מכונית פורשה (צילום: Radodn/depositphotos.com)
מכונית פורשה (צילום: Radodn/depositphotos.com)

העירייה חויבה לפצות נהג פורשה שרכבו נפל לבור בכביש

נהג מכונית פורשה נפל עם רכבו לבור בשדרות ההסתדרות, ולאחר שעיריית חיפה סירבה להכיר באחריותה לנזק חייב אותה בית המשפט לשלם לנהג פיצוי של 8,000 שקל. הרשם הבכיר בנימין בן סימון כתב בפסק הדין: "אם העירייה חסה על כספי הציבור, צריכה היא לטרוח ולדאוג למצב התחזוקה של הכבישים"

פורסם בתאריך: 14.6.23 16:00

נהג מכונית פורשה נפל עם רכבו לבור בשדרות ההסתדרות בחיפה, ובית המשפט חייב את עיריית חיפה לשלם על הנזק.

הנהג תבע את העירייה בבית המשפט לתביעות קטנות לאחר שזו סירבה להכיר באחריותה לנזק שנגרם. בפסק הדין כתב הרשם הבכיר בנימין בן סימון: "העירייה אחראית על מצב הכבישים בעיר. אין כל מקום שהעירייה תתנער מאחריותה בטענה כי היא חסה על כספי ציבור. אם העירייה חסה על כספי הציבור, צריכה היא לטרוח ולדאוג למצב התחזוקה של הכבישים, ולא להמתין שייווצרו בורות ואז היא תטרח לתקן בורות אלה. אינטרס ציבורי ראשון במעלה הוא תחזוקה נאותה של כבישי העיר. העירייה צריכה לפעול ללא לאות לכך שהכבישים יתוחזקו באופן מיטבי לעילא ולעילא, וזאת כדי להגן על רכושם של אזרחי העיר, וחשוב מכך – על ביטחונם. בור פעור בכביש עירוני הוא מסוכן מאוד לביטחון הציבור, ומתפקידה של הנתבעת למנוע מפגעים מעין אלה".

מהשתלשלות העניינים כפי שנכתב בפסק הדין עולה כי במהלך נסיעה בשעות הערב, כאשר אין תאורה במקום, נפל הרכב לבור שהיה פעור במרכז הכביש. כתוצאה מהנפילה נקרעו צמיג קדמי וצמיג אחורי ונהרסו לחלוטין. התובע פנה באמצעות בא כוחו לעירייה והודיע כי רכבו ניזוק וכי על העירייה לשלם על הנזק, אך "חרף פניות חוזרות ונשנות אל הנתבעת היא לא טרחה להשיב לפניית התובע.

 

 

עוד עולה מפסק הדין כי התובע ביקש פיצוי של 7,370 שקל בגין נזקיו הישירים ופיצוי נוסף של 1,000 שקל בגין אובדן ימי עבודה ועוגמת נפש. העירייה הכחישה את האירוע וטענה כי "הפגיעה הן בצמיג הקדמי והן בצמיג האחורי יחדיו מבור מעידה כי התובע נסע במהירות מופרזת, אשר יש בה הסתכנות מרצון ורשלנות תורמת בשיעור של 100 אחוז". עוד טענה העירייה כי אם היא "תידרש לסייר ברחבי העיר במשך כל שעות היום, בכל רחוב ובכל זמן נתון לשם איתור מפגעים, הדבר יוביל להגדלה תקציבית חסרת תקדים, אשר תכביד רבות על כיסו של משלם המסים".

הרשם הבכיר בן סימון דחה את טענותיה של העירייה וכתב: "אני נותן אמון בעדותו של התובע אשר נתמכה בתמונות שצירף ממועד האירוע. חשוב לציין כי העירייה ידעה על האירוע, לא רק מנסיבות המקרה של התובע אלא ממקרים דומים אחרים. לראיה – הגיע למקום עובד עירייה שהניח במקום תמרור אשר נועד להזהיר נהגים אחרים לא להתקרב למקום. נציג העירייה שנכח בדיון אישר עובדה זו. העירייה לא הוכיחה כלל כי התובע התרשל בנסיעתו, וזאת בהיעדר כל נתון אמפירי שיתמוך בטענה זו. אני מורה כי העירייה תפצה את התובע בגין הנזק שנגרם לרכבו ועומד על סך של 7,020 שקל. כמו כן תשלם העירייה הוצאות משפט בסך של 1,000 שקל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר