חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

המשטרה: "תשתית ראייתית נגד צורי"

בתום חקירה שהתנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בשיתוף עם משרד המשפטים ובליווי של פרקליטות המדינה הודיעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד ראש העיר קרית מוצקין חיים צורי בחשד למעורבות בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מתחום חוק הגנת הפרטיות

פורסם בתאריך: 17.8.20 14:44

משטרת ישראל הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד ראש העיר קרית מוצקין חיים צורי בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות, שחיתות ציבורית ועבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. מהמשטרה נמסר כי הסתיימו חקירות בעניינם של צורי וחשודים אחרים וכי החקירה כללה כמה פרשיות ובמהלכה נחקר מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות צורי.

החקירה הנוגעת לפגיעה בפרטיותם של תושבי העיר התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בשיתוף עם הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים ובליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. החקירה חשפה כי במשך כמה שנים נעשה שימוש במאגר המידע על תושבי קרית מוצקין, שמנוהל בעירייה ואשר כולל מידע על כל תושבי העיר, במטרה לקדם את מערכות הבחירות של ראש העיר. כמו כן, על פי החשד נעשה שימוש בכספי ציבור כדי לשדרג את מאגר המידע העירוני לצרכיו הפוליטיים של צורי. נוסף על כך נאסף מידע על העמדות הפוליטיות של תושבי העיר במאגר המידע המשמש את העירייה, וגם בכך על פי החשד הופרה זכותם של תושבי העיר לפרטיות.

 

 

חקירה נוספת עסקה במעורבות בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית. במהלך החקירה עלה כי לפני מועד הבחירות לראשות העיר בשנת 2018 פנה צורי באמצעות אדם אחר לפעיל בקמפיין הבחירות של מתמודד שביקש להיבחר לתפקיד ראש העיר, ובתמורה למתן טובות הנאה שוות כסף הוא קיבל לידיו מידע פוליטי בעל ערך רב ממטה הבחירות של המועמד האחר.

נוסף על כך נחקר חשד למעורבות בהאזנת סתר ובפגיעה בפרטיות, שלפיו שכרה עיריית קרית מוצקין חברה שעוסקת באבטחת מידע במטרה לברר הוצאת מידע שלא כדין מהעירייה, וזאת לאחר ששני חשודים נתפסו כשברשותם ציוד המשמש כפלטפורמה לסריקה, לניטור ולהאזנה לרשתות ולמכשירי wi-fi בסמוך למקום מגוריו של אחד מהמתמודדים לראשות העיר. בתיק זה, מציינת המשטרה, צורי לא היה חשוד.

מהמשטרה נמסר: "עם סיום החקירות סבורה היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד חיים צורי ואחרים, כל אחד לפי חלקו, לביסוס החשד למעורבות בעבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, עבירות מתחום חוק הגנת הפרטיות ועבירות נוספות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צורי זה לא הזה שביקש ממשרד איכות הסביבה לסגור את תחנת הניטור? וצורי זה לא הזה שעזר לדודו אוטמזגין (לפי התכנית האזרח גואטה?

  2. חיפאי

    והקים תיאטרון במיליארדים רק בשביל שלאשתו יהיה צעצוע למנכ"ל. לא מופיע בכתב האישום?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ובנתיים בחיפה עוד יןעצים מקורבים נבחרו לעירייה בתוך עירייה שנקראת 20-30 מענין אם זה לא יסתיים גם בחקירות וכתבי אישום.
    הג'וביאדה הזאת עולה לנו מליונים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר