מיכה שמידט בדודלי חורב, והפרידה שנערכה לו היום
מיכה שמידט בדודלי חורב, והפרידה שנערכה לו היום

אחרי 33 שנים: דודלי במרכז חורב מחליפה בעלים ושם

מיכה שמידט פתח היום בפעם האחרונה את חנות הצעצועים וכלי הכתיבה דודלי במרכז חורב, שתעבור כעת לידי רשת פלסטלינה. "אקפוץ לבקר כאן בכל יום, לפחות בשלב הראשון", הוא מבטיח, "זהו יום מרגש מאוד עבורי, יום מלא בתהפוכות. אני יכול להיות גאה במורשת שהשארתי אחרי"

פורסם בתאריך: 14.3.21 15:45

היום (ראשון) היתה זו הפעם האחרונה שבה מיכה שמידט, הבעלים של חנות הצעצועים וכלי הכתיבה הוותיקה דודלי במרכז חורב בחיפה, פתח את דלתות חנותו. אחרי 33 שנה מכר שמידט את העסק לרשת פלסטלינה, וכעת הוא יוצא לגמלאות.

הכל החל לפני 43 שנה, כאשר שמידט ואשתו מיכאלה פתחו את החנות צעצועים וכלי כתיבה במרכז המסחרי בשכונת רוממה שנשאה את שמה של הדמות האהובה מתוכנית הילדים "רגע עם דודלי". כעבור עשר שנים ביקשו השניים להתרחב ופתח סניף נוסף במרכז חורב, וההצלחה של החנות ברוממה הועתקה בסניף החדש.

 

מיכה שמידט בדודלי רוממה, שנות ה-80

מיכה שמידט בדודלי רוממה, שנות ה-80

 

"פתחנו את החנות הראשונה ברוממה לפני 43 שנה, כאשר זה היה המרכז היחיד בכל הסביבה, וכל תושבי האזור הגיעו לשם כי היו במקום סופר אחד, סניף דואר ובנק", נזכר שמידט, "נתנו שירות ללקוחות מדניה, מאחוזה ומרוממה. אחר כך פתחנו את החנות השנייה במרכז חורב שהיה הקניון הראשון שנפתח בחיפה, והמוניטין שצברנו ברוממה המשיך איתנו לשם. עד היום נכנסים אלינו לחנות בחורב אבות ואמהות שהיו ילדים שבאו לקנות צעצועים וכלי כתיבה בחנות ברוממה".

 

 

שמידט ידע תמיד להתעדכן בטרנדים העכשוויים והביא אותם לחנותו, כמו למשל באייטיז ובניינטיז עם הדפסים של זמרים, זמרות ולהקות על חולצות טריקו, או כריות נוי לימי הולדת. "כל מותג שהיה פופולרי בתקופה מסוימת נמכר אצלנו – כריות, מראות, מדבקות ומה לא. אין ספק שמוצרי הצריכה המבוקשים השתנו לאורך התקופות. היום בני נוער כבר לא קונים מוצרי פופ כפי שהיה בעבר. הם השתדרגו, וכעת הם מבזבזים פחות את הכסף על מוצרי פופ. החנויות תפקדו טוב לאורך כל השנים, וברוך השם – אנחנו מעבירים עסק טוב לאלה שיבואו אחרינו".

 

מיכאלה שמידט בדודלי רוממה, שנות ה-80

מיכאלה שמידט בדודלי רוממה, שנות ה-80

 

לפני כשנה יצאה מיכאלה, אשתו של שמידט, לגמלאות, והשניים העבירו את המושכות של הסניף ברוממה לקונה שבחר לשמור על שמה המיתולוגי של החנות. הפעם, יודע שמידט, זה לא יקרה: "העברנו את השרביט לרשת, ואני עוזב את החנות. ההתרגשות היא גדולה כי אני מראשוני הסוחרים במרכז חורב. מחר נחגוג 33 שנים בדיוק לפתיחה. אחרי ארבעה עשורים הרגשתי שדי. הגענו למצב כלכלי בסדר, אז אנחנו מתכוונים להעניק קצת זמן לילדים".

ולמרות זאת, הוא יודע שייקח לו זמן להתרגל לשגרה חדשה. "אקפוץ לבקר כאן בכל יום, לפחות בשלב הראשון", הוא מבטיח, "זהו יום מרגש מאוד עבורי, יום מלא בתהפוכות. אני יכול להיות גאה במורשת שהשארתי אחרי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הרב חנוכה בן יוסף הלוי

    עשה בשכל שמכר את החנות. המעשה המחוצף של גבית תשלום גם על שעת החניה הראשונה הבריחה את מעט הלקוחות הנאמנים ממרכז חורב. כעת מגיעים לשם רק מי שנזקקים לשירותים המוצעים שם באופן בלעדי כמו מרפאות מכבי.

  2. גונן אלי

    בהצלחה למשפחת שמידט בהמשך הדרך מקרייתים שמכירים אותכם מימים עברו.הרבה בריאות לכם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר