טיפול בקור: גישת הטיפול הייחודית של אוריאל פז. צילום: ניסים טוויטו
טיפול בקור: גישת הטיפול הייחודית של אוריאל פז. צילום: ניסים טוויטו

טיפול בקור: גישת הטיפול הייחודית של אוריאל פז

מהו טווח הטמפרטורות הקיצוניות שאתם יכולים לעמוד בו? אתם בוודאי חושבים על טמפרטורה גבוהה במיוחד כמו בסאונות או בחמאמים טורקיים שביקרתם בהם בעבר. אך האם העליתם פעם על דעתכם להיכנס לסאונת קור? מדובר במשך זמן של דקות בודדות בלבד, והתוצאות, אם תשאלו את מטופליו של אוריאל פז, מטפל ברפואה סינית, הן לא פחות ממדהימות

פורסם בתאריך: 4.6.20 12:10

טיפול בקור ונפלאות הרפואה הסינית

מלבד טיפולי קריותרפיה (כך נקראת "סאונת הקור" המדוברת), הקליניקה של פז מציעה גם עיסויים שונים כגון טווינה, שיאצו ועיסוי רקמות, וכן דיקור סיני (אקופונקטורה), טיפול בכוסות רוח, טיפול בפורמולות צמחים, טיפול בגלי קול (קולנים) ובגלי הלם (פרקורסור) – הכל על טהרת הרפואה הסינית ומתוך ראייה הוליסטית השמה את המטופל במרכז. בכל תחילתו של מפגש עם מטופל, חדש כוותיק, מקפיד פז לשאול את כלל השאלות הרפואיות והנפשיות הנוגעות לאדם העומד מולו ברגע הנתון, וכמיטב המסורת הסינית, הוא קושר הכל יחד עד למציאת מענה רפואי אמיתי, מדויק ושלם.

פז מטפל במבוגרים וילדים, ונותן מענה למגוון רחב של מצבים בריאותיים (במקרים רבים הוא אף יעדיף שלא לקרוא להם 'מחלות') בהם במיוחד תפקוד לקוי של המערכת החיסונית, פיברומיאלגיה ופציעות ספורט, כאבי ראש, כאבי מחזור, כאבי ברכיים ועוד.

מסלול חיים שהכתיב את עצמו

פז מעיד כי מאז נחשף אליה לראשונה בצעירותו, הקסימה וריתקה אותו חכמת המזרח. לאחר שירותו הצבאי הוא התעניין בלימודי רפלקסולוגיה, דיקור וצמחים, אך משפחתו עודדה אותו שלא לעשות זאת: "אמרו שלא יהיה לי ממה לחיות", הוא צוחק. "רציתי ללמוד אבל התחום עוד היה עדיין חדש בארץ". כך הוא פנה לעסוק בהדרכת צלילה במשך כמה שנים ואף החזיק בסירה בטבריה ובאילת, וכתחביב בלבד החליט ללמוד עיסוי רקמות ושיאצו.

רק עם הגיעו לגיל 30, בשנת 1998, החליט לעזוב הכל, לנסוע להודו ולהקדיש את כל זמנו להתמחות ביוגה ובשיטת איורוודה. כשחזר לארץ החליט למסד את לימודיו, הפעם דווקא מהבסיס, ובמשך ארבע שנים למד את תורת הרפואה הסינית במכללת מדיסין. מאז, כבר קרוב לשני עשורים שהוא עוסק בטיפול המושתת על עקרונות הרפואה הסינית בקליניקה הפרטית שלו, וזאת תוך העמקה וחיפוש מתמיד אחר שיטות טיפול חדשות, וכן על סמך חוות הדעת ושיתוף מטופליו בתחושותיהם לאורך השנים.

אוריאל פז בפעולה. צילום: ניסים טוויטו

אוריאל פז בפעולה. צילום: ניסים טוויטו

אז מה זה בעצם קריותרפיה?

פז מספר כי הוא עצמו נחשף לשיטת הטיפול הלא שגרתית ואף חווה אותה על בשרו כשהבין כי אינו יכול להתגבר על כאבים שפקדו אותו בעקבות קרע שעבר בכתף, במסגרת אימון "נינג'ה" שערך עם ביתו: "בעזרת הטיפולים שעשיתי לאחר מכן הצלחתי להתמודד עם הכאב פחות או יותר. אבל עליות מתח לא יכולתי לעשות, זה היה תופס אותי ולא הצליח להשתקם", הוא מספר. לאחר ששמע מקולגה על טיפולי הקריותפיה ועל סגולותיה המיוחדות, החליט לנסוע עם אשתו ולהתנסות בעצמו: "עשיתי שני טיפולים והכאב נעלם, ממש במכה. היום אני קופץ על המתח כאילו לא קרה כלום. אז הבנתי שיש פה משהו". המונח קריותרפיה מורכב משתי מילים לטיניות שמשמעותן פשוטה: טיפול בקור. אולם אופן היישום שלו נובע בין היתר ממקורות סינים עתיקים על פיהם ניתן לגוף מעין "שוק" רגעי, וזה בתורו ממריץ את הדם ומחדש תאים בגוף.

באיזו טמפרטורה מדובר?

"מינוס 120 עד מינוס 150 מעלות", אומר פז, "ההלם שעובר הגוף מסייע בחיזוק המערכת החיסונית ובמניעת דלקות בגוף". בטווח המידי עם רגע היציאה מחדר הטיפולים ניכרת תחושת רעננות ורוגע, ואילו בטווח הארוך מטופליו של פז מעידים על רגיעה מתמשכת בדלקות ועל מיעוט במחלות חורף, בפרט אם מקפידים לקיים את הטיפול אחת לכמה שבועות.

למי הטיפול לא מתאים?

פז מדגיש כי טיפולי הקריותרפיה אינם מיועדים לילדים מתחת לגיל 10, ולאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, מבעיות לב, מסרטן או ממחלות כרוניות קשות. באשר לחשש מהטמפרטורה הקיצונית, הוא מרגיע ומבהיר כי בקליניקה מוצעים לרווחת המבקרים מגוון כלים טיפוליים שכל מטרתם להגביר את תחושת הנינוחות והרוגע בעת השהייה במקום: מיטת חימום בעלת מזרן ייחודי המשולב אבני אמטיס, התאמה מדויקת של צמחים לסוג הטיפול ולסיבת הביקור, וגישה כוללת המבקשת להביא את המטופל לרוגע, לריפוי ולשגשוג – מרגע כניסתו לקליניקה ועד סוף הביקור, בכל אחד ואחד משלבי הטיפול.

אוריאל פז

מטפל ברפואה סינית וקריותרפיה, דיקור, צמחי מרפא, טווינה ועיסוי בשמנים

כתובת הקליניקה: השרון 30, בת גלים, חיפה 

טלפו: 052-2661268

מעבר לאתר

טיפול בקור. הגיע הזמן שגם אתם תנסו. צילום: ניסים טוויטו

טיפול בקור. הגיע הזמן שגם אתם תנסו. צילום: ניסים טוויטו


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר