ניידת משטרה (צילום: דוברות משטרת ישראל)
ניידת משטרה (צילום: דוברות משטרת ישראל)

רכז מודיעין הורשע בסיוע למנהלי בתי בושת

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את רכז המודיעין במשטרה גרי רבינוביץ' במסירת מידע משטרתי למנהלי בתי בושת, במתן סיוע שלא כדין בענייניהם המשטרתיים, ובהעלמת עין מהעבירות שאותן הם ביצעו, ובהן סחר בבני אדם, בתמורה לקבלת כספים וטובות הנאה

פורסם בתאריך: 10.8.20 21:08

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (שני) את גרי רבינוביץ', רכז מודיעין ששירת בתחנות חיפה וטירת כרמל במשטרת ישראל, במסירת מידע משטרתי למנהלי בתי בושת, במתן סיוע שלא כדין בענייניהם המשטרתיים, ובהעלמת עין מהעבירות שאותן הם ביצעו, ובהן עבירות בתחום הסחר בבני אדם, בתמורה לקבלת טובות הנאה וכספים.

רבינוביץ', 51, מזיכרון יעקב, הכיר במסגרת תפקידו כרכז מודיעין בשנת 2017 את ברק פגי, ששימש מנהלם של בתי בושת בחיפה אשר בוצעו בהם פשיטות משטרתיות. בין רבינוביץ' לפגי נוצר קשר שבמסגרתו נהגו השניים להיפגש מדי שבוע ולשוחח טלפונית, בין השאר באמצעות טלפון מבצעי. פגי סיפר לרבינוביץ' על עסקי בתי הבושת שאותם הוא ניהל אז, על הרווחים שאותם הפיק ועל הפעילות העסקית של בתי הבושת. פגי אף עדכן אותו בהבאת נשים לארץ לצורך העסקתן בזנות. רבינוביץ', תוך ניצול תפקידו, הורשע בכך שסייע לפגי, בין השאר בכך שמסר לו מידע על פעילות משטרתית, התערב בעת ביצוע פעילות משטרתית בבתי הבושת שניהל והעלים עין מעסקי בתי הבושת ומהעבירות הפליליות שאותן ביצע פגי ואשר עליהן דיווח לו.

 

 

כמו כן הורשע רבינוביץ' בשיבוש הליכי משפט, שכן באחת מהפשיטות המשטרתיות שנערכו על בית בושת בניהולו של פגי, ציין רבינוביץ' בכזב בפני הכוח המשטרתי שפשט על הדירה כי פגי אינו מפעיל במקום בית בושת ואף הדריך אותו למסור גרסה שקרית בחקירתו. נוסף על כך קשר רבינוביץ' קשר שוחד נוסף עם אדם נוסף שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו הגנה מפני פעילות משטרתית בתמורה לכספים שאותם הוא נתן לשוטר.

עו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה: "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש והרשיע רכז מודיעין בכך שסיפק סיוע משטרתי לבעלי בתי בושת בחיפה בתמורה לכספים ולטובות הנאה שקיבל מהם. בית המשפט קבע כי מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות לבעלי בית בושת שבמסגרתם הוא מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי הבושת, סייע להם בענייניהם המשטרתיים ואף העלים עין מביצוע עבירות חמורות על ידם. עוד נקבע כי הקשר השוחדי הוא ההסבר היחיד לטיב הקשר ההדוק בין שוטר, נציג חוק, במערך המודיעין, שנפגש באופן ידידותי עם עבריינים ועם מנהלי בתי בושת פעילים, ומקיים עמם מערכת יחסים מוסוות, לא מדווחת, מתחת לאפה של המשטרה ותוך שימוש בקודים, לאורך זמן ובתדירות גבוהה. מח"ש טענה כי שוטר שנמנע מלדווח על עבירות שעליהן הוא מתוודה, מסייע לעבריינים ומוסר מידע פנים משטרתי, מחבל בעבודת המשטרה וגורם לפגיעה באמון הציבור".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר