ההודעה של קבוצת ההאקרים אנונימוס סודן
ההודעה של קבוצת ההאקרים אנונימוס סודן

אתר אוניברסיטת חיפה הותקף על ידי האקרים פרו פלסטינים

קבוצת האקרים בשם אנונימוס סודן תקפה הבוקר את חוות השרתים של אתרי האוניברסיטאות בארץ, ובהם גם האתר של אוניברסיטת חיפה. ההאקרים כתבו בטלגרם כי הסיבה לתקיפה היא "בגלל מה שעשיתם בפלסטין". האוניברסיטה: "מבדיקות שנעשו עולה שלא דלף מידע ולא נגרם נזק"

פורסם בתאריך: 4.4.23 12:23

אחרי מתקפת הסייבר על הטכניון הגיע תורה של אוניברסיטת חיפה. קבוצת האקרים שמכנה את עצמה אנונימוס סודן תקפה הבוקר (שלישי) את חוות השרתים של אתרי האוניברסיטאות בארץ, ובהם גם האתר של אוניברסיטת חיפה. ההאקרים כתבו בטלגרם כי הסיבה לתקיפה היא "בגלל מה שעשיתם בפלסטין". יצוין שאתר הטכניון לא נפגע בתקיפה.

בהודעה שפרסם מערך הסייבר הלאומי הוא התריע מפני צפי להתגברות ניסיונות למתקפות סייבר של האקרים אנטי ישראלים בחודש הרמדאן: "המתקפות בתקופה זו מדי שנה מתאפיינות בניסיון ליצור הד ציבורי ולהעביר מסרים אנטי ישראליים, והן מלוות בפרסומי כזב רבים. בשבוע האחרון החלו מתקפות למניעת שירות ולהשחתה על מספר אתרים ישראלים שלא היו זמינים לזמן קצר במסגרת פעילות המכונה OPIsrael#. הפעילות צפויה להתגבר לקראת יום ירושלים האיראני שיצוין ב-14 באפריל. מערך הסייבר הלאומי קורא לארגונים להיערך מבעוד מועד ולחזק את הגנתם על פי התרחישים הצפויים ובהתאם להמלצות המערך".

 

 

עוד נמסר ממערך הסייבר כי "מדי שנה בתקופה זו נצפות מתקפות מסוג השחתות אתרים, הפצת מסרונים המכילים הודעות דיוג, פריצה לרשתות חברתיות, מתקפות מניעת שירות על אתרים, חדירה למאגרי נתונים של חברות והדלפות מידע, לצד פרסומים שמתהדרים במתקפות שלא בהכרח התרחשו. מתקפות נוספות ורווחות הן של חברות אחסון אתרים ובניית אתרים במטרה לייצר תקיפה רחבה שתגביר את האפקט התודעתי. ההערכות הן כי גם השנה יתבצעו ניסיונות דומים תוך שימוש באמצעים פשוטים וניצול חולשות נפוצות במרחב. המערך מפרסם המלצות לארגונים לחיזוק ההגנה. ההנחיות השנה שמות דגש על מתקפות מניעת שירות עבור בעלי אתרים על רקע העלייה בתקופה האחרונה בשימוש במתקפות מסוג זה. כמו כן, המערך חוזר ומתריע מפני שימוש שעושים תוקפים בחולשות נפוצות, וקורא לארגונים להטמיע את עדכוני האבטחה הרלוונטיים בהקדם".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "מדובר בהתקפה על ספק התקשורת החיצוני של האוניברסיטה. מהבדיקות שערכנו, אין פגיעה באתר האוניברסיטה או בדלף מידע. אתר האוניברסיטה ישוב לפעול בהקדם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איל

    מאד יכול להיות שזה אחד מתאי ההסתה והטרור הפוליטיים שהאוניברסיטה מסרבת לסלק ומאפשרת להם לנהל תעמולה והסתה נגד המדינה מתוך הקמפוסים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר