תוכנית הבנייה למרחב קרית אתא (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
תוכנית הבנייה למרחב קרית אתא (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)

גם המועצה האזורית מטה אשר נגד תוכנית הבנייה לקרית אתא

המועצה האזורית מטה אשר מביעה תמיכה בעתירה המינהלית להבטחת הקמתה של מסילת זבולון ולביטול תוכנית הבנייה הענקית שיוזמת רמ"י למרחב קרית אתא: "ההחלטה להכניס את מסילת זבולון לתת הקרקע תביא לקבורתה, תרתי משמע"

פורסם בתאריך: 14.1.20 11:31

רשות מקומית מרכזית באזור הצפון מביעה תמיכה בעתירה המינהלית להבטחת הקמתה של מסילת זבולון ולביטול תוכנית הבנייה הענקית שיוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) למרחב קרית אתא. המועצה האזורית מטה אשר, שתחום שיפוטה המוניציפלי משתרע על פני 220,000 דונם ואשר כוללת 32 יישובים שמסילת זבולון אמורה לשרתם, כתבה בתשובתה לעתירה כי החלטת הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) "להכניס את מסילת זבולון לתת הקרקע תביא לקבורתה, תרתי משמע".

התוכנית, שמציעה בינוי בקנה מידה של עיר חדשה ואשר כוללת בין השאר 12,352 דירות, משתרעת על שטח של 6,390 דונם בשני מתחמים במרחב קרית אתא – האחד מצפון לאזור הבנוי של העיר והשני ממערב לאזור הבנוי שלה. רוב שטחי התוכנית, שאושרה בוותמ"ל בסוף חודש אוקטובר, נמצאים בתחומה של המועצה האזורית זבולון, בקרקעות שהתוכנית מציעה לשנות את ייעודם החקלאי ושאמורות לעבור לתחומה של קרית אתא.

כזכור, את העתירה הגישה רכבת ישראל, שביקשה במסגרתה לבטל את התוכנית ולהחזירה אל הוותמ"ל כדי להבטיח את ביצועו של פרויקט הקמת מסילת זבולון. לטענת העותרת, התוכנית אושרה בוותמ"ל מבלי שהוכללו בה הוראות מפורטות שיבטיחו את הקמת המסילה. בהוראות התוכנית נקבע כי בתחומה יותר "שימוש למסילת רכבת תת קרקעית" בתוואי של כשבעה ק"מ, אך לטענת הרכבת, לבד מהוראה זו אין בתוכנית כל הוראה אחרת בקשר למסילה, ובהיעדר הוראות מפורטות, משמעות הדברים היא למעשה ביטול המסילה.

 

 

מסילת זבולון מתעתדת לחבר את מסילת העמק למסילת כרמיאל ואמורה לנוע מאזור מחלף יגור צפונה דרך שטחים הנמצאים בתחום התוכנית למרחב קרית אתא. בהמשך מתוכננת הארכה של מסילת זבולון אף צפונה יותר – עד לשלומי. על תפקידה החיוני של מסילת זבולון נכתב בעתירה כי היא מתוכננת לשרת מרחב עירוני קיים ומתוכנן עם אוכלוסייה של יותר מרבע מיליון תושבים, מייצרת שירות בפרוזדור חדש לחיפה שעוקף את מסילת החוף ואמורה לתת גיבוי למסילת החוף בין תחנות עכו למרכזית המפרץ.

המועצה האזורית מטה אשר היא אחת משש הרשויות הציבוריות שהן המשיבות לעתירה, וזאת מכיוון שהתוכנית חלה בחלקה בשטחה. באמצעות עו"ד אבי גולדהמר כתבה המועצה האזורית בתשובתה לעתירה: "המועצה תומכת בעתירת העותרת ובסעדים המבוקשים על ידה. החלטת הוותמ"ל אינה ישימה ותגרום בפועל לביטול האפשרות להקמת מסילת זבולון. המועצה סבורה כי מסילת זבולון, שמשמעותה היא הגעתה של הרכבת הכבדה, כאמצעי שינוע המונים, לתחנה המיועדת בצומת כברי, חייבת להתבצע, הן עבור תושבי המועצה והן עבור כלל הרשויות בגליל המערבי".

בהמשך תשובתה לעתירה הוסיפה המועצה האזורית: "הואיל ואין היתכנות למסילה תת קרקעית, הרי שהתוכנית, אם תישאר בתוקף, תסתום את הגולל על המשך תנועת הרכבות לתחנה המיועדת בכברי, ולכן יש לבטלה במתכונת שבה היא אושרה. לא מתקבל על הדעת ששיקולים של הקמת שכונת מגורים הכתיבו ביטול של מסילת רכבת שאמורה לשרת את כל האזור הצפוני של מדינת ישראל".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שתלך לעזאזל רכבת ישראל, חונקת כל אופציה טובה לפיתוח בחיפה ועכשיו בקרית אתא, רכבת שגם ככה לא יודעת להתנהל, ביזיון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפתח את הגליל ואת הנגב כאן אנחנו כבר חנוקים.

  3. מתן

    הקמת בית החולים במקום בו היה ביה"ס לשוטרים צריכה להיות בעדיפות הראשונה, וקודמת לכל תכנית אחרת עבור מרחב קרית אתא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר