המרכז האקדמי ויצו (צילום: חגית הורנשטיין)
המרכז האקדמי ויצו (צילום: חגית הורנשטיין)

המל"ג אישרה מיזוג בין המרכז האקדמי ויצו לאוניברסיטה

המועצה להשכלה גבוה אישרה את מיזוגם בפועל של המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו ואוניברסיטת חיפה, ואת העברת האחריות התכנונית והתקציבית של המרכז לוועדה לתכנון ותקצוב. המעבר יתבצע במהלך השנה הקרובה, ומהמל"ג נמסר כי הוא צפוי להכפיל את מספר הסטודנטים בויצו ולאפשר פתיחת מגמות חדשות

פורסם בתאריך: 22.3.23 16:44

המועצה להשכלה גבוה (המל"ג) אישרה את מיזוגם בפועל של המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו ואוניברסיטת חיפה, ואת העברת האחריות התכנונית והתקציבית של המרכז ממשרד החינוך לות"ת – הוועדה לתכנון ותקצוב אשר פועלת במסגרת המל"ג ואחראית על חלוקת תקציב המדינה להשכלה גבוהה לאוניברסיטאות ולמכללות. המעבר יתבצע במהלך השנה הקרובה.

מהמל"ג נמסר כי תהליך המיזוג שחודש בשנתיים האחרונות כלל בדיקה של איתנות פיננסית, היבטים משפטים, תשתיות ואיכות הוראה. בתום הבדיקה, ולאחר שנמצא כי המיזוג עומד בכל התנאים והעקרונות שהציבו מל"ג וות"ת, הוחלט לאשר את המיזוג.

כעת צפויה האוניברסיטה להיכנס לתחום העיצוב שבו מתמחה ויצו, ופעילותו של המרכז צפויה להפוך לחלק אורגני של האוניברסיטה – בשלב הראשון כבית הספר לעיצוב של האוניברסיטה, ובשלב הבא כפקולטה לעיצוב ואמנות כחלק משאר הפקולטות באוניברסיטה. במסגרת האיחוד יימסר הקמפוס של ויצו במושבה הגרמנית לאוניברסיטה.

 

 

באוניברסיטה לומדים כ-14,000 סטודנטים, ובויצו לומדים כ-700 סטודנטים. האיחוד צפוי להכפיל את מספר הסטודנטים בויצו ולאפשר פתיחת מגמות חדשות.

שר החינוך יואב קיש: "אני מברך על האיחוד בין ויצו לאוניברסיטה לאחר תהליך ארוך ומשמעותי. האיחוד הוא בשורה גדולה לאקדמיה, לחיפה ולצפון, והוא יחזק את המוסד האקדמי ויאפשר למידה איכותית יותר לסטודנטים. מהלך זה יאפשר תכנון רוחבי ואחיד של מערכת ההשכלה הגבוהה, יגביר את החופש האקדמי והמינהלי וישווה את מעמדן למוסדות האקדמיים האחרים".

יו"ר ות"ת פרופ' יוסי מקורי: "האיחוד הוא בשורה אקדמית משמעותית. החיבור בין המוסדות יביא לחיזוקם וליצירת זהות אקדמית וחזון חינוכי משותף, תוך התחשבות בצורכי מערכת החינוך. אני מקווה שמוסדות נוספים יעברו למודל איחוד מסוג זה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרס של ויצ"ו

    האחרון שיסגור שם את האור
    ברור שהאוניברסיטה תחריב את ויצ"ו כמו שהחריבה את מדעי הרוח בה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר