ד"ר עלא אלדין מוהנא (צילום: אלאדין קליניקס)
ד"ר עלא אלדין מוהנא (צילום: אלאדין קליניקס)

ד"ר עלא אלאדין עם כל מה שמעניין ברפואת השיניים

בפינת הייעוץ הקבועה, ד"ר עלא אלאדין מוהנא עונה על כל השאלות בתחום רפואת השיניים, והפעם, מקבץ תשובות בנושאים "הבוערים", שהפניתם אלינו בחודש האחרון

פורסם בתאריך: 24.6.21 23:12

יעל, באר שבע:

פעם אחת ולתמיד, מה האמת מאחורי המושג של "השתלות ביום אחד" – תרגיל שיווקי או ניתן ליישום?

ד"ר עלא:

שלום יעל,

תודה על השאלה החשובה. אני לגמרי מבין את הספקות וההתלבטויות סביב הנושא הזה, ועדיין, ישנה שורה תחתונה אחת שאני יכול לחתום עליה ככירורג בכיר לפה וללסת: יש דבר כזה השתלות ביום אחד.

ניתן בהחלט לבצע השתלות מרובות בלסת אחת באותו היום. כמובן, שהדבר מצריך אבחון מוקדם ובדיקת התאמה, אך מניסיוני, ביצוע של הליך כזה, על אף היותו מורכב, הוא אפשרי ומשיג תוצאות מיטביות, כשבסיום יום הטיפול, כבר הרכיב המטופל שיניים זמניות.

 

שלומי, קריית מוצקין:

הרגשתי כאב חד בשן הטוחנת התחתונה שלי. זה לא חזר אחר כך, אבל הכאב באותו רגע היה חזק, ממוקד ונמשך כמה דקות. מה יכולה להיות הסיבה?

ד"ר עלא:

כשכואב, הולכים לטפל. תחושת הכאב היא תגובה עצבית לכל דבר. הכאב מתפקד כבקרה תחושתית בגוף, שמשדרת לנו שמשהו אינו שגרתי בזמן הכאב. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, החל ממשהו נקודתי ועד למשהו מורכב יותר.

אני לא ממליץ להסתמך על כך שהכאב לא שב לפקוד אותך, כי אין פירוש הדבר שתוכל לשכוח מהמקרה הזה, על אחת כמה וכמה כשאתה מדבר על כאב חד וממוקד שנמשך אצלך מספר דקות. אין כמובן פירוש הדבר שאתה צריך להיכנס ללחץ, אך רצוי ומומלץ להגיע בהקדם לאבחון במרפאת שיניים, על מנת שניתן יהיה לעמוד מקרוב על הבעיה, אם ישנה כזו, ולטפל בה באופן ממוקד.

 

גילת, אזור:

האם זה נכון לומר שיש הפרדה של טיפולים שעושים במרפאת מומחים וטיפולים שעושים במרפאה שאינה מרפאת מומחים?

ד"ר עלא:

שלום גילת,

אין באמת "ספר כתוב ופורמלי" שמפנה מטופלים ישירות למרפאות השיניים על פי סוג המרפאה, ואין הפרדה רשמית של היכן לטפל במטופלים המגיעים לטיפולי שיניים.

יחד עם זאת, ישנם טיפולים שרופאי שיניים, שאינם מוגדרים כמומחים, יעדיפו שלא לבצע. למשל, הרמת סינוסים ועקירת שיני בינה כלואות – הן דוגמאות לטיפולי מורכבים שמבוצעים ברוב המקרים במרפאות מומחים אצל כירורג פה ולסת.

 

אסתר, קריית אתא:

צחצוח שיניים – כמה פעמים ביום? כולנו גדלנו על זה שיש לצחצח פעמיים ביום, אבל יש גם המלצות על צחצוח אחרי כל ארוחה גדולה. מה מהם נכון יותר?

ד"ר עלא:

אסתר, את שמעת בוודאי על בית שמאי ובית הלל. אני חושב שהשאלה שלך היא דוגמה מצוינת לכך.

יש כאן שני דפוסי פעולה טובים, אבל אחד מהם טוב יותר. צחצוח של פעמיים ביום הוא מינימום הפעולות היומיות המומלץ לשמירה על השיניים והחניכיים שלנו.

כמובן שצחצוח לאחר כל ארוחה מומלץ יותר ומעניק לנו אקסטרה הגנה. אני מבין שלא כל אחד מאיתנו יביא עימו אל מקום העבודה מברשת שיניים לצחצוח אחרי ארוחת צהריים, אבל בהחלט אפשר להשתמש בחוט דנטלי, מסטיק ללא סוכר או תמיסת מי פה להשגת אפקט נוסף של הגנה מפני מתקפת חומציות לאחר ארוחה עשירה.

כמו שאמרתי, צחצוח בתחילה ובסוף יום הם המינימום הנדרש לשמירה על בריאות השיניים שלנו, וחשוב מאוד שלא לרדת מן הרף הזה.

לפרטים: מרפאת מומחים אלאדין קליניקס
רחוב אח"י אילת 30, קרית חיים, 04-6999788
aladdent.co.il


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר