עולים חדשים לומדים באולפן עציון (צילום: זוהר מנישביץ')
עולים חדשים לומדים באולפן עציון (צילום: זוהר מנישביץ')

400 עולים חדשים מחפשים מתנדבים לשיחה בעברית

אולפן עציון המשרת עולים אקדמאים צעירים פרסם קריאה למתנדבים שיסייעו להם בתרגול השפה ובקליטה חברתית. הזדמנות להכיר אנשים מהעולם, ללמוד שפות זרות וגם לעזור להשאיר את העולים החדשים בחיפה

פורסם בתאריך: 8.6.17 10:46

הזדמנות להכיר אנשים מהעולם וגם לעשות מעשה טוב: אולפן עציון מחפש מתנדבים שיעזרו לעולים חדשים לשפר את העברית שלהם ולהתערות חברתית. האולפן, השוכן ברחוב הנמל 65 בחיפה, מיועד לצעירים בגילאים 35-22 בעלי השכלה גבוהה בלבד. הוא הוקם בשנת 2009 בשיתוף העמותה לקליטת עלייה, משרד הקליטה ומשרד החינוך, ולאחרונה נפתח שם המחזור ה-16 של תלמידים. מדובר במפעל חינוכי עצום, שבמחזור הנוכחי שלו לומדים 400 תלמידים ושבשבע שנות קיומו למדו בו 4,500 תלמידים. מגיעים אליו עולים מכל העולם – מדינות חבר העמים לשעבר, מדינות דרום אמריקה, סין, יפן, דרום קוריאה, דרום אפריקה ועוד.

"אני מחפשת מתנדבים שיתרגלו עם העולים עברית פעם בשבוע וייצרו איתם קשר חברתי. ניתן גם לבצע חילופי שפות", מסבירה זוהר מנישביץ', מדריכה חברתית באולפן, "המתנדבים יכולים להעביר לעולים מידע על החיים בישראל. בזכות המתנדבים הופך תהליך ההתאקלמות והקליטה בארץ לקל יותר, והדבר גם גורם לעולים להישאר בחיפה".

במחזור הקודם קלט האולפן שלושה מתנדבים. מנישביץ' ראתה עד כמה ההתנדבות תורמת לעולים, ועם תחילתו של המחזור החדש היא פרסמה הודעות ברשתות החברתיות. "ההיענות היתה מדהימה, וזה מרגש מאוד", היא אומרת, "אבל מספר המתנדבים עדיין אינו מספיק ביחס למספר העולים שמעוניינים בקשר כזה. באולפן מלמדים עברית תקינה, לשון ודקדוק. נוצר מצב שבו העולים מתביישים לדבר עברית מחוץ ללימודים ולעשות שגיאות, ועם המתנדבים הם מרגישים בנוח. הם יכולים לתקן אותם וזו גם דרך ליצור קשרים חברתיים".

מנהלת תוכנית ההשתלבות באולפן לילך אמסלם: "אלה אנשים מדהימים שעשו שינוי דרסטי בחייהם. מי שעבר את זה מבין את התהליך טוב מאוד. אנחנו מלווים אותם לאורך כל הדרך, ויש גם כאלה שמתעקשים להתגייס לצבא למרות גילם".

שחר רום, עובדת סוציאלית, התנדבה במחזור הקודם ועזרה לשני עולים – מאורוגוואי ומברזיל. "חיפשתי לשנות אווירה ולהכיר אנשים מהעולם", היא מספרת, "מסקרן אותי מדוע אנשים רוצים לעזוב הכל וללכת אל הלא נודע. זה סיכון גדול ואני מעריכה את זה ואת הקשיים הכרוכים בכך – ההתמודדות וההשתלבות בארץ. נהניתי מאוד ושמחתי להקדיש לזה זמן. אני בהחלט ממליצה על החוויה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נעמה גור

    שמי נעמה גור חיפאית דוברת רוסית ואנגלית מוכנה לעזור בשיחה בעברית פעם בשבוע אני מבקשת שיצרו איתי קשר . 0545929739

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר