ראש החוג לרפואת חירום במכללת צפת פרופ' יזהר בן שלמה
ראש החוג לרפואת חירום במכללת צפת פרופ' יזהר בן שלמה

המצאה ישראלית: מכשיר דמוי כספומט לבדיקת קורונה עם תוצאה מהירה

ההמצאה, שקיבלה את חסותם של חוקרים מהחוג לרפואת חירום במכללה האקדמית צפת, מייתרת את הצורך בבדיקות PCR ואנטיגן ומתאימה לשימוש באירועים רבי משתתפים. התוצאה מתקבלת תוך שתיים ורבע דקות, ורמת הדיוק היא כמו של בדיקת PCR

פורסם בתאריך: 21.2.22 13:35

חוקרים ומרצים בחוג לרפואת חירום במכללה האקדמית צפת נתנו חסות אקדמית להמצאה ישראלית לבדיקת קורונה המייתרת את הצורך בבדיקות PCR ואנטיגן. מדובר במבחן נשיפה פשוט וחדש, שהוכח מדעית, ברמת דיוק של בדיקת PCR, המקצר את זמן ההמתנה לתוצאה לשתיים ורבע דקות בלבד. ההמצאה הישראלית המקורית קיבלה לאחרונה את אישור הרשויות הרגולטוריות באירופה ומשווקת בכמה מדינות בעולם, בהן יוון וארה"ב.

גודלו של מכשיר הבדיקה הוא כגודלו של כספומט והוא מאויש על ידי מפעיל בודד. המכשיר בודק את האוויר שננשף תחת תאורה תת-אדומה ומנפק תרשים ספיגה של האוויר לפי אורכי גל (Infrared). ההמצאה מאפשרת, בדיקת מאומתות לנגיף הקורונה, בקרב קהל רב בכניסה לאירועים רבי משתתפים, בכניסה לשדה תעופה ומייתרת את התו ירוק.

 

 

אוכלוסיית המחקר לבדיקת אמינות המכשיר מנתה 50 אנשים ללא הנגיף מול 50 מאומתים א-סימפטומטיים לנגיף.

ראש החוג לרפואת חירום במכללת צפת פרופ' יזהר בן שלמה: "הממצאים האלה כמעט טובים מדי, וברור לנו שהגדלה של מספר הבדיקות תוריד מעט את הדיוק, אך ברור שזהו כלי מדויק בהרבה מכל מה שקיים היום".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר