הגנה עצמית (צילום: shutterstock/Yevhenii Orlov)
הגנה עצמית (צילום: shutterstock/Yevhenii Orlov)

"זה מטריד אותך?": ויצו מציע קורס הגנה עצמית לנערות

בשלוחת נוה דוד של ארגון ויצו ייפתח קורס הגנה עצמית שמיועד לנערות בכיתות ו' ו-ז'. מטרותיו של הקורס הן להעלות את המודעות שלהן לנושא הטרדות ותקיפות מיניות, ולהקנות להן כלים להתמודדות עם מצבים אלה. מנהלת ויצו חיפה ורדית דוסלר טנג'י: "ייחדנו את השלוחה הזו למרחב לנערות"

פורסם בתאריך: 11.3.21 12:48

תחת הכותרת "זה מטריד אותך?" מזמין ארגון ויצו חיפה נערות בכיתות ו' ו-ז' להשתתף בחמישה מפגשים של הגנה עצמית במטרה להעלות את המודעות של הנערות לנושא הטרדות ותקיפות מיניות, ולהקנות להן כלים להתמודדות עם מצבים אלה. המפגשים ייערכו בשלוחת נוה דוד ברחוב המלך דוד 24 בעלות של דמי הרשמה סמליים.

"התוכנית הזו היא מיוחדת מאוד", אומרת מנהלת ויצו חיפה ורדית דוסלר טנג'י, "מצד אחד, בפרקטיקה שלה היא עוסקת באמנויות לחימה, וזה מה שהנערות יתרגלו ויעשו, אבל מצד שני, היא לא חוסכת בכל הקשור בהגברת המודעות באשר להטרדות מיניות, להגברת תחושת הביטחון האישי ולהגברת המודעות לזיהוי הסכנות שקיימות, תוך כדי הקשבה לאינטואיציה פנימית והצבת ה'גבולות שלי'. הנערות ילמדו על הצבת גבולות, על דרכי התמודדות, אבל מעל הכל ולפני הכל על טכניקות של הגנה עצמית במקרה של תקיפה מינית".

איך התוכנית הזו נולדה?

"גם התוכנית הזו, כמו רבות אחרות ברמה העירונית או ברמה של ויצו, היא תולדה של אחת מהוועדות לשוויון מגדרי שבהן אני חברה. דיברנו שם על ביטחון במרחב הציבורי, שמה של נוה דוד עלה, וקיבלנו את הרושם שהליכה בשכונה בערב מלווה בתחושה של חוסר ביטחון במרחב הציבורי. זו תחושה שקיימת בכל שכונות החוף – חשוך, לא נעים והנערות מרגישות לא בטוחות. מיד כשהעליתי את הרעיון לעשות את התוכנית בנוה דוד, מנהל הרשות לביטחון קהילתי איציק יתח אמר שהוא מצטרף. בסופו של דבר, מי שאחראים לפרוט את ההחלטות שקיבלנו תחת האמנה 'עיר לכולן' הם אנחנו, וזו האחריות שלנו – של העירייה והעמותות השונות".

 

 

וכך נוצר גם הבית לנערות שייפתח בשכונה?

"כן, אנחנו מקימות בית לנערות בנוה דוד שישמש את כולן, אך בעיקר נערות בשכונות מערב חיפה – קרית שפרינצק, שער עלייה, נאות פרס, רמת הנשיא ונוה דוד. עדיין אין לו שם, אבל בקרוב נוציא קול קורא לתחרות שמות למרכז הזה שיפעל פעמיים בשבוע – בימי שני ורביעי בשעות 19:00-15:00. לפי מיפוי שערכנו, אין שם תוכניות שמותאמות לנערות, ולכן החלטנו לייחד את השלוחה הזו, שהיא אחת מהשלוחות של ויצו חיפה, למרחב לנערות".

באלו עוד נושאים תעסקו?

"בכל הקשור ליחסים אינטימיים ובכל הסוגיות שמעסיקות ילדות שהופכות לנערות. התוכנית מותאמת לילדות מגיל 12 ומעלה, ואנחנו פותחות בתוכנית של ההגנה עצמית. בהמשך נפתח את התוכנית גם בשלוחות מוריה ונוה שאנן, שם טורחות המתנדבות שמובילות את המרחב הזה – יו"ר ויצו חיפה יעל עבאדה, מימי וייגרט, רינה אליסר, לאה סרגוסי, נאור יחיא ושמרית רוזן. הן העבירו את עיקרי התוכנית לבתי הספר באזורים אלו וקיבלנו הרבה מאוד פניות. כמובן שנענה לכל דרישה שתצא משכונות נוספות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לגבי הגנה עצמית לגברים מנשים אלימות, שזורקות סירים רותחים ונעליים ומתפרעות בבלפור

  2. אנונימי

    למה אפליה רק לנערות יש גם נערים כחושים ורזים שגם הם זקוקים להגנה עצמית זה לא פוסל גם עליהם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר