זו הסיבה שבגללה אתם צריכים ביטוח בריאות פרטי. תמונה ממאגר Ingimage
זו הסיבה שבגללה אתם צריכים ביטוח בריאות פרטי. תמונה ממאגר Ingimage

זו הסיבה שבגללה אתם צריכים ביטוח בריאות פרטי

לפני כשנתיים דורגה ישראל בין שש המדינות היעילות ביותר במערכת הבריאות שלהן. עם מערכת בריאות יעילה, רופאים מקצועיים ואיכותיים, ותוחלת חיים יחסית גבוהה בישראל, האם אנחנו צריכים ביטוח בריאות פרטי?

פורסם בתאריך: 13.4.20 14:16

"מערכת הבריאות שלנו אכן נפלאה אך היא סובלת מזמינות נמוכה וחסר", אומרת יעל לוי, סוכנת ביטוח ופנסיה. "גם אם נאתר כאן את הרופא הכי טוב בעולם, הסבירות גבוהה שנוכל לפגוש אותו במקרה הטוב רק בעוד מספר חודשים. גם לניתוחים ולבדיקות הדמיה יש זמן המתנה ממושך, הכשל הזה במערכת וחוסר הזמינות עלולים להוביל לאבחון מאוחר ומשם לסכנת חיים".

יעל לוי היא בעלת סוכנות ביטוח משגשגת בשני סניפים: ראש פינה וחיפה. בנוסף, היא משמשת כמנהלת סוכנות ביטוח שחם במחוז חיפה והצפון ומנהלת מרכז פרישה באזור הגליל וחיפה. "אני רואה את התפקיד שלי כשליחות לכל דבר", אומרת יעל לוי. "חשוב לי מאוד שהלקוחות שלי יהיו מכוסים, כדי שאם חלילה יגיע רגע האמת, הדבר האחרון שהם יצטרכו לחשוב עליו הוא מהיכן להשיג כסף כדי להציל את עצמם. חשוב שכל ההתגייסות תהיה להחלמה, להתמודדות עם המחלה או עם הניתוח, ולא להיות בהישרדות. אני רואה את הביטוח הרפואי כמציל חיים ואת ביטוח החיים כמרפד חיים".

האם הביטוח שמציעות קופות החולים אינו מספיק?

"הביטוח בקופת החולים מכסה את הטיפולים השוטפים. בביטוח רפואי פרטי קונים את הרכיב שקופת החולים בוודאות לא מציעה – תרופות שאינן בסל הבריאות. הכוונה היא לתרופות מצילות חיים, או משפרות איכות חיים שעלותן לרוב מגיעה לעשרות אלפי שקלים.

"לדוגמא, אחד מלקוחותיי מקבל 40,000 שקל לחודש מחברת הביטוח לצורך תרופה שאינה בסל הבריאות. ברגע שאין לאדם ביטוח פרטי והוא זקוק לתרופה כזו, אין לו ברירה אלא להתחיל לפנות לגיוס תרומות כי אין אפשרות לממן את עלותן. תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות הן כמו הסיפור "פרח לב הזהב", התרופה להצלת חיים קיימת, ומי שמסוגל לממן אותה הוא מי שיש לו ביטוח פרטי.

"תרופות שאינן בסל יכולות להיות גם תרופות ניסיוניות שאושרו על ידי ה- FDA. מבוטח שקיבל הוראה להשתמש בתרופה ניסיונית כדי לסייע במצבו או להציל את חייו, יכול לפנות לחברת הביטוח שלו, לה הקשרים והיכולת להגיע לתרופה. בנוסף, העולם הולך היום לכיוון תרופות תואמות גנטית ובחברות ביטוח ניתן לכסות את עלות הבדיקה ולקצר תהליכים".

מהי הסיבה שרוכשים ביטוח השתלות?

"אין מספיק תורמים בארץ. כמות האוכלוסייה כאן יחסית קטנה וישנן אוכלוסיות שמתנגדות לתרומות איברים. מרגע שעולה צורך כזה, ובהנחה שאין תורם בארץ, חברות הביטוח העומדות בקשר עם המאגר העולמי של התורמים, יודעות בתוך מספר ימים להיכן לשלוח את המנותח להשתלה, כמובן בכפוף למוסכם בפוליסה".

"כמו כן, חשוב לציין את הרכיב החשוב של ניתוחים וטיפולים מיוחדים בחו"ל. ישנם ניתוחים מיוחדים שקיימים בארץ אבל זמן ההמתנה אליהם ארוך מדי, מדובר כאן כמובן בטיפולים וניתוחים מצילי חיים. חשוב להדגיש כי העלות של שלושת הביטוחים הללו – ביטוח תרופות שאינן בסל הבריאות, ביטוח השתלות וביטוח ניתוחים וטיפולים מיוחדים בחו"ל היא ממש נמוכה. לזוג עם שלושה ילדים מתחת לגיל 40 – העלות לכל המשפחה תהיה כ-120 שקלים".

למי מומלץ לעשות ביטוח מחלות קשות?

"לכולם ובעיקר לעצמאים כי מדובר כאן באובדן כושר עבודה לתקופה מסוימת. משום שההכרה של הביטוח הלאומי באובדן כושר עבודה נכנסת לתוקף רק אחרי שלושה חודשים, במידה ונניח כי אדם היה חולה 90 ימים הוא לא יהיה זכאי לאגורה. לאנשים עצמאיים שמפסיקים לעבוד, אין הכנסות. ביטוח מחלות קשות בא לרפד אותם. לקוחה שלי שהיתה עצמאית חלתה בגיל 45, לא עבדה כשנה, והכסף שקיבלה מחברת הביטוח שימש להוצאות שוטפות של הבית בתקופה זו".

מאיזה גיל מומלץ לעשות ביטוח בריאות פרטי?

"מרגע הלידה. יש לי לקוחות שמתקשרים אליי כבר מבית החולים. לגבי הרובד המורחב, יש לעשות בדיקה שנתית ואז להחליט ברמה התקציבית. מ-2016 היתה רפורמה בתחום ביטוחי הבריאות והחל ממועד זה ניתן לרכוש כל רובד בנפרד, דבר המעניק יותר שליטה ובחירה ללקוח לגבי העדפותיו".

יעל לוי – סוכנת ביטוח חיים ומתכננת פרישה

קישור לאתר
קישור לעמוד הפייסבוק
קישור לעמוד עסקי באתר טורבו
מייל [email protected]
כתובת: א.ת צח"ר ראש פינה, מרקוני 10 צ'ק פוסט חיפה
טלפון: 054-4972171, 04-6366888

יעל לוי. צילום: דרור ארצי

יעל לוי. צילום: דרור ארצי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר