רכב הסעות (צילום: מוטי קמחי)
רכב הסעות (צילום: מוטי קמחי)

מחדל ההסעות: ילד בן 6 על הספקטרום האוטיסטי יושב בבית

ילד בן 6 על הספקטרום האוטיסטי לא מגיע ללימודים, ואביו טוען שהסיבה לכך היא מלווה שמרבה להיעדר. עוד טוען האב כי מעיריית חיפה נמסר לו שהוא יכול לבחור בין שתי אפשרויות - האחת היא להשאיר את הילד בבית והשנייה היא להביא את הילד לגן בכוחות עצמו. העירייה: "המלווה הקבועה תוחלף"

פורסם בתאריך: 5.11.20 19:46

המחדל של עיריית חיפה בנושא ההסעות למוסדות החינוך המיוחד נמשך. ילד בן 6 על הספקטרום האוטיסטי, שלומד בגן אשבל לחינוך מיוחד בנוה שאנן, יושב בבית בגלל בעיות עם המלווה שלו בהסעה. האב דיווח על כך לעירייה, ולטענתו נאמר לו שהוא יכול לבחור בין שתי אפשרויות – האחת היא להשאיר את הילד בבית והשנייה היא להביא את הילד בכוחות עצמו לגן.

למרבה המבוכה, השבוע, לראשונה זה תקופה ארוכה, התקשרה אליו האחראית על המלוות בעירייה ואמרה לו שאיש לא עדכן אותה שיש בעיות עם המלווה. לדבריו, כעבור יומיים היא ביקשה ממנו שיסיע ברכבו הורה נוסף עם ילד שבאחריותה של אותה המלווה אל גן סמוך. יצוין שעל פי חוק מגיע לכל ילד בחינוך המיוחד הסעה ומלווה על חשבון המדינה.

אביו של הילד: "גם בשנים קודמות היו לנו בעיות עם מלוות, אבל בכל פעם שהודענו על כך לעירייה, המלווה הוחלפה והכל הסתדר. השנה קיבלנו מלווה שלפחות פעם בשבוע מודיעה לנו שהיא חולה או שיש לה סידורים. זה הגיע למצב שבו שעה לפני סיום הלימודים בגן אנחנו מקבלים מהמלווה הודעה שהיא לא יכולה להגיע לגן. זה מחייב אותי לעזוב את העבודה מוקדם ולנסוע לקחת את הילד. כשזה קורה בבקרים, הילד נשאר בבית כי אין מי שייקח אותו לגן".

התלוננתם בעירייה?

"כבר תקופה ארוכה שאנחנו מדברים עם גורמים באגף החינוך ומדווחים להם על המצב. אנחנו מתלוננים, כועסים ובעיקר מתוסכלים מחוסר הטיפול ומכך שבגלל בעיות בעירייה הילד שלנו צריך להישאר בבית או שהעבודה שלי נפגעת".

 

 

ומהי התשובה שקיבלתם?

"כל מי שדיברנו איתו אמר לנו שזה המצב ושאני צריך לבחור בין להשאיר את הילד בבית לבין להביא אותו לגן בכוחות עצמי. נראה שיש שם בלגן כי למרות שהודעתי על הבעיה שלנו מזמן, רק השבוע חזרה אלי עובדת באגף והציגה עצמה כאחראית על המלוות בחינוך המיוחד. כאשר סיפרתי לה על המצב הבלתי נסבל היא אמרה שהיא בכלל לא ידעה מזה, שאף אחד לא העביר לה מידע ועדכן איתה על הבעיה, ושהיא שומעת על כך ממני רק בפעם הראשונה. במשך יומיים היא ביקשה ממני שאני אהיה זה שיבצע את ההסעה של בני לגן בבוקר ואקח אותו משם בסוף הפעילות, ואם זה לא מספיק, לאחר מכן היא ביקשה שאסיע באוטו שלי הורה נוסף עם ילד שלומד בגן סמוך ומסתייע באותה המלווה, כי הם נאלצים לקחת מונית פעמיים ביום".

מה קורה עכשיו עם הילד?

"הוא יושב בבית, ואנחנו בבעיה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הילד שבו מדובר מוסע בקו קבוע עם שלושה ילדים נוספים. בקו זה משובצת מלווה קבועה שהודיעה ביום ראשון כי חלתה. בעקבות ההודעה פעלה העירייה באופן מיידי למציאת מלווה מחליפה עד להחלמתה של המלווה. למרות הקושי לגייס מלוות מחליפות הצליחה העירייה לשבץ באופן מיידי מחליפה להסעות הצהריים ומחליפה נוספת שהיתה יכולה להתחיל בעבודה רק היום (חמישי). רכזת ההיסעים ביקרה את ההורים בביתם ועדכנה אותם באופן אישי על שיבוצי המלוות המחליפות ועל הצורך בהסעת ילדם אל הגן במשך שלושה ימים. לנוכח חוסר האמון שעולה מתלונתם של ההורים תוחלף המלווה הקבועה במסלול זה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר