יום כיף לעובדים בצפון: הכירו את עמים וטעמים. צילום: אבי שלמה
יום כיף לעובדים בצפון: הכירו את עמים וטעמים. צילום: אבי שלמה

יום כיף לעובדים בצפון: הכירו את עמים וטעמים

מחפשים יום גיבוש לעובדים? הצטרפו ליום כיף מרתק, משעשע ומלא באוכל דרוזי מדהים. פעילויות מגבשות, סיורים היסטוריים, וארוחה כשרה בסלון של משפחה דרוזית – עמים וטעמים מציעה יום כיף לעובדים ולמשפחות, בכרמל וברמות מנשה

פורסם בתאריך: 5.3.20 15:36

אם אתם מחפשים יום גיבוש לעובדים בקונספט ייחודי, זה בדיוק בשבילכם – יום כיף שמשלב סיור היסטורי מרתק בכפר הדרוזי עוספיא, ארוחה דרוזית מסורתית וכשרה בחדר אורחים של משפחה, ועוד שלל פעילויות מהנות, מרתקות ומגבשות לעובדים. חברת עמים וטעמים קיימת מזה למעלה משמונה עשרה שנים ומתמחה בהפקת ימי כיף וגיבוש לקבוצות בחיפה וסביבותיה. היא מציעה ימי גיבוש וימי כיף עם ערך מוסף אמיתי – הכרות עם מגוון תרבויות, עדות ודתות המתקיימות זו לצד זו באזור חיפה. "יש לנו מדינה קטנה ומגוונת מאוד, שחיים בה מגוון רב של עמים ותרבויות שלא מכירות זו את זו", מספר אבי שלמה, מורה דרך ובעלי חברת עמים וטעמים, "הקמתי את החברה מתוך מטרה לחבר בין אנשים, לייצר הכרות עם האנשים הסובבים אותנו, כל זה דרך אוכל טוב, מוסיקה מקומית ומשחק".

חלון לחיי העדה הדרוזית

המרכז של עמים וטעמים ממוקם בכפר הציורי עוספיא, כפר דרוזי הקיים מזה 400 שנה במרום הכרמל ומהווה דוגמה ומופת לדו-קיום. בכפר חיים כיום זה לצד זה דרוזים, מוסלמים, נוצרים, בדואים ויהודים בשכנות טובה ויחסים מצוינים. הדרוזים בכרמל הם עדה שקשרה את גורלה בגורל היהודים במדינת ישראל. הם חיים לצדנו, לוקחים חלק בחובות האזרחיות, משרתים בצבא ותורמים לשגשוגה של המדינה, הם כמהים לחיים שלווים ולקשרי ידידות איתנו. אבל חוץ מהפיתה עם הלאבנה, או המפגש בשירות הצבאי, עד כמה אנחנו באמת מכירים אותם? את התרבות העשירה, ההיסטוריה, האוכל הביתי ואורח החיים שלהם?

"אנחנו פותחים חלון המאפשר חשיפה מעמיקה לחיי העדה הדרוזית, בצורה הכי אותנטית שניתן –אירוח דרוזי ביתי המעניק מפגש מרתק, חושף את המשתתפים לצלילים נפלאים של העוד והדרבוקה, לסיפורים מרתקים, לריחות והטעמים הנפלאים מהמטבח המסורתי. התחושה שמתקבלת הינה כמו קפיצה לחו"ל, כאן בארץ שלנו", מספר אבי.

אבי שלמה: "הקמתי את החברה מתוך מטרה לחבר בין אנשים". צילום: אבי שלמה

אבי שלמה: "הקמתי את החברה מתוך מטרה לחבר בין אנשים". צילום: אבי שלמה

יום גיבוש לעובדים ולמשפחות

כאמור, ימי הכיף של עמים וטעמים מיועדים לקבוצות של עובדים בחברות, ועדי עובדים ומשרדי ממשלה, החל מקבוצות של עשרה אנשים ועד 250 איש בחדר אורחים אחד גדול ומרווח. ימי הכיף מתאימים גם לקבוצות של חברים ולמשפחות – מעל עשרה אנשים, המחפשים מקום ייחודי לעריכת יום הולדת או יום נישואין, בסגנון אחר ועם אוכל כשר וטעים במיוחד. "הפעילות מתקיימת בחדרי אירוח של חמש משפחות המשתתפות בפרויקט, חדרי אירוח עם נופים מרהיבים, בגובה 540 מטר מעל פני הים. "האזור כולו מרהיב ביופיו – הכרמל ורמות מנשה הם הטוסקנה של ישראל, עם נופים של חופי ים בתוליים למרגלותיו של ההר הירוק תמיד, מספר רב של נחלים ברמות מנשה שבעונת החורף יש בהם זרימה אדירה, ומסביב הכל מרבדים של פריחות בשלל צבעים בייחוד עכשיו עם בוא האביב", מספר אבי.

יום הגיבוש עצמו מתחיל בסיור בכפר, על ידי מורי דרך דרוזיים בני המקום. הסיור מרתק וכולל מעבר בסמטאות הרובע העתיק של עוספיא, הרחק משאון והמולת העיר לה אנו מורגלים, מדי פעם בין הסמטאות הציוריות מציץ נוף עוצר נשימה של עמק ירוק וכחול של ים. בסיור נחשפים המשתתפים להיסטוריה העשירה והעתיקה של הכפר, עוד מתקופת המשנה והתלמוד של היישוב היהודי חוסייפה, ועד להתיישבות הדרוזית בתקופת האימפריה העותמאנית. משך הסיור כשעה וחצי והוא כולל ביקור מרתק במרכז המורשת הדרוזית בכפר, מוזיאון קטן המאגד בתוכו מאה שנים של היסטוריה מנקודת מבט נשית.

אירוח כשר בסלון של משפחה דרוזית

לאחר הסיור המשתתפים מתארחים בסלון של אחת מחמש המשפחות הדרוזיות, שפתחו את ביתם ולבם לאירוח דרוזי כשר ואותנטי. אחת המשפחות המארחות היא המשפחה של שייח סלאח טרביי, שהיה בין הדרוזים שהחביאו את אבא חושי בשבת השחורה, ופעל רבות לחיזוק הקשר בין הדרוזים בכרמל ליהודים. ”מצוות האירוח היא אחת מחמש המצוות החשובות ביותר בעדה הדרוזית", מספר אבי. "לכן חדר האירוח של הדרוזים הינו אחד החדרים החשובים והגדולים בבית, חדרי האורחים שלנו מסוגלים להכיל בין חמישים ל-250 אורחים". אבי מספר כי בכל בית דרוזי מארח, הוקם מטבח כשר, המחזיק בתעודת כשרות ומשגיח כשרות הנמצא במקום בשעות הפעילות. שמירה על כשרות מתאפשרת גם היות והפעילות אינה מתקיימת בשבתות.

"לאחר היכרות קצרה עם אם המשפחה, מגשים עמוסים כל טוב במאכלים דרוזיים מסורתיים מתחילים לזרום אל חדר האירוח. הדרוזים מארחים ביד רחבה ולא יפסיקו עד שכולם יצאו שבעים ומרוצים", הוא אומר. אבי מדגיש כי במקום תמיד נוכח משגיח הכשרות, ומשיב לשאלות בנוגע לאוכל במידת הצורך. בסיום הארוחה, לצד התה והבקלוואות נוטפות הדבש, נהנים האורחים מהרצאה מרתקת העוסקת באורח החיים הדרוזי, הדת הנסתרת, גלגול נשמות, מעמד האישה והברית עם ישראל. "אצלנו אפשר לתפור את החוויה המושלמת לכל קבוצה, בהתאמה אישית, תוך התחשבות בתקציב ובזמן שעומד לרשותכם לצורך פעילות הגיבוש", מדגיש אבי, "והתוצאה היא יום כיף מלא אדרנלין, מגבש, מלמד ומשעשע, שישאיר לכם טעם של עוד בפה".

אבי מספר כי בכל בית דרוזי מארח, הוקם מטבח כשר, המחזיק בתעודת כשרות ומשגיח כשרות הנמצא במקום בשעות הפעילות. צילום: אבי שלמה

אבי מספר כי בכל בית דרוזי מארח, הוקם מטבח כשר, המחזיק בתעודת כשרות ומשגיח כשרות הנמצא במקום בשעות הפעילות. צילום: אבי שלמה

פסיפס ישראלי

פעילות ייחודית נוספת שמציעה עמים וטעמים היא פסיפס ישראלי. מדובר בסיור הנמשך משעות הבוקר ועד אחר-הצהריים, ומהווה מעין קפיצה קטנה לחו"ל, מבלי לעבור בדיוטי פרי. הפעילות מציעה טעימה ממגוון התרבויות, הדתות והעדות החיות בחיפה ובסביבותיה, בשילוב תוכן וטעימות. הסיור מאוד מלמד, ומתאים לתלמידי תיכון שרוצים להכיר את הרב-גוניות בחברה הישראלית בכלל ובחיפה בפרט, וכן לתיירים שמגיעים ארצה ורוצים ללמוד על התרבויות וההיסטוריה של האזור והמורכבות של החברה הישראלית. "משמעות השם 'כרמל' הוא כרם האל", מספר אבי, "מדובר בהר הקדוש להרבה דתות ומהווה מראה לכל פסיפס החיים במדינת ישראל. בסיור נחשפים המשתתפים למגוון דתות ותרבויות – החל מהאחמדים, זרם באסלאם, ביקור במסגד, דרך הבהאיים, סיור בוואדי ניסנס המשלב טעימות מעוררות תאבון בשוק המקומי, ביקור בשכונה הגרמנית וסיום בחאפלה דרוזית בכפר עוספיא.

פעילות ייחודית לנשים ליום האישה

לקראת יום האישה, שיצוין ב-8.3, מציעים עמים וטעמים פעילות ייחודית שכולה חגיגה נשית – 'יום מהמטבח הדרוזי באהבה'. הפעילות מתקיימת בקבוצות של החל מעשרה אנשים, ומיועדת לעובדות, לחברות ולבנות משפחה. "אחת מבנות הכפר בעוספיא תלמד את המשתתפות להכין ארבע מנות מהמטבח הדרוזי המסורתי", מספר אבי, "בנוסף יתקיים סיור הכולל ביקור במרכז המורשת בכפר, המאגד בתוכו מאה שנים של היסטוריה מנקודת מבט נשית". לאחר הסיור ייהנו המשתתפות מאירוח דרוזי מסורתי בביתה של משפחה דרוזית, ויתכבדו במגוון מאכלים דרוזיים כיד המלך. אין כמו מופע מרגש ומצחיק כדי לסיים פעילות מהנה – אום ג'מיל תגרום לכן לצחוק ולדמוע במופע 'חוכמת הפיתה', ותלמד אותנו מהי מערכת יחסית, בעידן שבו כולנו מתקשרים דרך מסכים, והכל דרך לישת הבצק ואפיית הפיתות המסורתית. למלאות הקצב שביניכם, ניתן לבחור במופע קצב וריקוד, עם המורה למוסיקה אונסי חדיד. משך הפעילות כחמש שעות לפחות וניתן להאריכה, בהתאם לפעילויות המועדפות עליכם. יש לתאם מועד לפעילות.

ערבות הדדית

נשמח מאד לארח אתכם בתקופה מאתגרת בענף התיירות, אנחנו מצידנו ניתן את הנשמה. בזמן הקורונה צבענו, ניקינו, טיפחנו את המקום ואנחנו עומדים בכל התקנים של המרחק והתו הסגול, בואו תנו כתף ועיזרו לנו העסקים הקטנים בענף התיירות.

צור קשר
עמים וטעמים
יום כיף לעובדים
052-4535100
לאתר של עמים וטעמים
לעמוד הפייסבוק של עמים וטעמים

אבי שלמה: "אנחנו פותחים חלון המאפשר חשיפה מעמיקה לחיי העדה הדרוזית". צילום: אבי שלמה

אבי שלמה: "אנחנו פותחים חלון המאפשר חשיפה מעמיקה לחיי העדה הדרוזית". צילום: אבי שלמה


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כדאי להזכיר

    לא רצוי במצב של הדבקה המונית בקורונה לקיים ארועים כאלו שיכולים להיות פוטנציאל להדבקה המונית של עובדים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר