גן פאר בקרית שמואל
גן פאר בקרית שמואל

"זהו שיקול כלכלי נטו על גבם של הילדים שלנו"

הורים לעשרות ילדים בקרית שמואל שלומדים באשכול גנים מהזרם הממלכתי דתי טוענים כי עיריית חיפה מסרבת להחזיר לפעילות את הצהרון בגן פאר, שמשרת ארבעה גנים והוא הצהרון העירוני היחיד בקריה, משיקולים כלכליים: "להעלות את המשכורות לנושאי משרות אמון יש לעירייה כסף, אבל לצהרונים לא"

פורסם בתאריך: 27.5.20 14:29

עיריית חיפה הותירה עשרות ילדים בקרית שמואל, אשר לומדים באשכול גני חובה וטרום חובה מהזרם הממלכתי דתי, ללא צהרון. הצהרון העירוני היחיד שפועל בקרית שמואל נמצא בגן פאר ומשרת עוד שלושה גנים – שקדים, רימונים וטוהר – ולטענתם של ההורים, הסיבה לכך שהעירייה לא רוצה לפתוח את הצהרון היא כלכלית. יצוין ששאר הצהרונים בחיפה חזרו לפעילות.

אם לילדה בצהרון: "אנחנו ההורים היחידים בחיפה שילדיהם רשומים בצהרון ושהצהרון שלהם לא חזר לפעילות. זהו הצהרון היחיד באזור שלנו אשר שייך לעירייה, כך שאין לנו אלטרנטיבה. יש בינינו הרבה אמהות שעובדות, חלקן במשרות בכירות, ואנחנו נאלצות להישאר בבית. חוסר ההתחשבות מצד העירייה הוא לא ייאמן".

 

 

פניתם לעירייה בעניין?

"בוודאי. אמרו לנו שהצהרון ייפתח רק באמצע יוני כי מספר הילדים הוא גדול מדי לקיומו של צהרון, ולפי הנחיות משרד הבריאות הם לא יכולים לקיים פעילות עם קבוצה גדולה כל כך של ילדים. ביקשנו שיפצלו את הילדים לחטיבות גיל שונות כמו שהם עשו בשאר הצהרונים בעיר, אבל הם לא מסכימים. לטענתם, הם לא יכולים לחלק את הילדים לקבוצות קטנות כי הן יהיו קטנות מדי, ומכיוון שלכל קבוצת גיל נדרש כוח אדם, זה עולה להם כסף. זהו שיקול כלכלי נטו על גבם של הילדים שלנו. להעלות את המשכורות לנושאי משרות אמון יש לעירייה כסף, אבל לצהרונים לא".

אם לילד אחר בצהרון: "קיבלתי בשבוע שעבר הודעת ווטסאפ שבה נכתב 'בהתאם להחלטת עיריית חיפה, אנו שמחים לבשר לכם כי הצהרונים יחזרו ביום שלישי, 19 במאי, לשגרה מלאה', ואני שואלת – איך מצד אחד אתם מודיעים שהצהרונים חזרו לשגרה מלאה ומצד שני אתם לא מוכנים לפתוח את הצהרונים? מה, יד אחת לא יודעת מה עושה היד השנייה?".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת בכל דרך אפשרית להשבת כל המערכות לשגרה באופן מבוקר ואחראי, תוך מחויבות לפעול לפי ההנחיות והמתווה של משרד הבריאות שקובעים כי ניתן לאחד עד שלושה גני ילדים לצהרון אחד, ובהתאם לכך היא פעלה גם בצהרון פאר. העירייה תמשיך לפעול לפי הנחיות משרד הבריאות והמתווה שנקבע על ידו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ורד

    כך נראית מערכת חינוך שבראשה עומדת פוליטיקאית מזגזגת מהזן הנחות ביותר. תודה לך, סיגל ציוני. "האמא של כל הילדים" עלק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר