אירוע בפסטיבל בית גלים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
אירוע בפסטיבל בית גלים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

פסטיבל בית גלים בן 10

חיפה שוקקת אירועי תרבות בסוכות, ובצד פסטיבל הסרטים ופסטיבל התיאטרון הקהילתי בנוה יוסף הפך בשנים האחרונות הפסטיבל הקהילתי בית גלים לאירוע מגוון ועתיר הופעות, תערוכות והרצאות. פסטיבל נוסף, אורבן סטריט, מוקדש לזכרו של מאמן הכושר כפיר בן ארי

פורסם בתאריך: 12.10.19 20:29

פסטיבל בית גלים, שהחל כאירוע שבו פותחים אמנים תושבי השכונה את בתיהם ואת סדנאותיהם למבקרים, חוגג השנה עשר שנים להיווסדו. בפסטיבל, המתרחש כולו בשכונת החוף החיפאית, יתקיימו במשך שלושה ימים – 19-17 באוקטובר – אירועים שונים ובהם מופעים מוזיקליים, ערבי קריאה, הצגות ילדים, סדנאות יצירה וסיורים רגליים. ציבור המבקרים בשכונה יוכל לסייר באופן עצמאי בין התערוכות של האמנים בבתים ובאתרים שונים או להצטרף לסיורים מאורגנים.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים בבמה הראשית בבר גלים, הבר הקואופרטיבי של השכונה, ברחוב יונתן 3 ביום חמישי, 17 באוקטובר בשעה 19:30. הערב ייפתח בברכות בהשתתפותו של סגן ראש העיר הרב דובי חיון. אחר כך תתקיים הופעה של Tarante Groove Machine – הרכב אלקטרו אקוסטי אנרגטי, ואחריה ייערך מופע ג'ז פאנק גרוב אלקטרוני של גרובי, שהוא למעשה מסיבה מוזיקלית.

ההופעות במסגרת הפסטיבל יחלו כבר אחר הצהריים של יום חמישי. בשעה 17:00 יתקיים בבית טוויטו ברחוב בת גלים 3 מופע של ההרכב Jinji – אלקטרו פיוז'ן חיפאי המשלב סאונד אנלוגי חם וביטים אלקטרוניים.

ליד הקזינו בטיילת בת גלים יוקם מתחם תנועה ובו ייערכו פעילויות שונות. ביום חמישי בשעה 18:30 יועלה בו מופע של קבוצת תיאטרון פיזי בהנחייתו של נועם רובינשטיין, ובמקום יתקיימו גם סדנאות אקרובאלאנס.

ביום שישי, 18 באוקטובר, בשעה 18:00 תופיע אמנית כלי ההקשה לירון מיוחס בבית כרמית ענבר פז ברחוב השרון 30. באותו היום בשעה 20:00 ייערך בבית סקנדינביה בשכונה ערב סופרים ומשוררים בהנחייתה של אושרת קוטלר ובהשתתפותם של מאיר שלו, איריס אליה הכהן ואילן הייטנר.

 

 

ביום שבת, 19 באוקטובר, בשעה 17:00 מוזמן הציבור לאירוע של קריאת שירה ברחוב רוזנפלד 25 בהשתתפותם של עליזה ארליך, אהובה גרץ, נגה בן זקן, סילביה זגורי, איה מרבך, לאה קורן, גאולה קנו וז'ק קנו. בשעה 21:30 בבר גלים תעלה נטע אלקיים את מופעה "ארנאס", שבו היא משלבת ביטים אלקטרוניים שבטיים מהאטלס עם מלודיות של ג'ז, פיוט והיפ הופ.

גם מקומם של הילדים לא נזנח, ובמהלך הפסטיבל יתקיים הפנינג למשפחות שיכלול את הצגות הילדים "אדון חלום" (יום שישי בשעה 10:00) ו"רונן בארץ הסיפורים" (יום שבת בשעה 10:00). שני האירועים יתקיימו בטיילת.

בכל ימי הפסטיבל בשעות 12:30-11:30 יתקיימו הרצאות וסיורים בתערוכות המרכזיות של אמני הפסטיבל עם האוצרת והמנהלת האמנותית שלו שירלי משולם. הסיורים ייצאו מהמרכז הקהילתי. בשעה 16:00 ייצאו מהרכבל התחתון סיורים מודרכים לאתרים ולמבנים היסטוריים בשכונה, כאשר חלק מהסיורים יתקיימו ברוסית.

 

המרכז הקהילתי בת גלים (צילום: ראובן כהן)

המרכז הקהילתי בת גלים (צילום: ראובן כהן)

 

פסטיבל נוסף שיתקיים בחיפה בסוכות – אורבן סטריט – מוקדש לזכרו של מאמן הכושר החיפאי כפיר בן ארי שהלך לעולמו בשנה שעברה. הפסטיבל יתקיים בימים שלישי-חמישי, 17-15 באוקטובר. ביום שלישי יתקיים במועדון הביט אירוע מוקדמות לאליפות הברייקינג הבין לאומית לזוגות, והרכבי רקדנים שונים יתחרו על הזכות לייצג את ישראל בגמר באירופה. באירוע ישולבו מופעי ראפ של אמנים מוכרים.

ביום רביעי בשעה 14:00 תתקיים בטיילת בחוף הים אליפות סטריט וורקאאוט – אימוני רחוב מרהיבים המתמקדים בעיקר במתח ובמקבילים. ביום חמישי בשעה 16:00 תיפתח בסקייטפארק בטיילת אליפות הסקייטבורד הארצית בשלוש קטגוריות גיל שונות, ויוזמי האירוע מבטיחים אווירת הפנינג לכל המשפחה עם האנרגיה הייחודית לתרבות הסקייטרים בארץ.

 

הסקייטפארק (צילום: דוברות עיריית חיפה)

הסקייטפארק (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לא לשכוח

    תשאירו את האוטו המזהם שלכם בחניה.
    בואו באוטובוס יש הרבה קווים לבת גלים.

  2. לימור

    אם זה פסטיבל שכבר רץ כמה שנים. זו ירושה של יונה….
    צריך לבטל ,למחוק ,להשמיד ולהעלים כל זכר…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר