גדעון מגל: תכנון פרישה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
גדעון מגל: תכנון פרישה (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

גדעון מגל: תכנון פרישה מהלב

"הבחירה בין תכנון הפרישה על ידי גורם מוסמך ומומחה, לבין הבחירה לא לעשות זאת יכולה להגיע לפערים עצומים שמסתכמים בעשרות אם לא מאות אלפי שקלים ובשגיאה שאי אפשר לחזור ולשנות אותה", אומר גדעון מגל, מומחה לתכנון פרישה המעניק ייעוץ וליווי עבור אנשים שהגיעו לגיל הפנסיה וברצונם לקבל שקט נפשי וביטחון כלכלי לשנים הבאות

פורסם בתאריך: 10.1.21 17:52

לגדעון מגל רזומה עשיר ומגוון. בעברו היה חבר קיבוץ גבעת חיים מאוחד, כיהן בתפקיד ניהול כלכלי של הקיבוץ, כמנהל מפעל וכחשב של מפעלי פריגת. כמו כן, כיהן מגל כחשב ומנהל כספים בחברת בנייה גדולה שהקימה את פרויקט "גני אביב בלוד", ולאחר מכן עבד כיועץ למפעלים תעשייתיים ומשם הגיע לענף הביטוח. אחרי עיסוק של שנים בחברות גדולות ובתפקידים ניהוליים החליט מגל להקים עסק עצמאי ומזה כעשור מלווה פורשים ומתכנן יחד איתם את היציאה לגמלאות על הצד הטוב והבטוח ביותר.

גדעון מגל: תכנון פרישה (צילום פרטי)

גדעון מגל: תכנון פרישה (צילום פרטי)

"בגיל 56 החלטתי למצוא את עצמי מחדש וחיפשתי תחום בו אוכל להעניק מכישוריי וניסיוני הרב בתחום הפיננסי והביטוח אותו הכרתי מעיסוקיי הקודמים ובאספקטים שונים. לא הגעתי טאבולה ראסה לתחום ונמשכתי לענף הביטוח מאז ומתמיד", משתף גדעון מגל, "בנוסף, עברתי קורס של תכנון פיננסי בו הוסמכתי כיועץ כלכלי לתא המשפחתי. למעשה, הרגשתי שאני חוזר הביתה לתחומים בהם אני חזק עם התמקדות בנושא תכנון פרישה, שהוא סוג של תכנון כלכלי מגיל הפרישה ועד סוף החיים".

למה חשוב לעשות תכנון פרישה?

"רוב האנשים מכנים פרישה כמעבר מסטטוס של אדם פעיל שעובד במשרה מלאה לאדם שפורש לפנסיה ויושב על המרפסת ונהנה מהחיים, אך ברוב המקרים זה כבר מזמן לא ככה. החיים מזמנים לנו אינסוף אפשרויות ואופציות שביניהן אנחנו צריכים לבחור כשאנחנו מגיעים לגיל פרישה. מדובר בגיל בו מתחילות לצוץ שאלות של ערך עצמי, מה יהיה איתי אחרי, מה מקומי בעולם ועוד. בפתרונות ומענה לשאלות הללו היכולת שלי לעזור היא לא גדולה, אבל מצד שני מגיע גם הפחד של הנושא הכלכלי וכאן אני נכנס לתמונה ומספק לפורש את השקט הנפשי מהאספקט הכלכלי. הרבה אנשים מגיעים עם חרדות מאוד גדולות וברגע שאני משקף עבורם את התהליך הם מגלים שיש ביכולתם לעשות הרבה יותר ממה שהם תכננו ושהנושא הכלכלי הוא לא הבעיה שלהם".

  כיצד נעשה תהליך התכנון הפיננסי?

"אנחנו מתחילים מפגישת היכרות טלפונית או באמצעות הזום. בפגישה אני מקבל את המידע ומציג לפורשים את האפשרויות העומדות בפניהם ושומע על התוכניות, הרצונות, על הנכסים והכנסות נוספות שהן פסיביות כמו שכר דירה, כל השאלות הרלוונטיות על החלומות והרצונות שלהם לעתיד. על בסיס זה בונים תוכנית שאמורה להפגיש את שני צידי המשוואה, ואם היא לא מצליחה, אז עושים את ההתאמות הנדרשות עד שנוצרת הלימה. אחרי שמוצגות לפורש האופציות אנחנו ניגשים לביצוע הכולל. אם מדובר בשכיר אז בעבודה מול המעסיק אל מול הטפסים הנדרשים, מול חברות הביטוח קרנות הפנסיה ועוד. תהליך כזה אם הוא מתחיל לפני פרישה יכול לקחת עד שלושה וחצי חודשים כשבסופם הפורש מקבל את כל התנאים והכסף בהתאם לתוכנית שנבחרה. לאחר מכן הליווי יכול להימשך בנושא של השקעות, ניהול הכספים, דוחות שנתיים ועוד. זאת במטרה לעמוד בכל התחייבות שהתחייב הפורש מהתוכנית אותה הוא בחר".

גדעון מגל והנכד עומרי (צילום פרטי)

גדעון מגל והנכד עומרי (צילום פרטי)

מה הייחוד שלך במקצוע?

מעבר למקצועיות ולהבנה בתחום, אני חושב שעצם זה שאני בעצמי בן 75 ואבא לארבעה ילדים וסבא לתשעה נכדים מעניק לי את היכולת להבין מה זה אומר באמת לפרוש לפנסיה. אותה תחושה שאנשים בני ארבעים או חמישים לא יכולים לדעת, הם מדברים על זה מבחינה תיאורטית. אני חוויתי את זה בעצמי, אני מבין את הסטטוס של הפורשים ומדבר בשפתם. העבודה שנעשית לא רק מהתיאוריה אלא גם מהפרקטיקה מאפשרת לי להביא תוצאות מדויקות ולבנות תמהיל מתואם אישית לצרכיו של כל פורש".

לשיחת ייעוץ התקשרו עכשיו 

טלפון: 050-7519012

לאתר: גדעון מגל – תכנון פרישה מהלב (gidonmagal.co.il)

לעמוד הפייסבוק: גדעון מגל תכנון פרישה מהלב | Facebook

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר