המערך האונקולוגי בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
המערך האונקולוגי בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

"התייחסות מבישה, מזלזלת וחסרת אנושיות"

בעקבות פרסום התחקיר על כך שבקריה הרפואית רמב"ם ניתן לחולי סרטן טיפול בתרופות שפג תוקפן, הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה ייצוגית בשמם של כל חולי הסרטן שטופלו ברמב"ם בשנים 2016 ו-2017 ובני משפחותיהם

פורסם בתאריך: 17.2.20 10:56

חולה סרטן ושני גברים שנשותיהם מתו מהמחלה לאחר שטופלו במרכז האונקולוגי של הקריה הרפואית רמב"ם הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לתביעה ייצוגית נגד בית החולים ומשרד הבריאות. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה בעקבות פרסום תחקיר "ידיעות אחרונות" על טיפול לחולי סרטן בתרופות שפג תוקפן.

"תחושת מועקה אוחזת את כותבי תובענה זו והיא נחלתם של רבים", נכתב בתביעה, שבה צוין כי הנתבעים התייחסו אל ציבור המטופלים "בצורה מבישה, מזלזלת וחסרת אנושיות, והכל ככל הנראה מתוך מניעים של תאוות בצע, וזו בלשון עדינה מאוד".

על פרסום התחקיר על מתן התרופות פגות התוקף למטופלי סרטן ברמב"ם נכתב בתביעה כי "נפל דבר במדינה. פני השטן הופיעו, ועמו התבררה פרשה מהחמורות ביותר". התביעה מצטטת ארוכות מדברים שהופיעו בתחקיר וכן מדבריו של מנהל בית החולים ד"ר מיכאל הלברטל שהצהיר, כך לטענת התביעה, כי "הם מודים בעובדות הנטענות".

"במקום להיות המקלט של חולי הסרטן ותקוותם לעתיד טוב יותר, הפך המרכז האונקולוגי למלכודת הייסורים והמוות של חולי הסרטן ובני משפחותיהם", נטען בתביעה.

 

 

אל התביעה צורפה חוות דעת של רוקחת קלינית ומומחית בטיפול בתרופות בקהילה שציינה בין השאר כי "התנהלות בית החולים היא התנהלות חסר תקדים", כי מדובר בהפרה של חוזרים ונהלים מטעם ארגוני בריאות בכל העולם, וכי להפרות אלו יש "השלכות בריאותיות חמורות על איכות הטיפול".

התביעה הוגשה בשמם של שתי קבוצות – האחת היא בני משפחה מדרגה ראשונה של כל חולה סרטן שטופל ברמב"ם בשנים 2016 ו-2017, והשנייה היא כל מי שטופלו במחלת הסרטן בבית החולים בשנים הללו.

עו"ד אבו ורדה: "בשל הזעזוע העמוק מהפרשה והעובדה שמדובר במקרים רבים ומחרידים, החלטתי על הגשת התביעה הייצוגית במקביל להגשת תביעות פרטניות".

מהקריה הרפואית רמב"ם נמסר בתגובה: "כתבי התביעה טרם התקבלו בבית החולים. לכשיתקבלו הם יטופלו כמקובל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אתם כבר מכירים את הנוהל

    הדובר של רמב"ם יוציא עוד כמה חוברות פרסום לתורמים שבהן מראים ערביות מעזה מקבלות טיפול
    ואיזה סורית בשחור מלטפת פצוע שהועבר לכאן עם טקסט מרגש על הומניזם ומיד הכל יישכח.
    ברגע שמציגים ערביה כזו מיד כל המחדלים נשכחים. תלמדו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר