סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)
סניף בית בירם של בית הספר הריאלי (צילום: דן קובלר)

בוטל המסע המסורתי לפולין של תלמידי הריאלי שתוכנן לאוגוסט הקרוב

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, בהודעה לבתי הספר ולתנועות הנוער: "ישנן סוגיות שעדיין לא באו על פתרונן. הוחלט כי לעת הזו, משלחות בני הנוער לפולין מבוטלות ומסגרות החינוך אינן רשאיות לקיימן". הריאלי הוא בין בתי הספר הבודדים בארץ שתלמידיו יוצאים מדי שנה, בסוף החופש הגדול, לפולין

פורסם בתאריך: 19.6.22 13:05

המסע של תלמידי הריאלי לפולין, המתקיים מדי שנה באוגוסט, בוטל בשל החלטת משרד החינוך על הקפאת התוכנית. הריאלי הוא בין בתי הספר הבודדים בארץ המוציא את התלמידים לפולין לקראת סיום החופש הגדול, כשהתלמידים היוצאים הם בוגרי כיתות י"א העולים לי"ב.

בהודעה לבתי הספר ולתנועות הנוער, שהוציאה מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר בשבוע שעבר, נכתב: "משרד החינוך פעל רבות כדי לקיים את יציאתן של משלחות בני הנוער לפולין, ולאור זאת אף פורסמו מכרזים המסדירים פעילות זו. בעת הזו ישנן סוגיות שעדיין לא באו על פתרונן. מדובר בסוגיות שאינן תלוית במשרד ושלא נמצא להן פתרון. בתוך כך ולאחר בחינת הדברים עם הגורמים המוסמכים במדינה, הוחלט כי לעת הזו תוקפא פעילות משלחות בני הנוער לפולין. בשלב הראשון משלחות הקיץ. במועד זה משלחות בני הנוער לפולין מבוטלות ומסגרות החינוך אינן רשאיות לקיימן. לקראת מועד המשלחות הבא, תיעשה בחינה מחודשת, והודעה מעודכנת תינתן בהמשך".

 

 

יצוין, כי לדברי גורמים רשמיים בממשלה, שהתבטאו בנושא ביטול המסעות לפולין, הפולנים מבקשים להיות מעורבים בתכנים של המסעות ואינם מאפשרים למאבטחים הישראלים לשאת נשק.

מנהל הריאלי בית בירם, מנדי רבינוביץ' (צילום: עוז יוגב)

מנהל הריאלי בית בירם, מנדי רבינוביץ' (צילום: עוז יוגב)

מנהל בית בירם, מנדי רבינוביץ׳: ״המסעות לפולין מוקפאים. אנחנו ממשיכים להכין את התלמידים כאילו המסע יוצא. אנחנו מודיעים לכך שהחלטות במדינת ישראל גמישות. זה נושא רגיש שעוד ידברו וישוחחו עליו, אז כרגע אנחנו לא משנים שום דבר וממשיכים להתכונן. במהלך חופשת הקיץ, אנחנו נראה מה עושים. אנחנו מחכים לראות איך הדברים מתפתחים ואנחנו מאמינים שההחלטה תשתנה".

יש לכם תוכנית אלטרנטיבית?

"לא, אין לנו תוכנית כזו. אנחנו תמיד יכולים לעשות מסע בארץ. אם המסע לא יתקיים נחשוב על דרכים אחרות לפעילות. התלמידים, אם ירצו, יוכלו לצאת באופן עצמאי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר