פרופ' יהודה חיות (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
פרופ' יהודה חיות (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

"איש ספר, אדם של דרך ארץ ודאגה לכלל"

באוניברסיטת חיפה אבלים את מותו של נשיאה השמיני ויקיר העיר פרופ' יהודה חיות. נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין ספד לו: "על מעטים ניתן לומר שהיו עמודי התווך שעליהם הוקמה האוניברסיטה. פרופ' חיות הוא ללא ספק אחד מהם"

פורסם בתאריך: 23.12.22 06:53

פרופ' יהודה חיות, הנשיא השמיני של אוניברסיטת חיפה, הלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 76. הוא נולד בירושלים, שירת בסדיר ובמילואים בחטיבת הצנחנים והשתתף בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים. הוא בעל תואר ראשון בגאוגרפיה והיסטוריה כללית מאוניברסיטת חיפה, תואר שני בהצטיינות בגאוגרפיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים עם התמחות בתכנון עירוני ואזורי, ותואר שלישי באוניברסיטת וושינגטון בארצות הברית שבה התמחה בתכנון מערכות תחבורה ימית ונמלים.

בשנת 1978 מונה חיות למרצה באוניברסיטת חיפה, ב-1983 הוא למרצה בכיר, ב-1988 לפרופסור חבר וב-1994 לפרופסור מן המניין. הוא שימש ראש מכון וידרא לחקר הספנות והתעופה ועמית מחקר בכיר, ראש פרויקט תשתיות לאומיות במוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית, ראש מינהל תכנון ואסטרטגיה בחברת צים ונשיא אגודת ידידי המרכז הרפואי רמב"ם.

ב-1992 מונה חיות לסגן נשיא למינהל באוניברסיטת חיפה, מאוקטובר 1993 שימש נשיא בפועל, ובשנים 2004-1995 כיהן כנשיא האוניברסיטה. בשנים 1997 ו-2003 הוא שימש יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, וב-2018 קיבל את אות יקיר העיר חיפה.

 

 

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין ספד לו: "פרופ' חיות היה אוהב האוניברסיטה, איש ספר, אדם של דרך ארץ ודאגה לכלל.  לפרופ' חיות זכויות רבות בכל הקשור להתפתחות האוניברסיטה שלנו. הוא כיהן כנשיא האוניברסיטה במשך שתי קדנציות בשנים 2004-1995 – תקופה של תנופה אדירה בפן האקדמי ובפן הפיזי. שתי פקולטות הוקמו במהלך כהונתו – הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות והפקולטה למדעי הטבע – ומספר רב של בניינים, ובהם קומפלקס רבין, המשכן לאמנויות ע"ש הכט, קומפלקס בנייני חינוך ומדעים, מעונות הסטודנטים ואולם הספורט".

עוד אמר רובין: "על מעטים ניתן לומר שהיו עמודי התווך שעליהם הוקמה האוניברסיטה. פרופ' חיות הוא ללא ספק אחד מהם. לאייזיק ניוטון מיוחס המשפט 'אם הרחקתי ראות, היה זה משום שעמדתי על כתפי ענקים'. אני יכול לומר בגאווה שאם אוניברסיטת חיפה צופה כיום למרחק, זה תודות לכתפיו הרחבות והענקיות של פרופ' חיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר