הבמאי אורן גרנר עם ראש העיר עינת קליש רותם (צילום: זיו עמר וג'ו לוצ'יאנו)
הבמאי אורן גרנר עם ראש העיר עינת קליש רותם (צילום: זיו עמר וג'ו לוצ'יאנו)

הסרטים “אפריקה” ו”לידה” זכו בפסטיבל הסרטים

פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבין לאומי בחיפה הוענק למאיר גרנר שגילם את התפקיד הראשי בסרט “אפריקה”. פרס השחקנית הוענק במשותף לשלוש השחקניות בסרט “לידה” - סתיו אלמגור, אורי שני ולאה טוניק. הזוכה בפרס הסרט התיעודי הוא “אנדרגראונד בלט” של לינה צ’פלין

פורסם בתאריך: 24.10.19 09:19

סרטו של אורן גרנר “אפריקה” וסרטו של ירון שני “לידה” זכו שניהם במקום הראשון בפסטיבל הסרטים הבין לאומי ה־35 שהתקיים בחיפה בחול המועד סוכות.

"אפריקה", סרט הביכורים של גרנר, עוסק בפנסיונר בן 68 שמגלה כי תכנון החגיגה השנתית של היישוב הקהילתי שבו הוא מתגורר – תפקיד שאותו הוא מילא במשך 30 שנה – הועבר למישהו אחר, ויוצא למאבק בניסיון להחזיר את תחושת החיוניות לחייו. בסרט משולבים אלמנטים תיעודיים מחייו של הבמאי והוא צולם בבית הוריו, כאשר בני משפחתו מככבים בתפקידים הראשיים.

חבר השופטים – המלחין אופיר ליבוביץ’, מנהל ההפצה של האחים וורנר באירופה שריג פקר והבמאי והתסריטאי ההונגרי יאנוש סאס – כתב על הסרט: “מבט עדין וחומל על תרבות וגבריות ישראלית דרך תיאור נוגע ללב של חיי גבר שפרש לגמלאות. הישג יוצא דופן עבור סרט ביכורים של במאי צעיר”.

הסרט “לידה” של ירון שני הוא חלק מ”טרילוגיה על אהבה” של הבמאי, אשר מציג גישה קולנועית יוצאת דופן שמטשטשת בין בדיה לבין מציאות, ומספר על סודות אפלים המאיימים על שגרת חייהן של שלוש נשים. על פי התהום מגלות השלוש חסד, אהבה והזדמנות לשינוי.

“מדובר בסרט מקורי, נועז ושאפתני. הבמאי עוקב אחר המאבק והלידה מחדש של שלוש נשים שחוברות יחדיו. סרט שחייו להיחוות על כל הכאב שבו”, כתב חבר השופטים.

הפרס למקום הראשון בפסטיבל הסרטים, בסך של 100,000 שקל, הוענק בטקס בנוכחותה של ראש העיר עינת קליש רותם. נוסף על המקום הראשון בתחרות העלילתית זכה “אפריקה” גם בפרס לסרט ביכורים עלילתי בסך של 50,000 שקל.

 

 

פרס התסריט, בשיתוף עם איגוד התסריטאים, בסך של 10,000 שקל הוענק לסרטם של גיא איל ומיכאל מאיר “נתראה בשמחות”, שעליו כתבו השופטים שהוא מלא “סיטואציות מפתיעות ומלאות הומור שמשאירות את הקהל מרותק לכל אורך הסרט”.

פרס השחקן בסרט עלילתי על שם מיכאל שוילי הוענק למאיר גרנר על תפקידו בסרט “אפריקה”. השופטים נימקו את בחירתם בגרנר בכך שהוא הפגין “הופעה ריאליסטית ושקטה אך מלאת עוצמה לשחקן שנושא את הסרט על כתפיו”.

פרס השחקנית הוענק להרכב של שלוש השחקניות הראשיות בסרט “לידה” – סתיו אלמגור, אורי שני ולאה טוניק. חבר השופטים אמר כי הוא “החליט להעניק את הפרס להרכב של שלוש השחקניות הראשיות על חוויה של אחווה נשית והמסע החושי והרוחני שהדמויות עוברות”.

הסרט “קולות רקע” בבימויו של יבגני רומן, המספר על זוג מדבבים סובייטים שעלו לארץ אחרי התפרקות ברית המועצות, זכה לציון לשבח על היותו “מבט הומוריסטי וכואב על קשיי ההסתגלות של מהגרים בישראל”.

השופטים בתחרות הקולנוע הישראלי התיעודי היו מבקר הקולנוע גידי אורשר, המפיקה אסתי יעקב-מקלברג ומבקר הקולנוע האמריקאי דיוויד דארסי. את הפרס הראשון בסך 40,000 שקל העניקו השופטים לסרט “אנדרגראונד בלט” בבימויה של לינה צ’פלין. לדבריהם מדובר ב”פורטרט עדין של בית ספר לבלט ששוכן מקום הכי לא צפוי, מתחת לאיצטדיון טדי בירושלים. בכור ההיתוך הבלתי אפשרי הזה מוצאת צ’פלין קסם רב ומביאה אותו אל המסך”.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר