראשינו חייבים לטפל בו בהתאם, במיוחד לקראת החורף ולפני בוא הגשמים. הזנחת הטיפול בגג ובמרפסת עשויה ליצור נזקים משמעותיים למבנה הבית, ואף לגרום נזקים כספיים גבוהים ומיותרים", אומר מר ששון, בעלי חברת 'גג-כל איטום'.

איטום גג בגן לאומי של קרן קיימת. צילום: אלי ששון

איטום גג בגן לאומי של קרן קיימת. צילום: מר ששון

כיצד נעשה איטום בגג?
"האיטום המרכזי בגג מבוצע לאחר בחינה מקיפה של מצב הגג, מצב האיטום הנוכחי ומצב הנזילות. האיטום נעשה על ידי חומרים בעלי תו תקן בלבד, כגון: יריעות ביטומניות, זיפות גגות על ידי זפת חמה, חומרים גמישים וחזקים ועוד, המאפשרים עמידות לאורך שנים רבות, ולכן אנו ממליצים על עבודת איטום גג אחרי שהקבלן ראה את מצב הגג והחליט על החומרים המתאימים וסגנון האיטום.

מה חשוב לבדוק בטרם מבצעים איטום בגג?
"ראשית, יש לעלות אל הגג ולבדוק היטב את המרזבים דרכם המים המצטברים בגג עוברים ומתנקזים לרחוב. צריך לבדוק שהמרזבים נקיים ופתוחים ושהמים עוברים דרכם בקלות.

"הבדיקה נעשית על ידי הכנסת צינור מים למרזב והזרמת המים דרכו. מוודאים כי המים מגיעים למטה במהירות, ובמידה והמים מתעכבים יתר על המידה כנראה שהמרזב סתום ואז יש להיעזר בבעל מקצוע שיפתח את הסתימה. חשוב לנקות את הגג משאריות סיד ועלים. הלכלוך עשוי להיכנס למרזבים ולגרום לסתימה ובעת הגשמים המים לא יוכלו לעבור מהגג דרך המרזבים ולצאת החוצה.

"במידה והמרזב נשאר סתום והגשם יורד, הגג יתמלא במים כמו בריכה וזה ייצור לחץ הידרוסטטי בגג ויפגע במערכת האיטום כולה ואף בבטון. מעבר לכך, אם הגג מלא במים עומדים לאורך זמן, המים מזדהמים (בחיידקים, זבובים, חרקים וצמחים שגדלים על הגג) ופוגעים מבחינה תברואתית.

"חשוב גם לבדוק שקולטי השמש קשורים היטב ומורמים עם אבנים משתלבות על מנת שיהיה מעבר חופשי של המים לכיוון המרזב. כמו כן, יש לבדוק את האיטום במעמדי דודי השמש".

איטום ביריעות גג הקניון. צילום: אלי ששון

איטום ביריעות גג הקניון. צילום: מר ששון

כיצד קבלן איטום בודק באופן יסודי את מצב האיטום בגג ובמרפסות הבית?
"כאשר מגיע הקבלן אליכם עליו לבדוק מספר פרמטרים בסיסיים:

"בדיקת גג: מתי בוצע איטום הגג בפעם האחרונה, האם חומר האיטום פגום, יבש או מנופח, האם יש סדקים בגג, האם מערכת האיטום מקובעת לבסיס הגג, האם יש סימני רטיבות בתקרת הבית. על פי בדיקתו של הקבלן ממליצים על סוג האיטום (יריעות, זפת, מולטיגום, פוליאוריטן ועוד).

"בדיקת מרפסת: חשוב לבדוק שחומר האיטום (הפוגה) הנמצא בין המרצפות אינו יבש ומתפורר, אם כן יש להרחיב את הפוגה על ידי דיסק יהלום ולהזריק בתוכו חומרים מתאימים כגון: פוגה אפוקסית דו רכיבית או חומרים אקריליים שונים ושקופים אשר נספגים במרצפות.

"בעת בחירת קבלן האיטום יש לבדוק כמה זמן החברה קיימת ושהיא עוסקת אך ורק באיטום ולא בשיפוצים וכדומה, האם העסק מתנהל באופן תיקני לדוגמה תעודות הסמכה, רישיונות, ביטוחים וכמובן המלצות".

תיקון סדק בגג. צילום: אלי ששון

תיקון סדק בגג. צילום: מר ששון

חברת 'גג-כל איטום', מספקת מזה 43 שנה מגוון של שירותי איטום מתקדמים. צוות החברה כולל עובדים בעלי וותק וניסיון רב, וכן דור המשך של החברה המשפחתית. מר ששון הוא בעל הסמכת אוטם מורשה וידע טכנולוגי רב , הוא וצוותו מתעדכנים באופן תדיר בעולם האיטום, ובכך מספקים  את הפתרון הטוב, העדכני והאיכותי ביותר שקיים בתחום. לקבלת פרטים נוספים, אנא פנו אלינו.

 

גג-כל איטום קבלן איטום בחיפה ובצפון

כתובת: מפרץ חיפה, יוסף לוי 26

קישור לאתר

טלפון: 052-3239977

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר