אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

הבעת אי אמון בעיר? השקת פורום בוגרים של האוניברסיטה – בתל אביב

השקת פורום העילית של בוגרי אוניברסיטת חיפה, שעליו אמונה אגודת הידידים של האוניברסיטה, לא תתקיים בחיפה אלא דווקא בתל אביב. בוגרים רבים זועמים וטוענים כי יש בכך משום חוסר אמון בחיפה. מנגד טוענים באוניברסיטה כי אין מדובר באי אמון אלא בגאווה לייצג את חיפה מחוץ לעיר

פורסם בתאריך: 13.12.22 16:24

אגודת הידידים של אוניברסיטת חיפה בישרה על השקת פורום עילית של בוגריה שיתקיים ב-18 בינואר, אך בחרה לערוך את אירוע ההשקה דווקא במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב. בוגרים רבים זועמים על ההחלטה לקיים את האירוע בתל אביב וטוענים כי בכך מביעה האוניברסיטה חוסר אמון בחיפה. מנגד, באוניברסיטה טוענים כי אין מדובר באי אמון אלא להיפך – בגאווה לייצג את חיפה מחוץ לעיר.

דוד מגן, בוגר האוניברסיטה, סידרו לך יום כיף בתל אביב, מה רע?

"קיבלתי את ההזמנה בווטסאפ, שזה כבר נראה לי מוזר שהיא לא הגיעה באמצעות דיוור ישיר מפורום הבוגרים, והופתעתי מאוד לגלות שאירוע ההשקה של פורום הבוגרים של האוניברסיטה, שאמור להיות כלי נפלא לנטוורקינג בעיר, מתקיים דווקא בתל אביב. הייתי בהלם מוחלט. אני בוגר של האוניברסיטה שלוש פעמים – תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון, תואר שני בבית הספר למדע המדינה עם התמחות בלימודי פוליטיקה, ובוגר קורס דירקטורים – ותמיד הייתי גאה מאוד בכך שלמדתי פה, למרות התדמית הפחות מלבלבת של האוניברסיטה. אף פעם לא התביישתי ולא הסתרתי את זה, ואני גאה על כך שרכשתי את כל ההשכלה האקדמית שלי באוניברסיטת חיפה. לכן הופתעתי לראות את ההזמנה הזו, שבעיני היא מייצגת משהו תבוסתני מאוד. יש פה הפנמה, כביכול, של קהילת הבוגרים שמארגנת את זה, אשר אומרת שגם ככה כל הבוגרים שלנו עזבו לתל אביב, אז כדי שיהיה להם נוח נארגן מראש את כנס ההשקה קרוב לביתם".

למה לא להתחשב?

"יש דבר שנקרא לוקאל פטריוטיזם, גאווה מקומית. כמו שאנחנו לא מתביישים בישראליות שלנו וגאים במדינה, כך החיפאים צריכים להתגאות בעיר שלהם. זה לפני הכל וברמה הבסיסית ביותר. שנית, המטרה בארגון בוגרים היא סינרגיה עם המקום – עם המעסיקים, עם האקדמיה, עם אנשי העסקים ועם נותני השירותים. כשמארגנים כנס בתל אביב מזרימים כסף חיפאי לשם. באירוע הזה יהיה קייטרינג, וברור שלא יביאו קייטרינג חיפאי כי זה לא נוח, וגם המלצרים והמאבטח יהיו מקומיים. בסיום האירוע תגיע חברת ניקיון לנקות אחרינו, ומן הסתם זו לא תהיה חברה חיפאית, וכך הלאה. גם אחרי הכנס, כשיהיו כבר נטוורקינג והיכרויות, אנשים ילכו לאכול במסעדה תל אביבית, ואת האוטו שלהם הם יחנו בחניון תל אביבי. וכך, מאות אלפי שקלים יעברו מחיפה לתל אביב. אירוע חיפאי שמפרנס את הכלכלה התל אביבית – בשביל מה? איך זה נראה? האם איבדנו לחלוטין אמון בעיר שלנו? האם היא בעצם פרוור שינה של תל אביב וזו בעצם כל מהותה?".

אתה מצפה מאגודת הידידים של האוניברסיטה להעביר את הכנס לחיפה?

"אם האוניברסיטה הגיעה למצב שבו האירוע שלה לא יכול להתקיים בחיפה כי אין בה אף בוגר, אז הגיע הזמן שהיא תעשה חשיבה מחודשת אם בכלל נדרש אירוע כזה. יכול להיות שצריך לעשות עבודה מעבר ליחסי הציבור, כדי שבעוד שנתיים-שלוש יהיו מספיק בוגרים להפציע עם כנס כזה פה בחיפה. זו נקודה למחשבה, ואני מקווה שנשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין לא נחשף לזה בכלל, שזה עבר מעל הראש שלו או מתחת לרדאר שלו, ושהוא ייתן הוראה להחליף את הלוקיישן של הכנס ולהעביר אותו לאוניברסיטה. מי שרוצה, שייקח רכבת מתל אביב ויעלה ברכבלית לאוניברסיטה. זה לא כזה מסובך".

 

ההזמנה להשקת פורום הבוגרים

ההזמנה להשקת פורום הבוגרים

 

 

גם חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג כעסה על מיקומו של האירוע, ובמכתב ששלחה למנכ"לית אגודת הידידים של האוניברסיטה אליענה דן היא ביקשה לשנותו: "הח"מ היא חברת מועצת העיר ובוגרת תואר ראשון במשפטים ופסיכולוגיה ותואר שני במשפטים ובריאות של אוניברסיטת חיפה. כל השנים הייתי גאה לספר שאני בוגרת אוניברסיטת חיפה, לא רק בגלל הבית האקדמי. לאוניברסיטה הגעתי מעיר הולדתי ירושלים ואהבתי לגלות את העיר היפה שנופיה נשקפים מהאוניברסיטה ואת החיים המשותפים העירוניים שבאו לביטוי באקדמיה. באוניברסיטת חיפה הכרתי את מי שנישאתי לו לימים והקמנו משפחה. לפוליטיקה הגעתי כדי להילחם בהגירה השלילית מהעיר וכדי לעשות הכל כדי שלילדי יהיו המענים להישאר בעיר ואפילו ללכת ללמוד במוסד האקדמי שבו למדו הוריהם".

עוד כתבה גולן שטיינברג כי "המאבק להצלתה של חיפה ולמניעת הידרדרותה הוא ארוך וקשה, ואנו זקוקים לשותפים להשגת המטרה. אוניברסיטת חיפה אמורה להיות שותפה עיקרית בתהליך לפיתוח מטרופולין חיפה. אלא שהיום הופתעתי לגלות אחרת. הבוקר הגיעה לידי ההזמנה לערב השקה של פורום העילית של בוגרי אוניברסיטת חיפה אשר יתקיים בתל אביב. היעלה על הדעת שאגודת הידידים של מוסד חיפה תשיק פורום השקה במרכז הארץ? האם גם אתם ויתרתם על חיפה לטובת מדינת תל אביב? הערב המתוכנן הוא חשוב ומשמעותי אבל הגאווה שבלהיות בוגר אוניברסיטת חיפה צריכה לקבל ביטוי גיאוגרפי ולקיים את האירוע בחיפה. אבקש כי תפעלו בהקדם לשנות את מקום האירוע".

בתגובה משותפת לאגודת הידידים לאוניברסיטה מסרה דן: "אוניברסיטת חיפה פעילה ברמה הלוקלית, הארצית והגלובלית, ואנחנו גאים לקיים אירועים שמקדמים את האוניברסיטה ואת העיר בכל הארץ. ההיענות הגבוהה לאירוע ההשקה של פורום העילית של בוגרי האוניברסיטה רק מעידה על חוזקה ועל יוקרתה בקרב בוגריה. האוניברסיטה גאה בחלקה החשוב במרקם החברתי של חיפה והצפון ובכך שהתברכנו בבוגרים שהגיעו לעמדות מפתח במשק הישראלי. המשימה הראשונה של פורום העילית של בוגרי האוניברסיטה היא לחבר אותם בחזרה לעיר ולאוניברסיטה שממנה הם צמחו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אבסורד אחד גדול מה שקורה לחיפה

    הם צודקים לחיפה כבר אין השפעה לאומית וכלכלית בכמעט כלום
    הכל מתנהל בציר תל אביב-מודיעין-ירושלים
    זה המצב וכל השאר זה משאלות לב.

  2. אריה

    חחחחה איזה תרוצים מטומטמים כשהם מנסים להצדיק את זה. החלטתי לצחוק במקום לזעום או להתעצב

  3. אייל

    גם חלק גדול מפגישות מכבי חיפה מתנהלות בחדרה.
    שחר לא גר בחיפה.
    אבי כץ לא גר בחיפה.
    זה המצב רבותי. כואב אבל זה מה יש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר