מוחמד שינאווי בבית המשפט (צילום: רמי שלוש)
מוחמד שינאווי בבית המשפט (צילום: רמי שלוש)

מוחמד שינאווי הורשע ברצח גיא כפרי. הרקע: לאומני

מוחמד שינאווי בן ה-22, שהרג לפני כשנה וחצי את נהג ההסעות גיא כפרי ופצע את הרב יחיאל אילוז, הורשע על פי הודאתו ברצח ובשורה של עבירות נוספות. התביעה תבקש לגזור עליו מאסר עולם ופיצויים

פורסם בתאריך: 5.6.18 15:53

בית המשפט המחוזי הרשיע היום (שלישי) את מוחמד שינאווי בן ה-22 מחיפה ברציחתו של גיא כפרי ז"ל. שינאווי הורשע בעבירות של רצח בכוונה תחילה מתוך מניע דתי, לאומני או אידיאולוגי, בניסיון לרצח, בפעולה בנשק למטרות טרור, בהחזקת סכין ובניסיון לשוד ולגניבת רכב. שינאווי הודה בהאשמות שיוחסו לו.

לפני כשנה וחצי הגיע שינאווי לרחוב העצמאות כשהוא נושא נשק מאולתר דמוי תת מקלע. הוא ירה ברב יחיאל אילוז שלושה כדורים ופצע אותו. משם נסע במונית לחליסה, ובאזור הגשר ברחוב הגיבורים הוא הבחין בנהג ההסעות גיא כפרי. כשהגיע למסקנה שמדובר ביהודי הוא ירה גם בו והרגו.

בכתב האישום נגד שינאווי צוין שהוא פיתח בשנים האחרונות שנאה כלפי יהודים שהחלה על רקע פעילות ישראל במלחמת לבנון השנייה, וגברה לנוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו עם יהודים. הוא הגיע להכרה שיהודים הם כופרים ושיש היתר לפגוע בהם פיזית. בעקבות דברים אלה הוא החליט לבצע פיגוע.

 

 

מפרוטוקול הדיון עולה כי הנאשם התעקש להודות בכל העובדות המיוחסות לו, למרות שעורכת דינו הציעה לו לשקול שנית את תשובתו לאישומים ולבקש דחייה של ימים אחדים כדי להרהר בדבר.

"אני לא רוצה דחייה, אני מבקש להשיב כעת לאישום" אמר שינאווי. שופטי בית המשפט המחוזי בחיפה רבקה פוקס, יחיאל ליפשיץ ואורית וינשטיין הסבירו לו שיהיה לו קשה לחזור מעמדתו במועד מאוחר יותר וכי כאשר מדובר בהודאה ראוי לחשוב פעמיים על התשובה. "זה מובן מה שבית המשפט אומר", הוא השיב, "אני מבקש להשיב היום לכתב האישום".

לאחר שקראו בפניו בשנית את העובדות המיוחסות לו אמר שינאווי: "אני מבין עברית ויודע לכתוב ולקרוא בעברית. קראתי את עובדות כתב האישום עד הסוף. אני מודה בכל עובדות כתב האישום". שינאווי אף שלל שימוש בטענת אי שפיות. התביעה הודיעה כי היא תבקש לגזור על הנאשם מאסר עולם ועונשים נלווים במצטבר, וכן פיצויים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר