גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

הצהרונים יתייקרו בשנה הבאה ב-50 שקל לחודש

בשנת הלימודים הבא יתייקרו מחירי הצהרונים בחיפה מ-935 שקל לחודש ל-985 שקל לחודש, וזאת בניגוד לצו לפיקוח על הפעלת צהרונים. אם לילדה בצהרון: "קשה להבין את היד הקלה של מחלקת הצהרונים על ההדק. מה השתנה בפעילות שמצריך עלייה של יותר מ-500 שקל בשנה?"

פורסם בתאריך: 28.1.20 15:24

הורים לילדים בצהרונים של החברה למתנ"סים זועמים על התייקרות בסכום של 50 שקל לחודש במחירי הצהרונים בשנת הלימודים הבאה (תשפ"א).

ההתייקרות היא בניגוד לצו לפיקוח על הפעלת צהרונים – מחיר חודשי מירבי לצהרון, שהוצא בשנת 2018. על פי הצו, שעליו חתום שר החינוך דאז נפתלי בנט, המחיר החודשי המירבי לכל ילד השוהה בצהרון לא יעלה על 650 שקל לחודש "לצהרון שאינו מקיים פעילות בימי חופשות לימודים במהלך שנת הלימודים ואשר פועל עד לשעה 16:00 לכל הפחות". לגבי צהרון שמקיים פעילות בימי חופשת לימודים ואשר פועל עד לשעה 16:30 לפחות נכתב בצו כי המחיר המירבי לא יעלה על 935 שקל לחודש. יצוין כי הצו חל על כל צהרון שמופעל על ידי רשות מקומית או מי מטעמה או על ידי חברה ממשלתית.

אם לילדה בצהרון באחד מגני הילדים בעיר: "קשה להבין את היד הקלה של מחלקת הצהרונים על ההדק. המחיר קפץ מ-935 שקל לחודש ל-985 שקל לחודש. מה השתנה בפעילות שמצריך עלייה של יותר מ-500 שקל בשנה? הרי הכל נשאר אותו הדבר, אז למה להעלות את המחיר? הם מנצלים את העובדה שלהורים אין אופציה נוספת כדי להעלות את המחיר מעבר לאישור שניתן בצו. אני מקווה שעיריית חיפה ומשרד החינוך יתעשתו ויבטלו את העלאה הבלתי מוצדקת".

בדברי ההסבר לצו נכתב כי החוק לפיקוח על הפעלת צהרונים מסמיך את שר החינוך לקבוע מחיר חודשי מירבי לגבייה מהורי ילדים עבור שירותי צהרון, וזאת בהסכמתו של שר האוצר ובהתייעצות עם ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. עוד נכתב כי המחיר החודשי המירבי להפעלת צהרון חינוך רגיל, אשר מופעל על ידי רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות, נקבע באמצעות מודל תמחור, תוך שקלול העלות של כל הרכיבים הנדרשים להפעלתו (מדריכה, סייעת, הזנה איכותית, העשרה, ריכוז פדגוגי וכיו"ב) בתוספת של תקורה לניהול ולתפעול.

 

 

ממשרד החינוך במחוז נמסר בתגובה: "גני הילדים בחיפה אינם נמצאים בתוכנית צהרוני 'ניצנים' בשל למ"ס גבוה מעל 5. אי לכך, חוק הגבייה לצהרוני 'ניצנים' אינו חל על הרשות".

ממתנ"ס נוה יוסף, האחראי על הצהרונים בחיפה, נמסר התגובה: "בשל מצבה הסוציואקונומי (למ"ס 7) חיפה לא נכללה מעולם בתוכנית 'ניצנים' לילדי הגנים, קרי גילאי 6-3, מה שאין כך לגבי בתי הספר היסודיים. תוכנית 'ניצנים' בחופשות פסח וחנוכה כללה את גני הילדים, והמדינה סבסדה את הילדים ב-360 שקל לשתי הקייטנות ובעוד 200 שקל שההורים הוסיפו בהתאמה לשתי הקייטנות, ובסך הכל 560 שקל תוספת. החל מאמצע השנה שעברה משרד החינוך אינו מעביר סבסוד לחופשות הללו בקייטנות הגנים. לפנים משורת הדין כיבד מתנ"ס נוה יוסף את החוזה מול ההורים וספג הפסדים כספיים באלפי שקלים לכל חופשה כזו. אי לכך, החל משנת הלימודים תשפ"א התוספת השנתית להורה בסך הכל היא 500 שקל לשנה ו-50 שקל לחודש (עבור שתי קייטנות החגים), תוך החתמת ההורים שאם ומשרד החינוך יחזיר כספים אלו ההורים יזוכו. חשוב לציין שקברניטי העירייה כמו הנהלת מתנ"ס נוה יוסף קשובים לאוכלוסיות המתקשות, וכבר בשנת הלימודים תש"פ, בעקבות הכרה של משרד העבודה, הרווחה והשירותים חברתיים במתנ"ס נוה יוסף כגוף איכותי ומקצועי, ניתנות הנחות במיליוני שקלים לשנה להורים עובדים ושנזקקים לסיוע בתשלום צהרונים, וזאת מעבר לסבסוד ולסיוע כספי ניכרים מאוד של העירייה והמתנ"ס. ברור לכל בר בי רב שחשוב מאוד שנשמור על הגופים שנותנים לנו שירות כה משמעותי ומאפשרים לנו לצאת לעבודה, תוך ידיעה שילדינו מטופלים היטב. אנו נמשיך לפעול לטיפוח ולקידום תחומי הגיל הרך והקהילה בכלל ככל שנוכל למען תושבי חיפה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אילנה

    מאחר והגברת קליש, מאז זכתה בראשות העיר, אינה נוהגת לענות לנתיניה, אל תצפו לתשובה.

  2. אורנה

    ושוב תודה ל"אמא של כל הילדים". כי מישהו צריך לממן את בני הישיבות הפרזיטים.

  3. ברק

    העבריינית המורשעת אישרה, או שכל מה שמעניין אותה זה החזירים? ועדה קרואה עכשיו!!!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוי אוי אוי הם יצטרכו לשלם עוד 50 שקל בחודש.

  5. למגיב המופרע מהקומנדו

    אינשאללה תגיע למצב שבו 50 שקלים יפרידו בינך לבין ללכת לישון רעב. חבל שלא סירסו את אבא שלך לפני שהוא השפריץ אותך.

  6. בדקתי מול עובדות הצהרונים המסורות שמטפלות בכבוד בילדינו... לא הוסיפו להן אפילו שקל לשכר הזעום והנמוך. העבודה הזו מאוד קשה ומתישה !!

    בושה. אם הכסף היה הולך לשכר לצוות או לשדרוג המזון לצהרון—בכבוד. אבל זה לא המצב… מביך.
    לא בשביל זה שלחנו את יונה…
    קיבלנו לקרדה !!!

  7. על החגיגה בעירייה מישהו משלם וזה אתם

    גימלאי של עיריית חיפה מרוויח בממוצע 11 אלף שקל
    איך נממן את זה אם לא מיד עמוקה בכיסי התושבים וארנונה בשמיים?
    אגב 50% מהגימלאים האלו אפילו לא גרים בחיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר