תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)
תוכנית "דניה הירוקה" (הדמיה: אנדו סטודיו)

"הצפיפות המוצעת בתוכנית היא חריגה באופן קיצוני"

עמותת שומרים על דניה הגישה בקשה לערער על החלטת הוועדה המחוזית שדחתה את התנגדותה לתוכנית "דניה הירוקה". העמותה רשאית לערער על החלטת הוועדה המחוזית בפני המועצה הארצית, אך ההליך מותנה באישור יו"ר הוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 4.3.20 18:06

על אף שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה כבר אישרה את תוכנית דניה הירוקה להרחבת שכונת דניה באמצעות מתחם מגורים חדש בדרום השכונה, המאבק הציבורי לבלימת התוכנית רחוק מסיומו. עמותת שומרים על דניה שמובילה את המאבק הגישה אתמול (שלישי) בקשה לערער על החלטת הוועדה המחוזית, לאחר שזו דחתה התנגדות מקיפה של העמותה ושל 791 תושבים לקביעותיה של התוכנית.

בבקשה שהוגשה ליו"ר הוועדה המחוזית באמצעות עוה"ד ענת בירן, אפרת לרנר ודורון שי נכתב כי "מדובר במקרה מובהק שבו יש הצדקה למתן רשות לערור, וזאת לנוכח העובדה כי מדובר בתוכנית הנמצאת במחלוקת ציבורית קשה, אשר מוסיפה צפיפות משמעותית בקרקע רגישה ביותר מבחינה סביבתית".

התוכנית שיוזמת חברת דניה הירוקה על שטח של 107 דונם המשתרע על קרקעות מדרום לרחובות שבדיה, האג ונורווגיה כוללת הקמה של 226 דירות חדשות במגרשים דו משפחתיים ובמגרשים המיועדים לבניית ארבע דירות. למעט מבנה מגורים אחד בן ארבע קומות, כל מבני המגורים המוצעים בתוכנית הם בני חמש קומות (ללא קומת המסד), ובחלקם כל חמש הקומות מוצעות מעל למפלס הרחוב העתידי.

בהתנגדות שנדחתה הושם דגש מרכזי על הטענה שהבנייה המוצעת בתוכנית אינה תואמת לצביון הבנייה הקיים בדניה: "שכונת דניה בנויה ממבנים פרטיים (וילות) או ממבנים דו משפחתיים. הבנייה המוצעת במסגרת התוכנית היא נטע זר בסביבתה, בהיותה בעלת מאפיינים עירוניים בולטים של בנייה רווייה, בעוד ששכונת המגורים הקיימת אשר בה מתגוררים המתנגדים היא בעלת צביון כפרי-עירוני מובהק".

יצוין כי בהחלטתה לדחות את ההתנגדות כתבה הוועדה כי "התוכנית משמרת את אופי הבנייה בשכונה ללא תוספת משמעותית של שטחי בנייה ויחידות דיור".

 

 

בבקשה לערער נכתב כי "המבקשים שבים וטוענים כי הצפיפות המוצעת בתוכנית בשילוב עם הבינוי המוצע היא חריגה באופן קיצוני לעומת השכונה הקיימת".

חוק התכנון והבנייה מאפשר למי שהתנגדותו לתוכנית נדחתה לערער על ההחלטה בפני המועצה הארצית, אך קיום ההליך מותנה באישורו של יו"ר הוועדה המחוזית. בבקשה נכתב עוד כי החוק לא קבע קריטריונים לבחינת בקשת רשות ערעור, אך סקירת פסיקות בתי המשפט מלמדת כי הן הורו על מתן זכות ערעור במקרים שבהם התוכנית עסקה בנושא בעל חשיבות ציבורית או כשהיתה נתונה למחלוקת ציבורית. "בנסיבות המקרה דנן, שבהן מדובר בתוכנית אשר משנה בצורה משמעותית את אופייה של שכונת דניה על דרך הגברת הצפיפות והבינוי החריג, ולנוכח העובדה שכ-800 תושבים הגישו התנגדות לתוכנית, מתן זכות ערר הוא מתבקש ואף מתחייב", נכתב בבקשה.

יצוין כי יזמי התוכנית סבורים שהתוכנית תשמר את אופיה של השכונה ותתרום לביסוסה בצמרת שכונות המגורים היוקרתיות בישראל.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. איש

    כביש דנייה טירת כרמל יפתור את הבעייה … אבל שיגיע הרגע יתנגדו לכך. לפי הגישה שלהם צריך לבנות בחיפה רק לא אצלנו.

  2. צבועים נמאסתם

    אבל בשאר שכונו. הכרמל יהב וחברעו מדניה תמכו בצפיפות קיצונית בתמא 38 להוספת מאות דירות בשכןנות שכבר צפופות בהרבה מדניה. כמה צביעות

  3. שחיתות בלי הפסקה

    מקוה שמול ביתו של יהב יבנו רב קומות תוך חיסול כל השטח הירוק מסביב כמו שאישר במורדות ורדיה
    לשחיתות של יהב ווטרמן לא היו כתבי אישום. השאלה רק אחת: איך יתכן???

  4. רק מראה את גודל הצביעות של הקודם

    את כל שאר שכונות הכרמל הרסו טוטאלית מאות דירות ורכבים בכבישים צרים
    אבל בדניה אצלם לא מוכנים 4 קומות.. בכל הכרמל דחפו 7-8 קומות
    מנוולים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר