האקר (צילום: Gorodenkoff/depositphotos.com)
האקר (צילום: Gorodenkoff/depositphotos.com)

הלילה: מתקפת סייבר נרחבת על הטכניון

שרתי הטכניון הותקפו בשעות הלילה, ובשל כך נותקו כל המחשבים במוסד באופן יזום לצורך בדיקה. גורמים הקשורים לתחום המחשוב בטכניון אומרים כי פרטי ההתקפה נותרו מוכמנים וכי רק ברמת ההנהלה הבכירה יודעים מה אירע. הערכה: קבוצת האקרים בשם Darkbit דורשת מהטכניון כופר של 80 מטבעות ביטקווין

פורסם בתאריך: 12.2.23 11:08

הלילה (בין שבת לראשון) היה הטכניון קורבן למתקפת סייבר נרחבת של קבוצת האקרים, ובשלב זה נותקו הקווים בין הטכניון לאתרי הגיבוי שלו כדי לשמר מידע. בשל המתקפה הנחה הטכניון את העובדים לנתק את המחשבים מהרשת, והדגיש: "לא לכבות, לנתק".

גורם בטכניון מסר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי שרתי הטכניון הותקפו בשעות הלילה, ובשל כך נותקו כל המחשבים במוסד באופן יזום לצורך בדיקה.

גורמים נוספים הקשורים לתחום המחשוב בטכניון אומרים כי פרטי ההתקפה נותרו מוכמנים וכי רק ברמת ההנהלה הבכירה יודעים מה אירע.

יצוין כי שום גורם לא לקח אחריות על המתקפה, וככל הנראה עומדת מאחוריו קבוצת האקרים בשם Darkbit, שדורשת מהנהלת הטכניון כופר של 80 מטבעות ביטקווין.

 

 

דוברות הטכניון אישרה את דבר מתקפת הסייבר ומסרה: "בשעות הלילה בוצעה התקפת סייבר על ידי קבוצת האקרים על שרתי הטכניון. מערכות המחשוב נבדקות כעת, ולכן הן נותקו באופן יזום. אנחנו לומדים את המצב, ונעדכן בקרוב".

אושר עשור, יועץ סייבר למשרד הביטחון ושותף מנהל חטיבת הסייבר בפירמת הייעוץ Auren ישראל: "לאנשי הטכניון יש כמה אופציות. האחת היא לשלם את דמי הכופר, אך יש הסכמה גורפת בקרב קהילת הסייבר שמדובר ברעיון רע שכן המידע נמצא אצל התוקף, וכלל לא בטוח שהטכניון יקבל אותו בחזרה בעקבות תשלום. מצד אחד נגנב מידע, ומצד שני רכיבים רבים בתוכנות מוצפנים על ידי התוקף. לכן האופציה השנייה היא המועדפת- לחקור את תהליך הפריצה וההתפשטות של וירוס הכופר באמצעות חוקרי אבטחת מידע, ולהתחיל בתהליך טיהור ושחזור המידע לאחור, הן באמצעות שימוש בגיבויים והן בניסיון לעקוף את תהליך ההצפנה של וירוס הכופר. יש להדגיש שאופי התקיפה לא שונה בין פריצה למוסד לימודי לבין פריצה למוסד שנותן שירותים חיוניים ומצילי חיים כמו בית חולים. ההתקפות חוזרות על עצמן ואנחנו לא לומדים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר