פרופ' שלמה הראלי (צילום מתוך אתר אוניברסיטת חיפה)
פרופ' שלמה הראלי (צילום מתוך אתר אוניברסיטת חיפה)

סערה בבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה

רשימת המרצים בקורס "ממנהל למנכ"ל" באוניברסיטת חיפה כללה גברים בלבד, והדבר עורר כעס על הדרתן של נשים מרצות. מנהל בית הספר למינהל עסקים פרופ' שלמה הראלי: "אין לי מה לעשות נגד הדבר הזה אלא לבטל את הקורס ולהעניש את כל העולם על טיפשותם של אחרים"

פורסם בתאריך: 1.12.22 16:24

בוגרי בית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת חיפה קיבלו לאחרונה אל תיבות המייל שלהם הזמנה המבשרת להם שגם השנה יתקיים הקורס "ממנהל למנכ"ל". הקורס מפגיש בוגרים, תלמידים פעילים מצטיינים ואורחים מגופים ייחודיים, ומרכז אותו ד"ר שמעון אלקבץ רב התארים (יו"ר הראל פיננסים ובעלים ויו"ר של פיוז – חברה להשקעות בנדל"ן בארצות הברית, אשר שימש בתפקידי ייעוץ וניהול השקעות בשוק ההון ובבנקאות בארץ ובחו"ל).

אחד מבוגרי תואר שני במינהל עסקים (למנהלים) קיבל את ההזמנה הזו לתיבת המייל שלו ונזעק, אך לא בפעם הראשונה. מסתבר שגם בשנה שעברה, לאחר שקיבל הזמנה לאותו הקורס בדיוק, הוא טרח להשיב לראשי בית הספר למינהל עסקים שזו הזיה שאין אף אשה מרצה בקורס, שזה לא נכון וגם מפספס לגמרי את מטרת הקורס. 

לא צריך יותר ממבט חטוף ברשימת המרצים השנה – מנכ"ל אורקם זיו אבירם, יו"ר בנק הפועלים ראובן קרופיק, מנכ"ל יוניון יבואנית טויוטה רן דנאי, מנכ"ל מנורה מבטחים יהודה בן אסיאג, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, גבי זליקסון ששימש בעבר מנכ"ל קורנית דיגיטל, מנכ"ל ורגוס אבי כהן, ומנכ"ל מרכז הטניס ארז וידר – כדי להבין שאף אחד בבית הספר למינהל עסקים לא הפנים את תלונתו.

בקבוצת ווטסאפ של הבוגרים התקיים דיון על הדרת נשים מרצות מהקורס, זו השנה השנייה ברציפות. אחת מהבוגרות ביקשה את התייחסותו של פרופ' שלמה הראלי, ראש בתי הספר למינהל עסקים באוניברסיטת חיפה לסוגיה. "צר לי מאוד", השיב הראלי, "אבל ברבות השנים לא השכלתי לפתח קשרים הדוקים דיים עם נשים מוכשרות שהן מנכ"ליות מוצלחות עד לרמה שיאותו בנדיבותן לתרום הרצאה למעני, ובכך למען התלמידים שלי. אם זה מעיד על משהו, זה מעיד על מי בוחרים להיות החברים שלי. לרוב אלה לא נשים. לא אשמתן. אשמתי. לא מעיד על כישוריהן אלא על שלי".

והוא המשיך: "בכך, באורח פלא, לא כל דבר קשור בהערכת חסר של נשים בעולם. צר לי, אבל זה המצב. אני משוכנע שברבות הימים תשכילי לבנות קורס כזה שיהיה מאוזן מבחינה מגדרית וישקף את קשרייך שלך בהשוואה לשלי. וכמובן, אין כל הכרח לבוא לקורס. אפשר לפצוח בגל מחאה על כישורי החברתיים".

 

תגובתו של פרופ' שלמה הראלי (צילום מאושר לשימוש על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

תגובתו של פרופ' שלמה הראלי

 

 

פרופ' הראלי, כמי שתחום התמחותו הוא מדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה חברתית בארגונים, הצלחת להרגיז את הבוגרים. התשובה שלך גם התפרסמה בפוסט בפייסבוק.

"כל זה כבר לא רלוונטי, הקורס הזה לא קיים יותר. ביטלנו אותו. הוא לא מעניין יותר".

אבל התגובה שלך מעניינת.

"התגובה שלי נובעת מכך שאנשים עושים מצל הרים הרים. ברצוננו לתרום לעולם כדי שאנשים ישכילו, והאנשים הבכירים ביותר בארץ ניאותו לשאת דברים בפני התלמידות והתלמידים שלנו. מה לעשות שפנינו לכל האנשים האפשריים ורק גברים הגיבו? זה לא באחריותי, ואם העולם מסרב להשכיל ומתעקש לראות באפליה ובהדרה של נשים בגדר דבר שכיח שמניע את הדבר הזה, זכותם. אין לי מה לעשות נגד הדבר הזה אלא לבטל את הקורס ולהעניש את כל העולם על טיפשותם של אחרים".

אז ביטלתם את הקורס בעקבות תלונות של בוגרים?

"ביטלנו את הקורס כי אני לא חייב לאף אחד שום דבר, אני לא חייב להשכיל אנשים בהתנדבות. אני עושה את זה בהתנדבות, ואם הם לא מסוגלים לקבל דברים כהווייתם, אלא נתלים בכל מיני דברים שלא קשורים לעניין, הרי שעדיף לא לתרום, לא לעשות דבר. הרבה מאוד אנשים יוצאים נפגעים מהדבר הזה, נשים וגברים כאחד, משום שזה נגזל מהם שלא כדין. אין לי מה להגיד יותר מזה. צר לי מאוד שאלו הם פני הדברים. זה לא קשור להדרת נשים אלא רק לעניין טכני טהור, לא יותר מזה. את מי אני יכול להביא? הרי ברור לך שמי שמרוויח שישה, שבעה או עשרה מיליון שקל בשנה, אין לי את הכסף להביא אותו אלא בהתנדבות, והוא מוכן לעשות את זה בשבילי רק כי הוא מכיר אותי. זה מעגל ההיכרות שלי לצערי. ואם אנשים לא מבינים את זה, אז ניאלץ לבטל את הקורס כדי שהעולם ייראה יותר טוב".

"כלבו – חיפה והקריות" פנה לפרופ' שולמית אלמוג מהפקולטה למשפטים, שהיא גם יועצת נשיא האוניברסיטה להוגנות מגדרית. במחקריה היא עוסקת בזכויות נשים וילדים ובגישה פמיניסטית למשפט. במקביל לעבודתה האקדמית, היא פעילה בנושאים בעלי חשיבות ציבורית ומופיעה בפני ועדות הכנסת העוסקות במעמד נשים. תגובתה תפורסם לכשתתקבל.

מאוניברסיטת חיפה נמסר: "הנהלת האוניברסיטה רואה בשוויון מגדרי ערך חשוב, ובזכות פעולות אקטיביות שנקטנו יש כיום שוויון מגדרי בקרב דיקני ודיקניות האוניברסיטה ובוועדות החשובות בסנאט, לרבות ועדת מינויים. אנו נפעל לחדד בקרב כל קהילת האוניברסיטה כי בכל פעילות המתקיימת באוניברסיטה יש לשאוף לשוויון מגדרי, או לכל הפחות לייצוג ראוי, ולשם כך יש להשקיע מאמצים פרו-אקטיביים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. סערה חדשה

    למה רק שוויון מגדרי? מה עם שוויון זהותי? מגזרי? סוציו-אקונומי? פריפרי? למה אין מנהלת טראנסית ברשימה? אתיופי? מנהל חרדי? מנהלת מהפריפריה המזרחית? מנהלת מהפריפריה הבדואית? מנכל גרוש, מנכלית אלמנה. מנהל נכה אפילפטי, מנהלת שמזדהה כדולפינה.
    חשוב לייצג את כל הייצוגים!!

  2. שמפו

    שוב שנאת הגברים.
    המיזנדריה בחיפה משתוללת.
    ,פסאודו-עלק-פרופסור-ליצן!
    לך תעניש תעצמך על טפשטתך של עצמך. יא לחיץ!
    פסולת!

  3. mark

    אני דורש שיהיה מרצה אתיופי, חרדי, חרדית ו…כלב למען ייצוג הולם של חיות ואני מוכן לגלם את כל הדמויות זו פשוט טיפשות פמיניסטית

  4. מור

    כסטודנטית ש״זכתה״ ללמוד קורס אצל מר הראלי, לא מופתעת בכלל.
    הוא איש ציני ודוחה, שוביניסט במסווה של איש אקדמיה.
    בושה שקידמו אדם כזה, בלי יכולות חברתיות בשום צורה להיות ראש בית הספר ותעודת עניות של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה,

  5. מוטי לוטי

    אכן סערה של ממש…. סערה בכוס תה….
    מהומה רבה על לא מהומה….
    שוויון מגדרי מבית הפרוגרסיב הפמינאצי

  6. עוזי ינמלא

    הוא פנה למנכ"לים ולמנכ"ליות בבקשה שיירתמו ויתרמו לקורס הזה – רק מנכ"לים גברים השיבו בחיוב – אז הוא אשם?
    יופי – אז כעת בגלל עיתון כלבו (מוציא הצדק לאור) לא יתקיים הקורס – וכעת כולם מרוצים – כולל הסטודנטים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר