נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא וד"ר הירושי פוג'יווארה (צילום: ניצן זוהר)
נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא וד"ר הירושי פוג'יווארה (צילום: ניצן זוהר)

תרומות במיליוני דולרים יועברו לטכניון

היזם היפני ד"ר הירושי פוג'יווארה הודיע שיתרום לטכניון ארבעה מיליון דולר, שיועברו למרכז המחקר לאבטחת סייבר. אנדרו ואביבה גולדנברג, בוגרי הטכניון, יתרמו חמישה מיליון דולר לפקולטה לארכיטקטורה ולמחקר ברובוטיקה

פורסם בתאריך: 19.6.17 18:32

הטכניון יקבל תרומה בסך של ארבעה מיליון דולר מאיש העסקים והיזם היפני ד"ר הירושי פוג'יווארה – כך הכריז פוג'יווארה במושב השנתי של חבר הנאמנים של המוסד. התרומה תועבר למרכז המחקר לאבטחת סייבר בטכניון. פוג'יווארה: "מעורבותי נועדה ליצור תשתית לשיתוף פעולה בתקווה שהיא תוביל למסחר בטכנולוגיות לטובת יפן וישראל".

מרכז המחקר לאבטחת סייבר נפתח בטכניון באפריל 2016, בשיתוף מטה הסייבר הלאומי של ישראל. ראש המרכז פרופ' אלי ביהם: "התרומה החדשה תסייע לנו להמשיך במחקר בין תחומי הנשען על יכולותיו של הטכניון, בכך שתאשר לחברי סגל מתחומים שונים להמשיך לחקור את ההגנה על מרחב הסייבר".

פוג'יווארה רכש את ניסיונו המקצועי בחברות גלובליות ובהן IBM והיטאצ'י. בהמשך הוא הקים חברות בתחום המחשוב והאינטרנט. בטכניון הוא ביקר לראשונה בשנת 2016 ביוזמתו של נשיא אגודת ידידי הטכניון ביפן קנג'י אישיזומי, ונפגש עם נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא ועם חוקרים וחברי סגל.

סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' בועז גולני התייחס לתרומה המיוחדת: "זוהי תחילתו של עידן חדש ביחסינו עם יפן, ואנו מאמינים כי תרומתו של פוג'יווארה תאפשר לנו להכין את עצמנו טוב יותר לכמה מאתגרי הסייבר העומדים בפנינו כיום ויעמדו בפנינו בעתיד".

תרומה כספית נוספת שעליה הוכרז במושב היא של שניים מבוגריו, ד"ר אנדרו ואביבה גולדנברג, שיתרמו חמישה מיליון דולר להקמת סטודיו בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים ולתמיכה במחקר בתחום הרובוטיקה. בפאנל מיוחד שהתקיים במושב השנתי תחת הכותרת "הטכניון, ישראל והעולם במאה ה-21 – הגשמת חזון הטכניון" אמר לביא: "נמצאים כאן ידידים ותורמים מדרום אפריקה, מיפן, מקנדה, מארצות הברית ומישראל, ולכולם מכנה משותף אחד – השאיפה לתיקון עולם. לכם, מתקני העולם, אנחנו מודים היום. בנתינתכם אתם הופכים את העולם למקום טוב יותר".

בנוסף הכריז הטכניון במהלך המושב השנתי על פרס חדש מקרן מאורברגר שנועד לפיתוח טכנולוגיות למען מדינות מתפתחות, בדגש על אפריקה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר