אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)

סכסוך עבודה בין הסגל האקדמי לוועד ראשי האוניברסיטאות

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות הגישה לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה ולוועד ראשי האוניברסיטאות הודעה על סכסוך עבודה, וזה ייכנס לתוקפו בעוד 15 יום. במועצה טוענים ל"ניהול המשא ומתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת, באופן שהביא את המשא והמתן לסף מבוי סתום"

פורסם בתאריך: 3.1.23 17:14

האם סיום הסמסטר בטכניון ובאוניברסיטת חיפה עומד בפני סכנה? המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות הגישה היום (שלישי) לממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ולוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) הודעה על סכסוך עבודה. הסכסוך ייכנס לתוקפו בעוד 15 יום, והוא כולל את האוניברסיטאות חיפה, העברית בירושלים, בן גוריון בנגב ובר אילן, את הטכניון ואת מכון ויצמן ברחובות.

לטענת המועצה המתאמת, העילות לסכסוך הן "התנהלות בדרך שמנוגדת ליחסי העבודה הקיבוציים רבי השנים במקום העבודה ובחוסר תום לב; גרירת רגליים במשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי חדש לאחר שהאחרון הסתיים לפני שנים; וניהול המשא ומתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת, באופן שהביא את המשא והמתן לסף מבוי סתום".

 

 

יו"ר המועצה המתאמת פרופ' ענת זעירא: "תוקף ההסכם שלנו פג לפני כשלוש שנים, ומאז לא רק ששכרנו לא עלה אלא הוא נשחק משמעותית בשנים האחרונות. השחיקה משמעותית עוד יותר לנוכח האינפלציה המתגברת במשק וחוסר הוודאות הכלכלית שמאפיינים את התקופה הנוכחית. לצערי, מאז שהסתיים ההסכם אנו מנסים לקדם משא ומתן שתכליתו היא חתימה על הסכם עבודה קיבוצי חדש, אבל לוועד ראשי האוניברסיטאות יש זמן והעניין לא דחוף מבחינתם, וביחד איתם גם הממונה על השכר במשרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה. גם כאשר מתקיימות פגישות נראה שהן פגישות סרק כדי להעביר זמן ולא במטרה להגיע לפתרונות אמיתיים. עד כה נמנענו מנקיטת צעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות, אבל ההתנהלות עד כה לא הותירה בידינו ברירה, והיום נאלצנו להכריז על סכסוך עבודה. בהמשך, ובכפוף להתקדמות במשא ומתן על הסכם חדש, נשקול לנקוט צעדים ארגוניים שיחריפו בהדרגה".

בתגובה נמסר מוועד ראשי האוניברסיטאות: "אנו מקיימים זה כשנה מפגשי משא ומתן עם ראשי המועצה המתאמת של הסגל האקדמי הבכיר. בפגישות נדונו סוגיות שונות, שרובן מחייבות הסכמות ואישור של ות"ת והממונה על השכר. צר לנו על כך שהסגל הבכיר בוחר לנקוט צעדים ארגוניים שעלולים לפגוע בסטודנטים בסיום הסמסטר ואשר לא יקדמו במאומה את ההבנות שאליהן אנו מבקשים להגיע עמם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר