רכב הסעות (צילום: טס שפלן)
רכב הסעות (צילום: טס שפלן)

היום השלישי לבלגן במערך ההסעות של החינוך המיוחד

הורים לילד עם תסמונת דאון מקרית שמואל, אשר לומד בגן שיקומי צוהר לטוהר ברכסים, התבשרו כי ההסעה מהגן ברכסים לביתם תצא בשעה 14:00 במקום בשעה 17:00, ובכך יתקצר יום הלימודים של בנם בשלוש שעות. ניסיונם לקבל הסבר מעיריית חיפה על השינוי לא נשא פרי

פורסם בתאריך: 3.9.20 20:21

הבלגן במערך ההסעות של עיריית חיפה לתלמידי החינוך המיוחד נמשך זה היום השלישי. הורים לילד עם תסמונת דאון מקרית שמואל, אשר לומד בגן שיקומי צוהר לטוהר ברכסים, התבשרו אתמול (רביעי) בערב כי ההסעה מהגן ברכסים לביתם תצא שלוש שעות לפני הזמן שנקבע מראש – ב-14:00 במקום ב-17:00 – ובכך יתקצר משמעותית יום הלימודים של בנם. ניסיונם של ההורים לקבל הסבר מהעירייה על השינוי לא צלח.

"מה שקורה עם ההסעות העירוניות לגן הוא בלי נסבל", אמר האב ל"כלבו – חיפה והקריות", "בני וחבריו לגן נוסעים מדי יום בהסעה עם מלווה. כך היה בשנה שעברה וגם ביומיים הראשונים ללימודים. אתמול בערב הודיע לנו המלווה שהעירייה ביקשה ממנו להודיע להורים שההסעה תצא היום (חמישי) מוקדם יותר, ללא כל הסבר. אנחנו ההורים, שגם כך מתמודדים עם קשיים רבים בגידולם של הילדים המיוחדים, נדהמים בכל פעם מחדש לגלות את חוסר האנושיות שבהודעה פתאומית כזאת".

 

 

לדבריו, "בבדיקה שערכנו מול מנהלת הגן היא אמרה שגם היא יוצאת מדעתה מההתנהלות הזו, וסיפרה לנו שהיא שלחה לעירייה עשרות מיילים בעניין, אך ללא הועיל. האם מישהו מנהל את מערכת החינוך בחיפה? מדוע הם שולחים את המלווה לעמוד מול מצוקתם של ההורים והילדים? למה הם לא מודיעים בעצמם כדי שנוכל לקבל הסברים?".

עוד ציין האב כי אתמול שלחה חברת ההסעות רכב שאינו מותאם להסעת ילדים מיוחדים, והם נאלצו להסיע בעצמם את בנם עד לרכסים: "למה מגיע לנו לסבול? במה חטאנו? למה אי אפשר להכין אותנו מראש אלא להודיע בהתראה קצרה שיש בעיה?".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. האבא של כל הילדים

    כל הכבוד לאמא של כל הילדים על עוד התעמרות באומללים

  2. אב

    התייחסות העירייה לחינוך המיוחד מחפירה מזה שנים. זה מתחיל בהסעות למסגרות השונות ממשיך בכך שאין כיתות בחיפה לילדים עם קשיי למידה והם נאלצים להרחיק עד איזור חדרה או טבעון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר